beantwoord

Problemen met automatische incasso

  • 2 maart 2017
  • 36 reacties
  • 1700 x bekeken

Sinds een halfjaar word ik nu door Tele2 van het kastje naar de muur gestuurd met als enige resultaat iedere maand nog steeds hetzelfde probleem, namelijk betalingsherinnering met dreiging tot afsluiting omdat de factuur (met status Betaald in Mijntele2) niet automatisch door Tele2 wordt afgeschreven. We zijn dus een halfjaar verder, extra incassokosten die op een omslachtige manier moeten worden teruggevraagd, vele telefoontjes en loze beloftes om het probleem op te lossen, iedere keer handmatig via ideal de factuur maar betalen, en niets dan irritatie inmiddels. Doorzetten naar de afdeling die het probleem definitief zou oplossen gebeurt niet, of de call wordt afgehandeld omdat het zogenaamd opgelost is. Er is niets opgelost, hetzelfde probleem speelt nog altijd en wordt telkens ‘opgelost’ doordat ik handmatig de betaling uitvoer die automatisch zou moeten gebeuren. Alle ellende begon toen Tele2 haar rekeningnummer wijzigde. En nee, de fout ligt niet bij de bank zoals de klantenservice nu al zo vaak heeft gevraagd, dat hadden we al bij het eerste klantcontact met Tele2 laten controleren.

Is er iemand van Tele2 die dit probleem nu een keer serieus wil oppakken en oplossen?
icon

Beste antwoord door Hinke van Tele2 11 maart 2017, 09:46

Hi greetus,

Bedankt voor je privebericht, waarschijnlijk zit het hem in de wijziging van je achternaam in ons systeem. Sinds deze is gewijzigd, slaagt de automatische incasso niet. Zoals je zelf ook aan gaf in het privebericht, is bij de bank een andere achternaam bekend.
Ik heb dit gelijk gewijzigd, maar ben bang dat dit voor deze maand nog niet verwerkt zal zijn. De factuur is namelijk al opgemaakt en ga er dan ook vanuit dat de automatische incasso nog zal plaats vinden op basis van de 'oude' gegevens.
Vanaf volgende maand zou het, als dit dus het probleem was, goed moeten gaan. Ik houd het voor je in de gaten en als je later deze maand toch een automatische incasso gepland ziet staan (rond de 25e), dan hoor ik dat graag van je.

Wat betreft de mail die je hebt gehad, over dat je betalingsbewijzen zijn verwerkt, die is verstuurd nadat ik de betalingen heb laten traceren. Deze mail wordt standaard verstuurd nadat een betaling geboekt is op de factuur (ervan uit gaande dat de melding binnen was gekomen naar aanleiding van een betalingsbewijs). En wat betreft de sms die je hebt gehad over een openstaande factuur, zie ik dat alleen de meest recente factuur open staat en niet de factuur waarover wordt gesproken in de sms. Ik houd het voor de zekerheid wel in de gaten voor je, niet dat het systeem toch nog iets doet wat ik nu niet zie.

Ik hoop je voor nu voldoende te hebben geinformeerd en hoop dat de automatische incasso sowieso vanaf volgende maand weer goed zal verlopen.
Tot dat ik zeker weet dat de automatische incasso is geslaagd, laat ik deze topic open. Mocht je dus ergens tegen aan lopen, vragen hebben of iets hebben opgemerkt dan hoor ik graag van je!

Goed weekend en we houden contact 😉
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

36 reacties

Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Aangezien je niet meer reageert, ga ik deze topic sluiten.
Het is nu aan jouw of je iets doet met de voorgestelde oplossing.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Heb je al een keuze gemaakt?
Ik zie daarnaast dat je de toestelfactuur van afgelopen maand nog steeds niet hebt betaald.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Op het moment dat je gaat overstappen, schelden wij de abonnementskosten, ter waarde van zo'n 290 euro, kwijt en daarmee wordt je abonnement dus kosteloos beëindigd. Je toestel is iets wat hier helemaal los van staat en gaan we niet kwijtschelden. Het oplossen van de automatische incasso neemt tijd met zich mee en hierin kan ik geen doorlooptijd geven, wellicht dat het einde van deze maand is opgelost maar het kan ook langer duren.

