vraag

Reviva bezorging zeer slecht

Nieuw telefoon abonnement afgesloten met nieuwe telefoon.

Afgesproken levering met reviva vrijdag 12 oktober. Vanaf 16:15 tot 20:30

Waarbij expliciet vermeld staat dat er 15 minuten voor bezorging gebeld word. Ik werk in de buurt dus dan kan ik op tijd thuis zijn.

Vrijdag middag telefoon. Ik sta nu voor de deur de bezorger. Ik geef aan dat er 15 minuten van tevoren gebeld zou worden. ben direct naar huis gegaan toen er gebeld werd. Was met 10 minuten thuis. Briefje in de bus. We hebben u gemist.

Direct gebeld met reviva. Erg lang in de wacht voordat je aan de beurt bent. Uitgelegd hoe het gegaan is. Lang verhaal kort er zal nu zaterdag geleverd worden. Tussen 13:15 en 18:00

Vandaag nog contact over gehad per telefoon met reviva. Deze gaven aan de koerier was wel iets vertraagd. Maar er zou inderdaad zaterdag geleverd worden.

Maar tot op heden geen telefoon. Ik ben erg teleurgesteld dat Tele2 zaken doet met zo een onbetrouwbare koeriersdienst.

de mensen van de klantenservice liegen je gewoon voor. Ze beloven tot 3 keer toe van alles. Er komt helemaal niets op de tot 2 toe afgesproken tijdstippen.

12 Reacties

Reputatie 6
Badge
De eerste keer kwam er dus wel degelijk wat, alleen was jij er toen niet. Van tevoren bellen zit niet in de standaard dienstverlening van veel koeriersdiensten en pakketbezorgers. Je kunt wel een tijdslot kiezen, maar binnen die periode dien je wel aanwezig te zijn.
Reputatie 7
Badge +5
Het werd er toch bij vermeld dat ze 15 minuten vantevoren gebeld zou worden, dan behoren ze dat natuurlijk ook te doen.
Reputatie 7
Badge +4
Er is een mogelijk om e.e.a. online aan te vragen en te volgen: http://www.afspraakstatus.nu/
Reputatie 6
Badge
Cypher schreef:

Het werd er toch bij vermeld dat ze 15 minuten vantevoren gebeld zou worden, dan behoren ze dat natuurlijk ook te doen.

Als het niet in de standaard dienstverlening zit, dan kun je erbij schrijven wat je wilt. Het proces is er dan simpelweg niet op ingericht.
Reputatie 7
Badge +2
pipodeclown schreef:

Als het niet in de standaard dienstverlening zit, dan kun je erbij schrijven wat je wilt. Het proces is er dan simpelweg niet op ingericht.

Ik vroeg mij dan ook af, is dat een standaard is die opd doet? (Sinds wanneer hebben ze een andere naam BTW?) Of is dat door de klant gevraagd?

Ik ga vanuit dat dit niet de standaard procedure is,
Ik werk zelf in de Logistics van een bedrijf, en de bezorger ziet pas aantekeningen bij een bepaalde levering als die naar toe gaat rijden of zelfs pas als hij aangekomen is, je kunt niet verwachten van een bezorger dat hij alle opmerkingen van alle leveringen van te voren gaat leren en onthouden wie wilt wat.

Je hebt een time frame, dat is vrij groot, maar ook wordt je via sms of online op de hoogte gehouden van een verwachte aankomst, de time frame geldt nog steeds een jij verwacht dat de bezorger dus binnen die vier uur komt maar de bezorger verwacht ook dat de klant aanwezig is en dat hij niet 10 minuten moet wachten, hij heeft een buffer om eventuele problemen op te lossen zonder te laat te zijn, maar als je bij ieder levering een kwartier gaat zitten wachten is je buffer snel op.

Het is dus 2 keer fout gegaan, en ik ben niet de grootste fan van opd, maar die eerste keer is wel door eigen doen fout gegaan, als je bij de buren aan het overkant was, oké, maar je hebt een tijd voor bezorging gekozen die jij niet thuis kon zijn.
Volgens hun website levert Reviva ook op je werkadres
Reputatie 6
Badge
Precies, het logistieke proces is er niet op ingericht om een door de klant bepaalde tijd van tevoren te gaan bellen. Op internet vind ik overigens dat OPD ooit is gestart door de Reviva groep. Kennelijk wordt nu door de bedrijfsonderdelen heen naar één naam toegewerkt.
Wees blij dat reviva aan de deur komt mijn stiefzoon is al meer dan 4 weken aan het wachten dat zijn nieuwe telefoon eindelijk geleverd wordt,
Van de klantenservice word je maar van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug, u moet nog even geduld hebben etc etc.

Bij andere sites zijn ze wel meteen leverbaar ra ra
Reputatie 6
Badge
MrWolfe schreef:

Wees blij dat reviva aan de deur komt mijn stiefzoon is al meer dan 4 weken aan het wachten dat zijn nieuwe telefoon eindelijk geleverd wordt,
Van de klantenservice word je maar van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug, u moet nog even geduld hebben etc etc.

Bij andere sites zijn ze wel meteen leverbaar ra ra

Het is de bedoeling dat de topicstarter geholpen wordt door reacties van anderen of Tele2. Als je aandacht voor jouw case wilt, dan dien je hiervoor een eigen topic aan te maken om alle topics overzichtelijk te houden en niet door elkaar te laten lopen. Als je in elk topic van anderen hetzelfde blijft posten dan word je vanzelf een keer geband voor het overtreden van de huisregels van het forum.
Reputatie 6
Badge +1
pipodeclown schreef:

Precies, het logistieke proces is er niet op ingericht om een door de klant bepaalde tijd van tevoren te gaan bellen. Op internet vind ik overigens dat OPD ooit is gestart door de Reviva groep. Kennelijk wordt nu door de bedrijfsonderdelen heen naar één naam toegewerkt.

Er zijn bedrijven die realtime met GPS laten zien waar de bestel auto zich bevind, de koper hoeft alleen in een app op de telefoon of computer te klikken. Andere bedrijven bellen een half uur voor aankomst of je aanwezig bent. Jammer dat het bij de Tele2 ingehuurde bedrijven (?) er wat onduidelijker toegaat.
Reputatie 7
Badge +2
Raaf12 schreef:

Er zijn bedrijven die realtime met GPS laten zien waar de bestel auto zich bevind, de koper hoeft alleen in een app op de telefoon of computer te klikken. Andere bedrijven bellen een half uur voor aankomst of je aanwezig bent. Jammer dat het bij de Tele2 ingehuurde bedrijven (?) er wat onduidelijker toegaat.

Dynalotic doet dat met transport van witgoed en grote apparatuur, en dat met een kleine vertraging.

Afaik doen ze dat niet wanneer ze voor Samsung/Dynafix kleine elektronica leveren want de kans op beroving is gewoon groot.

Een tijdvak van 4 uur is niet absurd lang, maar kan beter IMO.
Ik heb ook onlangs een telefoon besteld (wat ook fout is gegaan) en ik wil bevestigen dat Reviva heel duidelijk aangeeft een kwartier voor de bezorging te bellen!

Reageer