beantwoord

Rest toestelkrediet afbetaald. Nu zelfde bedrag op factuur!

  • 21 March 2021
  • 7 reacties
  • 666 x bekeken

Halverwege februari heb ik het laatste beetje aan toestelkrediet dat ik had, afbetaald via iDeal. De afschrijving staat op mijn rekening, dus dat is zeker weten gebeurd. Het toestelkrediet wat op de factuur staat, is netjes tot de datum dat ik de rest heb afbetaald. Daarna staat een kopje ‘Resterende termijnen toestelkrediet’, met daar achter precies het bedrag dat ik via iDeal al heb voldaan. Waarom moet ik nu nog een keer betalen?

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 23 March 2021, 13:15

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7

Is dat bedrag gelijk aan één termijn aflossing? Het kan zijn dat als je nog 2 resterende termijnen hebt en je “de rest” (dus die 2 termijnen) wilt aflossen, dat er dan 1 termijn al geblokkeerd is voor op de volgende factuur. Je kunt dan nog maar 1 termijn via iDeal aflossen. Klanten denken dan vaak dat ze alles hebben afgelost, maar de laatste aflossing volgt dan nog op de volgende factuur.

Is dat bedrag gelijk aan één termijn aflossing? Het kan zijn dat als je nog 2 resterende termijnen hebt en je “de rest” (dus die 2 termijnen) wilt aflossen, dat er dan 1 termijn al geblokkeerd is voor op de volgende factuur. Je kunt dan nog maar 1 termijn via iDeal aflossen. Klanten denken dan vaak dat ze alles hebben afgelost, maar de laatste aflossing volgt dan nog op de volgende factuur.


Dat bedrag was ter waarde van 5 termijnen. De laatste termijn staat op deze factuur, netjes van 1-2-21 tot 12-2-21. 13-2-21 heb ik de laatste 5 termijnen afbetaald, via de Tele2 app en iDeal.

Reputatie 7

Ben je rond die tijd ook gemigreerd naar de T-Mobile systemen en netwerk? Wellicht dat het niet is meegegaan met de migratie. Of de betaling is door Tele2 niet op de juiste plek verwerkt, waardoor het nog open staat. Een moderator hier kan je helpen een case aan te maken om dit te laten herstellen.

Ben je rond die tijd ook gemigreerd naar de T-Mobile systemen en netwerk? Wellicht dat het niet is meegegaan met de migratie. Of de betaling is door Tele2 niet op de juiste plek verwerkt, waardoor het nog open staat. Een moderator hier kan je helpen een case aan te maken om dit te laten herstellen.

Ik ben op 10 november al gemigreerd naar het nieuwe netwerk, dus het lijkt me sterk dat dat nog steeds een ding zou zijn.

Hoe krijg ik aandacht van de mods? 

Reputatie 7

Moderators behandelen topics hier op volgorde, direct contact is er via de telefonische klantenservice.

OK, ik ga vandaag bellen. 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Pinky135,

Tof dat je het aankaart! Ik ga je meteen helpen met jouw toestelkrediet.

Goed om te horen dat je jouw toestelkrediet hebt afbetaald! Ik heb meteen jouw gegevens erbij gepakt en ik zie dat jouw toestelkrediet nu op 0 euro staat. Als je in februari het toestelkrediet al hebt afgelost is het niet de bedoeling dat je deze nog een keer moet betalen natuurlijk. Om dit op te lossen ontvangen we graag een betaalbewijs per mail betalingsbewijs_@service.tele2.nlZo kunnen we kosten zo snel mogelijk terugstorten, dit duurt ongeveer een week. Mijn excuses voor het ongemak maar geen zorgen, dit gaan fixen!

Op het betaalbewijs moeten minimaal de volgende gegevens zichtbaar zijn:

• Bedrag
• Betaaldatum
• Rekeningnummer waarmee is betaald
• Rekeningnummer waar het bedrag naar is overgemaakt


Als je hier vragen over hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar!