retour toestel niet goed verwerkt

  • 7 April 2021
  • 6 reacties
  • 109 x bekeken

Nou helaas is mijn vorige topic na het plaatsen binnen een uur verwijderd. Blijkbaar kunnen ze bij Tele2 op geen enkele wijze omgaan met klachten. Hieronder doe ik dus wederom mijn verhaal.

Op 17 maart bestelde ik na 4 jaar een nieuw toestel. Zo lang ik mij kan heugen ben ik klant bij Tele2. Na wikken en wegen besloot ik nog eenmaal een Samsung aan te schaffen. Zo bestelde ik de S21. Helaas trok de accu van het toestel razendsnel leeg.
Daarop heb ik direct de volgende dag gebeld met de klantenservice. De reactie was: vervelend, nee dat is niet de bedoeling en ik zou een retourinstructie ontvangen. Aanmelden voor retour kon via de website.

Zo heb ik dus op 18 maart keurig alles ingevuld op internet en daar stond dat ik binnen 3 werkdagen de retourinstructie zou ontvangen.

Helaas bleek dat niet het geval en heb ik na 5 dagen gebeld met de vraag waar de instructie bleef. De reactie: vervelend mevrouw, deze is naar een verkeerd mailadres gestuurd. Dat is inderdaad wel vervelend want waarom heb ik dan al mijn gegevens online in moeten vullen om de retour aan te melden terwijl jullie die gegevens toch niet lezen.
De dame was alleraardigst, dat wel en dus werd ter plekke geregeld dat ik de retourinstructie in de juiste mailbox kreeg. En ja, dan na ontvangst van het toestel zou ik binnen 5 werkdagen een bevestiging krijgen.

Intussen vroeg ik mij ook af of ik dan nog wel gebruik kon maken van de aanbieding want nu wilde ik toch maar de Iphone dan aangezien de Samsung niet al te best bleek. Helaas was dat niet mogelijk. De aanbieding liep over 2 dagen af. Heel vervelend mevrouw hoorde ik. Inderdaad, dat is heel vervelend als je al jaren klant bent en er zo met je omgegaan wordt. Immers, ik vraag er niet om om een toestel opgestuurd te krijgen wat niet goed is. Ik sluit niet voor de lol een krediet van meer dan 800 euro af natuurlijk.

Direct heb ik het toestel opgestuurd. En met de Track & Trace kon ik zien dat het de volgende dag al was ontvangen door Tele2. Heel fijn dacht ik. Maar na 5 werkdagen had ik natuurlijk nog niets gehoord van Tele2 en dus ben ik weer gaan bellen.
Wederom een alleraardigste meid aan de lijn maar ook zij kon me niet helpen en begreep niet waarom ik geen bericht had ontvangen. Ze maakte er een melding van en ik moest nog heel even geduld hebben.

Intussen vertelde ik haar wel dat ik het toch wel teleurstellend vond.
Jaren klant, en nu stond ik maar in de wacht omdat iemand zijn werk niet goed doet. Elke keer moest ik maar bellen en geduld hebben en de lopende actie kon ik niet meer gebruiken. Ze kon me wel doorverbinden met een collega die me dan wel een goed aanbod kon doen wellicht.

Ik werd doorverbonden. Wederom een vriendelijke jongeman. Wel deed hij me een belabberd voorstel want zelf had ik al vooronderzoek gedaan natuurlijk en gezien dat ik bij KPN toch wel veel goedkoper uitkwam. Nadat de jongeman zelf had gekeken op de site van KPN kon hij me toch een beter voorstel doen. Hij vroeg of ik er gebruik van wilde maken. Dan kon dat zodra het toestel terug was en dan kon ik alsnog de iphone met dit aanbond aanschaffen. Omdat ik er nog maar weinig vertrouwen in had heb ik gezegd dat ik er over na wilde denken en maakten we een terugbelafspraak voor de week erop. Ik heb nog keurig tijd gereserveerd ervoor in mijn werkagenda. Helaas, de jongeman belde mij niet terug de week erop op het afgesproken tijdstip … en ook later die dag niet. En zelfs een week later niet.

En ook hoorde ik maar niets over het terug gestuurde toestel. En zo belde ik nog een keer. De dame aan de telefoon had alle begrip voor mijn frustratie hierover. En ja als ze in mijn schoenen stond zou ze ook overstappen naar de concurrent want nee dit kon toch echt niet!

Ze zou direct melding maken, een ticket aanmaken voor de betreffende afdeling en ze vertelde me dat ik nog even geduld moest hebben. En de collega die me terug zou bellen over het aanbod zou ze ook vragen alsnog te bellen. Ik kreeg een mail van haar beloofde ze me zodat ik kon zien dat het ticket was aangemaakt.

Ik kreeg inderdaad een mail: een standaard mail dat ik binnen 5 werkdagen bericht zou krijgen.

Je kunt het vast al raden…
Geen bericht, geen telefoontje, niets!

Dus heb ik afgelopen dinsdag weer gebeld. De medewerker die ik nu aan de lijn had ging precies hetzelfde doen als de collega die ik de week ervoor aan de lijn had: een ticket aanmaken. Heel vervelend mevrouw, geen idee waar dit aan ligt. Misschien is de telefoon nog niet door ons ontvangen? Helaas beste jongen, ik heb een bewijs via Track & Trace. Hij vroeg me om de Track & Trace code zodat hij zelf kon kijken. Ja inderdaad, wel ontvangen, dus heel apart dat er nog niets was bevestigd aan mij. Hij ging er direct melding van maken want dit kon zo niet langer.

