Roaming EU

• 19 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 555 x bekeken

Hallo Tele2,

Ik ben deze zomer voor het eerst met een Unlimited abonnement van Tele2 met de auto van Nederland door België, Frankrijk en Spanje naar Portugal gereden. Ik heb de hele reis radio stations van TuneIn App via Bluetooth gestreamd naar mijn multimedia systeem. Wat ik knap vervelend vind is dat ik de gehele reis alleen maar 3G heb gehad en dat op best veel locaties de internetverbinding voor een best lange periode uit lag.
Mijn vriendin heeft een abonnement bij T-Mobile en deze heeft bijna de gehele reis 4G gehad en betere verbinding.
Het viel mij op dat zij Roaming had met bekende providers in die landen terwijl Tele2 Roamt met vrij onbekende providers.

Nu mij vragen waar ik heel graag antwoord op wil hebben;

1. Heeft Tele2 met met 1 of meerdere providers per land afspraken, of alleen diegene die geen 4G aanbieden?
2. Kunnen we binnen een korte termijn verwachten dat we ook in de EU met 4G kunnen Roamen?

Ik denk dat dit voor veel mensen doorslaggevend kan zijn om niet eventueel over te stappen naar een provider die dit wel goed voor elkaar heeft.

Met vriendelijke groet,

Eduardo Nunes

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 5
Badge
Hallo Tele2,

Ik ben deze zomer voor het eerst met een Unlimited abonnement van Tele2 met de auto van Nederland door België, Frankrijk en Spanje naar Portugal gereden. Ik heb de hele reis radio stations van TuneIn App via Bluetooth gestreamd naar mijn multimedia systeem. Wat ik knap vervelend vind is dat ik de gehele reis alleen maar 3G heb gehad en dat op best veel locaties de internetverbinding voor een best lange periode uit lag.
Mijn vriendin heeft een abonnement bij T-Mobile en deze heeft bijna de gehele reis 4G gehad en betere verbinding.
Het viel mij op dat zij Roaming had met bekende providers in die landen terwijl Tele2 Roamt met vrij onbekende providers.

Nu mij vragen waar ik heel graag antwoord op wil hebben;

1. Heeft Tele2 met met 1 of meerdere providers per land afspraken, of alleen diegene die geen 4G aanbieden?
2. Kunnen we binnen een korte termijn verwachten dat we ook in de EU met 4G kunnen Roamen?

Ik denk dat dit voor veel mensen doorslaggevend kan zijn om niet eventueel over te stappen naar een provider die dit wel goed voor elkaar heeft.

Met vriendelijke groet,

Eduardo Nunes

Je kan eventueel zelf handmatig je providers instellen, 4g roaming zou ik maar niet verwachten. helaas bij het overstappen naar Tele2 is dit mij belooft telefonisch.... heb niks te klagen over tele2 op zich alleen wat jij aangeeft dat het de doorslaggevende factor kan zijn om over te stappen snap ik volkomen (heb ik namelijk ook helaas zit ik nog tot begin 2019 vast).

Hopelijk komt dit er in korte termijn, want namelijk een provider zoals youfone of zelfs simpel kan roamen op 4g in het buitenland (EU).

Niks persoonlijks naar de medewerkers van Tele2, maar als ik in de eu ben en ik zelfs geen whatsapp kan versturen via het 2G netwerk, 3G netwerk niet aanwezig is maar wel 4G (waar ik dus niet op kan roamen) ... komt er dus op neer dat eigenlijk veel mensen bij tele2 niks aan de nieuwe roam at home regels hebben zoals jullie op het forum zien...
Reputatie 7
Badge +2
Helaas heeft Tele2 ook geen lijst met informatie van providers per land zoals KPN en T-Mobile het hebben.

Het is ook bekend dat (vooral in de kustgebieden) het 3G netwerk in landen zoals Spanje, Italië of Portugal het grote aantal toeristen niet aankunnen, ook bij de hoofdprovidets zoals Movistar, TIM of Portugal Telecom.

Tegenwoordig gebruikt bijna iedereen 4G, maar ze hebben oude 3G frequenties omgezet naar 4G waardoor de 3G capaciteit ook minder wordt.

Ben ook benieuwd wanneer Tele2 nieuwe afspraken voor roaming in EU gaat maken.
Reputatie 7
Badge +4
Mocht je nog in Zweden of Kroatië komen, op de Tele2 netwerken kun je wel van 4G gebruik maken.

Reputatie 5
Badge
Mocht je nog in Zweden of Kroatië komen, op de Tele2 netwerken kun je wel van 4G gebruik maken.

Dan zeg je ook wat,het tele2 netwerk...
Probleem is hier (ben nu weet even in Duitsland) dat het netwerk zo vaak maar edge schiet (2G) dat het gewoon onbruikbaar is... de anderen met BEN als provider kunnen lekker waar ik 2g heb overal 4g roamen...

Merk ook steeds meer in het buitenland (eu) dat het 3g capaciteit onlaag gaat en 2g en 4g het sterkst is...

Ik heb het al eens vaker gevraagd en gezegd, tele2 kan me lastig vinden, maar vind dat er op het moment dat ik bijna geen Whatsapp of zelfs sms kan versturen in het buitenland, het tele2 kwalijk neem voor ongeleverde diensten op dat moment.

Beetje offtopic: bij het verlegen van me abonnement heb ik gevraagd of 4g roaming in de eu mogelijk is, dit werd bevestigt dat 4g roamen mogelijk is en heb hier toendertijd me op ingesteld....
Reputatie 7
Badge +4
En het kan dus... zweden en kroatie liggen in de EU. Ik ben door duitsland, oostenrijk italie en slovenie gereden en inderdaad, op best wat plekken geen 3G. Maar ach, ik kom hier eens per jaar. Dan wil ik niet het hele jaar meer betalen voor die drie weken vakantie.
Reputatie 5
Badge
En het kan dus... zweden en kroatie liggen in de EU. Ik ben door duitsland, oostenrijk italie en slovenie gereden en inderdaad, op best wat plekken geen 3G. Maar ach, ik kom hier eens per jaar. Dan wil ik niet het hele jaar meer betalen voor die drie weken vakantie. Maar als 4G in meer EU landen belangrijk zijn voor kun je beter een meer passend abonnement voor jezelf zoeken.
Eric daar gaat het me niet om "passend abonnement" er is me trouwens belooft telefonisch dat ik de mogelijkheid had om in alle eu landen op 4g te roamen...

Ik kom er wat meer per jaar en op het gegeven moment wasr ik verblijf is de wifi slecht en heb ik alleen toegang tot 2G... ook onderweg helaas...

Tele2 is in nederland gewoon een degelijk goede provider, alleen ja... dit is gewoon huile met de pet op.

Kijk voor de een maakt het niet zoveel uit (2017 4G is wel de standaard tegenwoordig), maar ik moet voor somigen dingen bereikbaar zijn en dat ben ik helaas niet.... zelfs een provider als simpel heeft hier gewoon 4G in de eu..