Ik zie dat de toestelfactuur van april nog open staat, heb je deze ondertussen al overgemaakt? Als je nu weer wordt afgesloten, kan ik je niet nog een keer aansluiten namelijk. Je kan de toestelkosten ook door middel van een automatische overboeking overmaken, dat je deze dus maandelijks instelt. Is misschien niet de oplossing die je wil zien, maar dan hoef je het bedrag niet elke maand handmatig over te maken. Je zou dit kunnen instellen voor elke 20e van de maand (voor deze maand dan 2 keer in verband met april die nog open staat en mei die er aan zit te komen), met als omschrijving het factuurnummer van je toestel (begint met HS). Zo heb je er ook geen omkijken meer naar. Mocht het probleem dan van onze kant verholpen zijn en je hebt dubbel betaald, dan zal deze dubbele betaling automatisch verrekend worden met een nieuwe factuur.

Groetjes,

Hinke
Hoi Hinke,

Gezien het feit dat het probleem met de automatische incasso door jullie nog steeds niet is opgelost, ook al heb ik jullie nu toch meer dan ruim voldoende tijd gegeven, dacht ik jullie het gemakkelijker te maken door mij dan maar te laten overstappen naar een andere provider zodat wij beiden af zijn van dit schijnbaar onoplosbare probleem. Dan verwacht ik op z'n minst dat ik niet ook nog eens het toestel af moet betalen, maar dat dat als gebaar van goodwill mij wordt kwijtgescholden. Anders kan ik net zo goed gewoon zelf opzeggen, dat komt op hetzelfde neer. Nee, als ik het toestel wel zou moeten afbetalen dan wil ik dat jullie het probleem alsnog oplossen.

Groeten,
Greetus.

Hi greetus,

Ik zou er nog even op terug komen of je kosteloos kan overstappen en hierin kan ik het volgende voor je betekenen: Je mag per direct overstappen met behoud van nummer, echter berekenen wij uiteraard wel de kosten voor je toestel. De overige abonnementskosten (voor bellen, smsen en internet) worden kwijtgescholden vanaf het moment dat je overstapt. Indien je hier gebruik van wenst te maken, wil ik je vragen mij te informeren. Dan zal ik ervoor zorgen dat een andere aanbieder jou nummer zo snel mogelijk kan overnemen.

Als er iets is wat ik voor je kan doen, om je te overtuigen te blijven (ondans dat je facturen (nog) niet volledig worden geïncasseerd) dan hoor ik het graag van je!

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Ik zou er nog even op terug komen of je kosteloos kan overstappen en hierin kan ik het volgende voor je betekenen: Je mag per direct overstappen met behoud van nummer, echter berekenen wij uiteraard wel de kosten voor je toestel. De overige abonnementskosten (voor bellen, smsen en internet) worden kwijtgescholden vanaf het moment dat je overstapt. Indien je hier gebruik van wenst te maken, wil ik je vragen mij te informeren. Dan zal ik ervoor zorgen dat een andere aanbieder jou nummer zo snel mogelijk kan overnemen.

Als er iets is wat ik voor je kan doen, om je te overtuigen te blijven (ondans dat je facturen (nog) niet volledig worden geïncasseerd) dan hoor ik het graag van je!

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Graag gedaan!

De betaling van begin april is verrekend met de toestelfactuur van maart. Op dit moment staat de toestelfactuur van april dus nog open. De reden dat je factuur er anders uit ziet heeft te maken met de vergoeding.

Groetjes,

Hinke
Bedankt voor de snelle reactie en het opnieuw aansluiten.
Ik heb inderdaad een openstaande factuur ontvangen, maar dit bedrag komt niet overeen met de kosten van de factuur van afgelopen maand. Ik heb een foto bijgevoegd van 2 brieven die ik heb gekregen afgelopen maanden. Ik weet niet waar deze kosten vandaan komen. Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb namelijk begin april deze €22,- al handmatig overgemaakt. Klopt het dat ik dan nóg een keer deze €22,- moet overmaken?
ik hoor het graag.

