beantwoord

Problemen met ontvangen / mogelijk verzenden SMS

• 4 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 1232 x bekeken

Goedemiddag,

Ik heb hetzelfde probleem als deze persoon, maar net iets anders.:
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/ontvangt-geen-sms-berichten-69522

Sinds dat ik ben overgestapt van mijn vorige provider KPN naar Tele2 / per 16 juli kreeg ik eerst wel SMS van geautomatiseerde diensten (o.a. Microsoft DigiD, Origin, etc.) Sinds 25 juli 2018 ontvang ik geen SMS berichten meer op mijn toestel van deze categorie. Het gaat dus om sms berichten die geautomatiseerd worden verstuurd, die krijg ik niet binnen op mijn toestel. Dit was het geval toen ik in Frankrijk was, maar had ik ook in Duitsland, maar nu ook in Nederland nog steeds last van.

- Simkaart in ander toestel geprobeerd, ook hier werkt het niet.
- Provider info en APN heb ik goed ingesteld volgens de TELE2 website / volgens de 401 internet.
- Payinfo blokkade? Ik denk dat ik geen payinfoblokkade heb.
- Geprobeerd een test SMS via internet te versturen en die komt ook niet aan.
- Blokkade bij Tele2 of kpn? Ik heb geen idee, maar ik zie veel overeenkomsten van het probleem.
- Ik heb naar mijnzelf een SMS gestuurd, deze kreeg ik wel ontvangen.

Mijn nummer komt oorspronkelijk van Hi af, maar dat is KPN geworden. De eerste 5 nummers inclusief de 06 zijn:

06536

Ik kan wel sms berichten ontvangen van mijn ouders of bekenden in mijn contactenlijst binnen NL.

Kan iemand mijn assisteren, zodat ik deze SMSjes weer kan ontvangen, ik heb deze nodig om bepaalde dingen te checken en door te geven, voordat ik naar school ga. 😉
icon

Beste antwoord door Arjan van Tele2 6 augustus 2018, 11:33

Hoi Karmakstylez,

Welkom op het forum van Tele2,

Lastig probleem, Deze sms gaan naar een derde berichtencentrale, deze worden vandaar niet verstuurd naar ons, dus naar joi, Wil je hiervoor contact opnemen met de versturende partij?

Fijne dag,

Arjan
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 6
Badge
Hoi Karmakstylez,

Welkom op het forum van Tele2,

Lastig probleem, Deze sms gaan naar een derde berichtencentrale, deze worden vandaar niet verstuurd naar ons, dus naar joi, Wil je hiervoor contact opnemen met de versturende partij?

Fijne dag,

Arjan
Versturende partij verstuurd gewoon een SMS bericht, maar ik krijg deze sinds 26 juli 2018 niet meer binnen. Ik kreeg deze voor 25 juli wel gewoon binnen (van Origin en Microsoft) en toen zat ik al bij TELE 2. Lijkt mij niet dat het aan de kant van de versturende partij fout gaat, zoals ik zei. De persoon in de hyperlink op het TELE2 Forum heeft exact hetzelfde probleem als mij en wilt ook dat het wordt opgelost. Hoe wil je in godsnaam dat ik met Origin en Microsoft contact ga opnemen voor dit soort problemen? Zij zullen zeggen dat het probleem bij jullie ligt. Ik sluit mijn instellingen sowieso uit, want die staan gewoon goed en heb ik zelfs 3x nagecheckt. Het irritante is dus dat ik bepaalde buitenlandse geautomatiseerde SMSjes niet ontvang. Mocht dit niet worden opgelost, dan ben ik genoodzaakt om mijn TELE2 abonnement op te zeggen en terug naar KPN te gaan waar alles het wel deed.

Ik hoop dat u mij verder kunt assisteren.

~Leonardo

Update 1: Ik heb de klantenservice gebeld en ze zeiden dat er geen blokkade's, etc. waren. Ik ben doorverwezen naar de TD en die heeft mijn probleem nog een treedje hoger gepusht. Hiervan moet ik nog afwachten wat de uitslag hier van is. Ik zou hier telefonisch op de hoogte door worden gebracht.

Update 2: DigiD, Marktplaats, etc. blijken nu wel te werken en ontvang ik weer SMSjes van (Dat heeft te maken gehad met de TELE2 Storing die heerste), voor Microsoft en Origin is het nog steeds het geval dat deze niet werkzaam zijn. Getest op Maandag 6 augustus 2018 om 12:35.

Update 3: Payinfo SMSjes krijg ik wel. Er staat dat ik geen blokkades heb ingesteld en blijf ik dus wel van af. 12:48
Reputatie 6
Badge
Top dat je ons op hoogte houdt!!

Fijne dag,

Arjan
Heb een update van de TD. Ze verwijzen mij door naar Microsoft voor de problemen, schijnt dat het bedrijf niet aan bepaalde afspraken houdt waardoor deze sms ergens wordt geblokkeerd. Ik zal ook kijken of Origin dan wel correct werkt.

Wordt vervolgd...
Heb een update van de TD. Ze verwijzen mij door naar Microsoft voor de problemen, schijnt dat het bedrijf niet aan bepaalde afspraken houdt waardoor deze sms ergens wordt geblokkeerd. Ik zal ook kijken of Origin dan wel correct werkt.

Wordt vervolgd...

He Karmakstylez,

Heb je inmiddels een oplossing gevonden, of meer info?

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik ontvang geen sms'jes van microsoft waardoor ik mijn account niet meer in kan. Microsoft is erg moeilijk te bereiken hierover..
Reputatie 7
Badge +4
Maar Microsoft weet welke SMS provider zij gebruiken voor hun dienst. Die moeten ze aanspreken / ticket openen dat de sms niet bij jou wordt afgeleverd.
Maar Microsoft weet welke SMS provider zij gebruiken voor hun dienst. Die moeten ze aanspreken / ticket openen dat de sms niet bij jou wordt afgeleverd.
Wacht al dagen 3 op een reactie. Zou heel graag iemand van MS aan de telefoon krijgen maar dit is mij niet gelukt..
Reputatie 7
Badge +4
Erg klantvriendelijk die MS club... Ik heb via de hulpfunctie van outlook contact met ze over een synchronisatie probleem van contactpersonen op mijn mobiel. Misschien is er voor jouw applicatie ook wel zoiets?