beantwoord

Reactie Klantenservice ivm SMS-berichtenservice

• 29 mei 2018
  • 9 reacties
  • 247 x bekeken

Ik schrijf op het forum, omdat het servicenummer mij niet verder helpen kan...

Januari 2018 krijg ik mijn eerste hoge rekening van mijn Unlimited abonnement. Ruim 30 euro te hoog. Opgebouwd uit kosten van 7,50 euro per 'dienst'. Ik heb direct contact opgenomen met de klantenservice. Er bleek een SMS-berichtenservice geactiveerd. Ik had niets afgesloten en alles werd in werking gesteld om er achter te komen of ik of iemand anders deze dienst zou hebben kunnen afgesloten. Heel redelijk.

De berichten werden keurig stopgezet in samenwerking met de medewerker van Tele2. Helaas bleek bij de afrekening van februari dat de kosten gewoon doorgingen. Weer contact met de klantenservice. Tele2 had onderzocht en ik had geen contracten afgesloten. Ik stelde nog, dat het vreemd is dat we de SMS-berichtenservice hebben stopgezet en dat de kosten toch zijn doorgegaan. Dat er naar mijn idee toch een oplichter achter zou zitten. Een net bedrijf zou nu geen 'diensten' meer hebben geleverd. De medewerker sloot zich hierbij aan. Mijn teveel betaalde kosten van januari (30,- Euro) werden keurig terugbetaald. Er werd een 'ticket geopend bij Tele2 en ik moest nu even afwachten. Geen zorgen, want u kosten worden terugbetaald als het onterecht is. In Maart bleven de hoge rekeningen komen en ik weer bellen. Geen zorgen, kosten worden betaald als ze onterecht zijn. Even afwachten. Op 24 april komt een medewerker met de mogelijkheid om 'alle betaalde diensten' te blokkeren. De medewerker vroeg zich af waarom een collega dat niet eerder had gedaan. In mei zijn de diensten niet meer op de rekening te zien. Gelukkig. En maakt u zich geen zorgen, als de kosten onterecht zijn, dan worden ze terugbetaald. Even afwachten wat de andere afdeling met de 'ticket' gaat doen.

Niets meer gehoord. Inmiddels 130,- euro teveel betaald, waarvan 30 euro terugbetaald. Op 28 mei nog niets gehoord van mijn 'ticket'. Even bellen. "We hebben u op 4 mei een mail gestuurd met onze conclusie..." Maar ik heb niets ontvangen! "Ik lees het even aan u voor: Je hebt gevraagd of we wilden kijken naar de kosten die je hebt gemaakt voor een betaalde sms-dienst. De kosten van deze dienst worden niet meer vergoed, omdat je eerder in het verleden al een eenmalige vergoeding hebt gekregen voor de dienst. In artikel 7.1 van de Algemene Voorwaarden, die van toepassing zijn op je abonnement, staat ook dat je verantwoordelijk bent voor alle kosten als gevolg van het gebruik van betaalde sms-diensten." De mevrouw aan de telefoon stuurt het mailtje nog een keertje. En het komt weer niet aan. 's Avonds weer gebeld en 3x laten sturen. Uiteindelijk door de medewerkster aan een factuur gehangen (die altijd aankomen!) komt de tekst bij me aan.

Er is duidelijk een standaard antwoord naar mij gestuurd. Er is niet gekeken naar alle contact over dit probleem. De medewerker die deze 'ticket' afhandelde heeft niet gekeken naar alle gegevens. Er is van mijn zijde geen onwil geweest. Ik heb me vanaf het eerste moment gemeld bij Tele2 om de kosten te laten stoppen. Tele2 heeft mij bij de hand genomen en verteld wat ik moest doen. Tele2 heeft mij vervolgens gevraagd af te wachten en verzekering gegeven, dat de kosten vergoed gaan worden. Er was zekerheid dat er geen contract was afgesloten.

Graag wil ik een goed inhoudelijk antwoord op deze 'ticket'. Ik heb 100 euro teveel betaald in 4 maanden tijd. Ik wil het teveel betaalde terug ontvangen op mijn bankrekening. Ik denk, dat dit een heel redelijk verzoek is.
icon

Beste antwoord door Arjan van Tele2 29 mei 2018, 11:14

Hoi Robert Pot,

IK ga de kosten vergoeden, let wel eventuele toekomstige premium sms diensten worden dan niet meer vergoed.