Groeten,
Greetus
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Ik heb gelijk voor je gekeken en zie inderdaad dat je weer bent afgesloten, excuus hiervoor. Je had al een brief gehad over een openstaande factuur zei je, heb je de toestelkosten al handmatig overgemaakt?

Nogmaals ter verduidelijking: de vergoeding van 28 euro is verrekend met je maandelijkse kosten, het restantbedrag van 12 euro wordt verrekend met de factuur van deze maand. De toestelkosten staan hier los van en daarmee wordt een vergoeding niet verrekend. Aangezien dit een langlopende kwestie is zal ik je in elk geval weer aansluiten, er vanuit gaande dat je de toestelkosten gaat overmaken (indien dit nog niet is gebeurd). Ik zal (wederom) de heraansluitkosten voor je tegenboeken.

Wat betreft het wel of niet kosteloos overstappen naar een andere provider, ga ik kijken wat ik voor je kan doen. Hier kom ik morgen op terug.

Groetjes,

Hinke
Beste Hinke,

Tot mijn grote verbazing ben ik voor de zoveelste keer afgesloten zonder enige waarschuwing. Sinds gisteren kan ik niet meer bellen en kan ik geen gebruik meer maken van mijn 4G bundel. Ik kan dus niet eens met de klantenservice bellen om dit probleem te melden. Vandaar dat ik het via dit forum doe en ik hoop dat je dit zo snel mogelijk oppakt en mij weer kan aansluiten. Als ik hiervoor handmatig iets moet overmaken dan hoor ik het graag. Ik word hier dus inmiddels aardig moedeloos van, want dit is al 8 maanden!! aan de gang.
Het incassoprobleem is dus ook nog steeds niet opgelost zoals je kunt lezen in mijn bovenstaande bericht.
Ik hoor graag van je.

Groeten,

Greetus
Hallo Hinke,

Ik heb het de laatste dagen in de gaten gehouden, maar helaas is er wéér niks geïncasseerd deze maand. Ik heb de factuur gekregen en gezien dat de vergoeding is verrekend en het resterende bedrag van €10,- is niet van de rekening gehaald. Hij staat in MijnTele2 wel als betaald en ik heb ook weer een brief gekregen met de waarschuwing dat ik word afgesloten. Dit begint toch een beetje vervelend te worden. Wat mij betreft lossen we dit inmiddels veel te lang lopende probleem op door mij kosteloos te laten overstappen op een andere provider. Ik hoor graag of dit mogelijk is.

Groeten,
Greetus


Hi greetus,

Hoe staat het ervoor? Zijn/worden de toestelkosten deze maand geïncasseerd? Er worden in elk geval geen abonnementskosten geïncasseerd, in verband met de vergoeding die je hebt gehad. Deze wordt verder niet verrekend met de toestelkosten, het restantbedrag van de vergoeding wordt verrekend met de factuur van volgende maand.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Hoe staat het ervoor? Zijn/worden de toestelkosten deze maand geïncasseerd? Er worden in elk geval geen abonnementskosten geïncasseerd, in verband met de vergoeding die je hebt gehad. Deze wordt verder niet verrekend met de toestelkosten, het restantbedrag van de vergoeding wordt verrekend met de factuur van volgende maand.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Ik zie dat de betaling van de toestelkosten is binnen gekomen en geboekt is op de factuur.

Ik hoor graag van je zodra je meer weet over de automatische incasso.

Voor nu in elk geval een goed weekend!

Groetjes,

Hinke
Hallo Hinke
Ik heb de toestelkosten handmatig overgemaakt. Dit was afgelopen week dus kan het zijn dat het nog niet te zien is. Ik hoop ook dat het incasseren vanaf nu geen probleem meer is. Ik wacht het weer af.
Groeten, Greetus
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Heb je ondertussen de toestelkosten al handmatig overgemaakt? Ik zie dit nog niet terug namelijk.
Daarnaast hoop ik dat het deze maand weer goed gaat lopen met de automatische incasso en dus ook met het incasseren van de toestelkosten. De financiële afdeling heeft aangegeven ook nog een aanpassing te hebben gedaan in het systeem, ik hoop dat daarmee het probleem nu echt is opgelost. Dit zou dus eind van de maand duidelijk moeten zijn.

