Reparatie Dynafix

• 17 juni 2016
  • 10 reacties
  • 792 x bekeken

Dag forum,

Ik heb een Samsung S6 toestel van een paar maanden oud die opeens de geest gaf.
Alleen maar zwart scherm en verder deed het toestel niets meer.

Derhalve het toestel opgestuurd naar Dynafix ter reparatie.
Na ongeveer een week het toestel terug ontvangen maar wat blijkt, onderin het scherm aan de voorkant blijkt een grote vlek onder het glas te zitten, maar ook putjes in de rand van het toesten.
Dit toestel heeft altijd netjes in een hoekje gezet en was zo goed als nieuw.

Dynafix hierover geïnformeerd, foto's opgestuurd maar vandaag krijg ik de reactie terug dat zij mijn claim niet accepteren en alleen het toestel willen repareren tegen de gemaakte kosten.

U begrijpt dat dit voor mij onacceptabel is en derhalve wend ik mij tot Tele2, waar ik uiteindelijk het toestel heb gekocht.

Wat adviseert u mij in deze?

M vr. Gr Ronald

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Geen reactie meer gekregen. Topic is gesloten.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Ronald,
Het is echt spijtig dat dit je is overkomen.
Reparaties en defecte toestellen binnen garantie verlopen bij ons altijd via Dynafix.
Hier kan je lezen hoe het werkt:
Telefoon Reparatie Services van Tele2

Je kan ook altijd naar een van de Tele2 Winkels gaan om daar het toestel te tonen en aan te bieden ter reparatie binnen garantie. Na een reparatie heb je ook nog 3 maanden garantie op deze reparatie. Heeft Dynafix je hierover geïnformeerd?

Ik hoor graag meer van je Ronald.
Groet,
Ben
Reputatie 2
Badge
Als jij jou toestel bij tele2 gekocht heb zal deze er voor moeten zorgen dat het geregeld word volgens mij. Als ik een product ergens koop en daar zit garantie op en het gaat stuk, dan breng ik het terug waar ik het gekocht heb.Deze partij is volgens mij toch wettelijk verplicht om te zorgen dat je weer een gerepareerd of nieuw product retour krijgt
Reputatie 7
Badge +5
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Dag Ben,

Natuurlijk klopt dat niet helemaal. Het toestel is bij jullie verkregen bij een nieuw abonnement.
Het toestel is na een paar maanden stuk gegaan (moederboard probleem, GEEN schermprobleem) en dat valt onder de garantie. Volgens de wet in Nederland zijn jullie de leverancier en moet ik mij derhalve tot jullie wenden voor garantie.

Tele2 verwijst mij vervolgens door naar een (derde) partij waar de reparatie plaats vindt. Dat zij er vervolgens een rommeltje van maken kan ik niets aan doen. Zou lekker zijn als Tele2 op deze manier onder zijn wettelijke verplichting uit kan komen.

Nee, Tele2 is en blijft verantwoordelijk, zij dienen een goed toestel te leveren en kunnen die verantwoordelijkheid niet op derden afschuiven.

Uiteraard heb ik melding en claim gedaan bij Dynafix, deze werd telefonisch en via mail afgewezen. De reden van de afwijzing slaat helemaal nergens op en ik ben momenteel nog met hen in conclaaf.

Echter, blijven zij bij hun standpunt dan lijkt mij dat Tele2, de leverancier van het toestel, en degene die mij naar Dynafix heeft doorverwezen verantwoordelijk voor het feit dat het toestel niet in orde is.

Ten laatste, Tele2 heeft Dynafix als reparatie bedrijf aangewezen, ik als Tele2 consument heb NIETS met Dynafix van doen. Ik heb geen contract met hen, heb het toestel niet bij hen gekocht.

Als het aan mij had gelegen had ik nimmer zaken met hun gedaan gezien de staat van dienst zoals overal op het internet te lezen is.

Met vriendelijnke groet,
Ronald
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Ronald,
Het is zeer spijtig dat dit is gebeurd. Hier zat je natuurlijk niet op te wachten.
Maar nu, wat is het vervolg.
Ik voorzie twee mogelijkheden.
Of je geeft aan bij Dynafix dat de schade niet is gemaakt en dat zij nalatig zijn geweest en dit dienen te repareren.
Of je neemt verdere stappen om de schade bij Dynafix te verhalen.
Helaas kan Tele2 hierin geen verantwoordelijkheid of stelling nemen, omdat dit een derde partij is die jouw toestel onder handen heeft genomen.
Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag van je.
Vriendelijke groet,
Ben
Dit was mijn bericht op het bijgeleverde schadeformulier:

Het scherm blijft zwart (heel vaag zwarte horizontale lijnen) en er knippert een blauw led lampje.
Verschillende manieren geprobeerd om het toestel te resetten via volume, uit/aan en homeknop maar niets verhelpt het probleem. Het scherm blijft zwart.
Fout is gereproduceerd

Dit is de reactie die ik terug kreeg van Dynafix:

Het toestel mag retour komen, maar er zal een prijsopgave komen.
Dit omdat de schade reeds gemeld was bij de vorige reparatie.

Ik kan niet zien dat ik die schade heb gemeld.... nergens meld ik iets over een beschadigd scherm...
Badge +5
Een medewerker zal wel navraag gaan doen natuurlijk. En dan komt het op bewijzen aan en wie tele2 gelijk geeft.
Ik neem aan dat Tele2 de uiteindelijke verantwoordelijke blijft voor het nu defecte toestel? Het toestel is immers van Tele2 gekocht.
Dat zij met een dergelijk slecht bedrijf als Dynafix werken zou niet mijn probleem moeten zijn?
Badge +5
Daar heeft de laag tussen het touchscreen en het display losgelaten. Het scherm word namelijk met een zuignap eruit getrokken. Als ze dit te hard doen of te snel dan kunnen de lagen die gelijmd zijn van elkaar loskomen.

Slordige reparatie, zullen ze ten alle tijden ontkennen, vrees ik.
Typisch Dynafix.