Fijne dag,

Arjan
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De kosten van premium sms heb je zelf onder controle. Soms zitten deze zaken in aanbiedings of win email verstopt. Zelfs bekende merken als Ikea en Ns worden hiervoor misbruikt.
Er is een sms portal beschikbaar waar je zelf blokkade's kan instellen en abonnementen kunt inzien. Www.payinfo.nl.
Deze site is voor alle mobiele en sms providers opgezet. Als je overstapt blijft een eventuele blokkade dus van toepassing.
Al deze stappen zijn doorlopen. Leest u nog eens "Tele2 heeft mij bij de hand genomen en verteld wat ik moest doen. Tele2 heeft mij vervolgens gevraagd af te wachten en verzekering gegeven, dat de kosten vergoed gaan worden." En nogmaals , er was geen contract afgesloten. Dit werd door Tele2 vastgesteld!!!

Er is samen geconstateerd, dat er sprake is van oplichting. Er is oa via "payinfo" gehandeld. Maar uw bedrijf heeft mij, ondanks mijn meldingen, gemaand tot rustig afwachten toen de oplichter verder ging. Veel later (24 april 2018 ) heeft een collega van u verteld dat er nog ergens iets gedaan kon worden. Zie eerdere tekst forum.

Uit gesprekken met meerdere medewerkers bleek, dat dit soort oplichting vaker voorkomt. Meestal niet zo met 1 klant, maar dan in grote hoeveelheid klanten tegelijk. Het was op zich niet een onbekend verschijnsel.

U kijkt net als uw collega niet naar alle moeite die we "samen" hebben gedaan. Het gaat nu wel erg op een 'politiek' lijken. Uw collega heeft mij verteld hoe te handelen. Dit is op de letter gevolgd.

Het lijkt er nu op, dat uw bedrijf mij moedwillig hoge kosten heeft laten krijgen. Of dat u/Tele2 niet de verantwoordelijkheid voor een fout van een medewerker wil nemen. Tot nu toe heb ik niet echt een antwoord gehad van een medewerker die staat voor kwaliteit en service en daarmee probeert een klant te behouden. Dat is wel triest. Probeert u het nog eens.
Reputatie 7
Badge +4
Je praat hier met medeklanten he, dit is een klantenforum. Directe telefonische klantenservice is alleen telefonisch. Wij als andere klanten kunnen niet in de systemen van Tele2, maar we helpen met de oplossingen en ideeen die er eerder zijn geweest voor bepaalde vraagstukken.
Vandaar mijn tip vooor Www.payinfo.nl, het systeem om premium sms diensten in te zien en te blokkeren.
Beste Eric, dank voor je moeite.*Reactie weggehaald"*Ik kom niet verder dan de telefoniste. Hoewel zij het met me eens zijn kan ik niet met een ander praten. In eerdere telefoongesprekken met Tele2 kreeg ik wel iemand aan de lijn die meer wist en kon uitvissen.
Reputatie 6
Badge
Hoi Robert Pot,

IK ga de kosten vergoeden, let wel eventuele toekomstige premium sms diensten worden dan niet meer vergoed.

Fijne dag,

Arjan
Beste Arjan,
Daar ben ik heel blij mee. Negeer dezelfde tekst op Facebook. Ik heb geen behoefte aan premium sms diensten. 🙂

Ik heb juist het duurdere Unlimited abonnement gekozen om de kosten goed te kunnen beheersen. Dat ging niet geheel volgens verwachting helaas.

Het blijft wel griezelig, dat er zo maar een bedrijf (bedrijven) diensten kan aanbieden, die alleen met veel moeite te stoppen zijn. En geheel onzichtbaar. Er is ook nooit iets geleverd.

Hartelijke groeten,
Robert Pot
Beste Arjan,

Ik heb geen terugbetaling ontvangen tot op heden. Kan dit in orde gemaakt worden?

Hartelijke groeten,
Robert Pot
Reputatie 7
Badge +4
Die vergoedingen worden via een creditfactuur gegeven en verrekend met je komende factuur. Als er dan nog iets overblijft wordt het teruggestort. Nog even geduld dus.
Reputatie 6
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Arjan