@Cypher, iedereen is lief maar soms moet even de rem er op :)

Groetjes,

Hinke
Zijn Karin en ik niet lief dan Hinke?

Wie zijn roede spaart, haat zijn medemens; maar wie hem liefheeft, tuchtigt hem reeds vroeg.' (Spreuken 13 vers 24)

Niet al te serieus nemen aub, het is grappig bedoelt.
Reputatie 4
Badge
Hi Greetus,

Bedankt dat je hier een bericht plaatst, zodat de andere forumleden ook kunnen zien wat er besproken wordt.
Zoals aangegeven heb ik de heraansluitkosten vergoed, deze worden verrekend met de factuur van volgende maand. Je gaf al aan het volledige bedrag te hebben overgemaakt, dit kan ik ook zien. Dat het in Mijntele2 (nog) niet zichtbaar is, kan kloppen. Deze loopt namelijk iets achter daarin. Wat betreft de factuur van maart zie ik ook dat er maar een gedeelte is geïncasseerd. Ik heb gelijk navraag gedaan bij de financiële afdeling en kom hier zo snel mogelijk op terug. Ik gaf eerder al aan dat ik niet 100% zeker kon zeggen of de automatische incasso deze maand al wel goed ging, maar ik houdt het uiteraard voor je in de gaten.

Zou je de toestelkosten van €22 handmatig willen overmaken onder vermelding van het toestel factuurnummer? Deze begint met HS en is terug te vinden op je factuur. Ik hoop uiteraard dat dit de laatste keer is dat je zelf iets handmatig moet overmaken, maar tot die tijd houd ik het voor je in de gaten en ik zal niet rusten voor het is opgelost 😉 :p

Nog even wat betreft de smsjes die je krijgt, deze worden automatisch verstuurd door het systeem. Helaas kan ik dit niet wijzigen en snap de verwarring. Mocht er iets zijn waarbij wij je nodig zijn, dan zal je dat van mij horen.

@eric, karin303 en Cypher: Zoals jullie wellicht merken zit ik er bovenop en werk ik hard aan een oplossing. Het probleem lijkt hem te hebben gezeten in het feit dat de achternaam was gewijzigd bij ons in het systeem, maar is nog niet helemaal duidelijk. Daarnaast wil ik jullie vragen lief voor elkaar te blijven ;)

Groetjes,

Hinke
Maakt de topicstarter dadelijk het resterende bedrag over, en dan kan dat weer niet gevonden worden door de financiële afdeling.
Kan de topicstarter 10X een bewijs sturen dat deze betaald heeft en wordt hij/zij alsnog afgesloten/doorverwezen naar het incasso bureau.
En ondertussen is het pappen en nathouden, en worden de problemen veroorzaakt door tele2 al een half jaar niet opgelost.
En het is idd erg vreemd dat door zoals gezegd een andere naam het ene wel afgeschreven wordt, en het andere niet.
Mij lijkt dan dat het alles of niets wordt als er iets niet klopt, en niet de helft wel en de ander niet.
@Eric,

Jeetje man dit blijft een lastig iets voor wie?
Voor Tele2 of voor de gedupeerden ?
Dat Hinke van Tele2 de klant verder helpt is gewoon zijn baan toch?
Zoals jij het weer zegt klinkt het of de TS daar heel blij mee moet zijn.
"Gelukkig stond Hinke van Tele2 open om je te helpen....." klinkt een beetje eh nou ja.....vul zelf maar in.
Hinke zegt niets over het missende bedrag alvast over maken.
Ik zou het aan Hinke overlaten deze TS verder te helpen.
Reputatie 7
Badge +4
Jeetje man, dit blijft een lastig iets voor Tele2. Gelukkig stond Hinke van Tele2 open om je verder te helpen. Maak in de tussentijd het missende bedrag alvast over, dan kan dat geen issue opleveren.
Helaas is deze maand de automatische incasso weer niet goed gegaan. De nieuwste factuur is vandaag weer gedeeltelijk afgeschreven ipv het volledige bedrag. Alleen de abonnementkosten van zijn afgeschreven. De maandelijkse kosten van het toestel zijn niet afgeschreven. Dit is al vaker mis gegaan en kan toch niet liggen aan het feit dat mijn achternaam niet overeenkomt met die bij mijn bank. Want er wordt wel automatisch een bedrag geïncasseerd.
Ik zie graag dat dit probleem wordt opgelost en hoor ook van je wat ik moet doen met die overige kosten. De factuur staat met een groen vinkje in mijn Tele2. Dit klopt dus ook niet.