Het vervelende is dat ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Ik veel tijd en geld kwijt ben met bellen met Tele2 en dat steeds zonder resultaat. Er loopt nu een persoonlijk krediet, voor een telefoon die ik niet eens heb en dat maakt het dat ik geen abonnement wil afsluiten nu bij KPN. Want ik wil natuurlijk dat dit eerst opgelost wordt zodat ik niet aan 2 kredieten vast zit. Ik durf er namelijk niet op te vertrouwen dat Tele2 dit netjes en vlot gaan afhandelen. Tele2 belooft wel steeds alles te regelen binnen 5 werkdagen maar ik vermoed dat de werkdagen bij Tele2 erg lang zijn want 5 werkdagen worden binnenkort 5 werkweken.

Nu wilde ik graag een aangetekend brief versturen en Tele2 sommeren om binnen de wettelijke termijn (die al ruimschoots verstreken) is alles af te handelen …
Maar helaas, het klachtenformulier is niet te vinden online (er staat wel een link waarop je kunt klikken maar de link werkt niet) en ook een adres is niet te vinden. En ook is er niet zoiets als een geschillencommissie (wat overigens wel wettelijk verplicht is).

Blijkbaar kun je Tele2 alleen bewegen door de pers op te zoeken of een jurist in te schakelen. Het is treurnis ten top wat mij betreft. Men heeft wel de tijd om hier op topics te reageren maar niet om daadwerkelijke klachten serieus en tijdig op te pakken.
Ik heb er begrip voor dat het werken nu even anders gaat door alle coronamaatregelen maar een klant steeds zeggen 5 werkdagen en vragen om nog heel even geduld te hebben en dat al weken lang … nee dat kan niet als je het mij vraagt. Ik kan het in elk geval niet meer serieus nemen en ik vraag me af of Tele2 dit nog lang met droge ogen weet te verkopen.

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7

Dat is uiteraard een heel vervelende ervaring. Helaas onnodig om de hele post in vette letters te doen, voor je het weet gaat het in tegen de forum regels en wordt de post verwijderd. KPN goedkoper kan ik me nauwelijks voorstellen, mogelijk alleen als je al andere KPN diensten afneemt en een combinatie korting krijgt. Dat heeft Tele2 inmiddels ook als je bijvoorbeeld vast internet van T-Mobile afneemt. Niet terugbellen is natuurlijk niet netjes, maar gelukkig hebben we op dit forum twee toppers @Cas van Tele2 en @Marciano van Tele2 die jou kunnen helpen om de omruiling alsnog gedaan te krijgen. Heb even geduld tot één van hen hier reageert.

Reputatie 7
Badge +12

Het verwerken van een retourzending en terugbetaling duurt 14 dagen. Zijn die al voorbij? Dat zijn de wettelijke termijnen, niet 5 dagen.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @MariellaS81,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw retour.

Bedankt voor jouw duidelijke en uitgebreide verhaal. Ik heb meteen jouw gegevens erbij gepakt en ik zie dat jouw retour op 27 maart is ingeboekt. Als we het retour hebben ontvangen moeten we het toestel natuurlijk goed onderzoeken om zeker te zijn dat er niks mee mankeert. Dat wordt nu gedaan en binnen 14 dagen zoals Eric aangeeft krijg je bericht van ons! Om ervoor te zorgen dat alles vlekkeloos verloopt heb ik contact opgenomen met mijn collega’s van de retourafdeling voor een vlotte afhandeling. Mijn excuses voor de onduidelijkheid over de termijnen, dit gaan we verbeteren!

Jij hoeft nu verder niks te doen. Als je hier vragen over hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar!
 

Hallo @Cas van Tele2 
Bedankt voor je reactie. Fijn te lezen dat jullie in elk geval iets gaan doen aan duidelijker communicatie wat betreft de termijnen. Dat scheelt denk ik een hoop irritatie. Ik wacht het dan deze week nog even af want de 14 dagen termijn is na vrijdag verstreken.

Het verwerken van een retourzending en terugbetaling duurt 14 dagen. Zijn die al voorbij? Dat zijn de wettelijke termijnen, niet 5 dagen.


Die termijn is na vrijdag a.s. verstreken. Dankjewel voor de oplettendheid.

Dat is uiteraard een heel vervelende ervaring. Helaas onnodig om de hele post in vette letters te doen, voor je het weet gaat het in tegen de forum regels en wordt de post verwijderd. KPN goedkoper kan ik me nauwelijks voorstellen, mogelijk alleen als je al andere KPN diensten afneemt en een combinatie korting krijgt. Dat heeft Tele2 inmiddels ook als je bijvoorbeeld vast internet van T-Mobile afneemt. Niet terugbellen is natuurlijk niet netjes, maar gelukkig hebben we op dit forum twee toppers @Cas van Tele2 en @Marciano van Tele2 die jou kunnen helpen om de omruiling alsnog gedaan te krijgen. Heb even geduld tot één van hen hier reageert.


Het was niet de bedoeling alles vetgedrukt te typen hier maar vreemd genoeg is het andere lettertype voor mijzelf onleesbaar (daarom koos ik een ander lettertype). Inmiddels heb ik wel een reactie hier op het forum van Tele2 dus hopelijk levert dat wel resultaat. Klopt dat Tele2 ook dergelijke combi deals heeft maar dan nog ben ik bij KPN 2 euro per maand voordeliger uit én heb ik gratis 5G. Kijk, als je netjes behandeld wordt dan maakt die 2 euro je niet zo veel uit maar na al dit gedoe ben ik er wel even klaar mee helaas. En wat ik schreef, de mensen aan de lijn zijn allen alleraardigst maar daar schiet je helaas niet zoveel mee op (maar ik waardeer het wel en daarom benoem ik het ook).