Groeten,
Greetus
Reputatie 4
Badge
@Djkik
Als je niet meer kan reageren op je topic, dan is deze gesloten om wat voor reden dan ook.
Ik raad je aan om dan een nieuwe topic te starten.

Groetjes,

Hinke
@Djkik
Bedankt voor je reactie.
Ik vraag je alsjeblieft een nieuw topic aan te maken, zo blijft het voor ons ook overzichtelijk en lopen gesprekken niet door elkaar.
Andere forumleden kunnen je dan helpen, en een moderator zal dan ook snel je topic oppakken.

Dank je wel.

Groetjes,

Hinke


Hallo Hinke,

Er is al een topic van mij over deze kwestie maar daar kan ik opeens niet meer op reageren?
Of ik doe iets fout?
Ik heb nu een aangetekende brief retour naar het incasso bureau gestuurd met diverse printjes van mail van Tele2 waarin duidelijk is te zien dat de fout bij Tele2 ligt.
Nogmaals, "Hoe kom ik er vanaf"
Zo heet mijn topic ook... Ik word er echt zo moedeloos van.....
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Bedankt voor je privebericht, waarschijnlijk zit het hem in de wijziging van je achternaam in ons systeem. Sinds deze is gewijzigd, slaagt de automatische incasso niet. Zoals je zelf ook aan gaf in het privebericht, is bij de bank een andere achternaam bekend.
Ik heb dit gelijk gewijzigd, maar ben bang dat dit voor deze maand nog niet verwerkt zal zijn. De factuur is namelijk al opgemaakt en ga er dan ook vanuit dat de automatische incasso nog zal plaats vinden op basis van de 'oude' gegevens.
Vanaf volgende maand zou het, als dit dus het probleem was, goed moeten gaan. Ik houd het voor je in de gaten en als je later deze maand toch een automatische incasso gepland ziet staan (rond de 25e), dan hoor ik dat graag van je.

Wat betreft de mail die je hebt gehad, over dat je betalingsbewijzen zijn verwerkt, die is verstuurd nadat ik de betalingen heb laten traceren. Deze mail wordt standaard verstuurd nadat een betaling geboekt is op de factuur (ervan uit gaande dat de melding binnen was gekomen naar aanleiding van een betalingsbewijs). En wat betreft de sms die je hebt gehad over een openstaande factuur, zie ik dat alleen de meest recente factuur open staat en niet de factuur waarover wordt gesproken in de sms. Ik houd het voor de zekerheid wel in de gaten voor je, niet dat het systeem toch nog iets doet wat ik nu niet zie.

Ik hoop je voor nu voldoende te hebben geinformeerd en hoop dat de automatische incasso sowieso vanaf volgende maand weer goed zal verlopen.
Tot dat ik zeker weet dat de automatische incasso is geslaagd, laat ik deze topic open. Mocht je dus ergens tegen aan lopen, vragen hebben of iets hebben opgemerkt dan hoor ik graag van je!

Goed weekend en we houden contact 😉
Reputatie 4
Badge
@Djkik
Bedankt voor je reactie.
Ik vraag je alsjeblieft een nieuw topic aan te maken, zo blijft het voor ons ook overzichtelijk en lopen gesprekken niet door elkaar.
Andere forumleden kunnen je dan helpen, en een moderator zal dan ook snel je topic oppakken.

Dank je wel.

Groetjes,

Hinke
Het is gewoon een grote bende bij Tele2. Ben nu bijna een jaar bezig, heb 7 verhuisdozen ontvangen, 9 e-mails met tot ziens, verrekening op betaalde facturen, meerdere telefoongesprekken gehad dat het opgelost zou zijn, hier op het forum Tele 2 aangesproken, en vandaag.........ja hoor, een brief van het incasso bureau! *Tekst verwijderd door moderator i.v.m. aanvallend taalgebruik. Zie de forumregels.*