beantwoord

Problemen met automatische incasso

  • 2 maart 2017
  • 36 reacties
  • 1732 x bekeken

Sinds een halfjaar word ik nu door Tele2 van het kastje naar de muur gestuurd met als enige resultaat iedere maand nog steeds hetzelfde probleem, namelijk betalingsherinnering met dreiging tot afsluiting omdat de factuur (met status Betaald in Mijntele2) niet automatisch door Tele2 wordt afgeschreven. We zijn dus een halfjaar verder, extra incassokosten die op een omslachtige manier moeten worden teruggevraagd, vele telefoontjes en loze beloftes om het probleem op te lossen, iedere keer handmatig via ideal de factuur maar betalen, en niets dan irritatie inmiddels. Doorzetten naar de afdeling die het probleem definitief zou oplossen gebeurt niet, of de call wordt afgehandeld omdat het zogenaamd opgelost is. Er is niets opgelost, hetzelfde probleem speelt nog altijd en wordt telkens ‘opgelost’ doordat ik handmatig de betaling uitvoer die automatisch zou moeten gebeuren. Alle ellende begon toen Tele2 haar rekeningnummer wijzigde. En nee, de fout ligt niet bij de bank zoals de klantenservice nu al zo vaak heeft gevraagd, dat hadden we al bij het eerste klantcontact met Tele2 laten controleren.

Is er iemand van Tele2 die dit probleem nu een keer serieus wil oppakken en oplossen?
icon

Beste antwoord door Hinke van Tele2 11 maart 2017, 09:46

Hi greetus,



Bedankt voor je privebericht, waarschijnlijk zit het hem in de wijziging van je achternaam in ons systeem. Sinds deze is gewijzigd, slaagt de automatische incasso niet. Zoals je zelf ook aan gaf in het privebericht, is bij de bank een andere achternaam bekend.

Ik heb dit gelijk gewijzigd, maar ben bang dat dit voor deze maand nog niet verwerkt zal zijn. De factuur is namelijk al opgemaakt en ga er dan ook vanuit dat de automatische incasso nog zal plaats vinden op basis van de 'oude' gegevens.

Vanaf volgende maand zou het, als dit dus het probleem was, goed moeten gaan. Ik houd het voor je in de gaten en als je later deze maand toch een automatische incasso gepland ziet staan (rond de 25e), dan hoor ik dat graag van je.



Wat betreft de mail die je hebt gehad, over dat je betalingsbewijzen zijn verwerkt, die is verstuurd nadat ik de betalingen heb laten traceren. Deze mail wordt standaard verstuurd nadat een betaling geboekt is op de factuur (ervan uit gaande dat de melding binnen was gekomen naar aanleiding van een betalingsbewijs). En wat betreft de sms die je hebt gehad over een openstaande factuur, zie ik dat alleen de meest recente factuur open staat en niet de factuur waarover wordt gesproken in de sms. Ik houd het voor de zekerheid wel in de gaten voor je, niet dat het systeem toch nog iets doet wat ik nu niet zie.



Ik hoop je voor nu voldoende te hebben geinformeerd en hoop dat de automatische incasso sowieso vanaf volgende maand weer goed zal verlopen.

Tot dat ik zeker weet dat de automatische incasso is geslaagd, laat ik deze topic open. Mocht je dus ergens tegen aan lopen, vragen hebben of iets hebben opgemerkt dan hoor ik graag van je!



Goed weekend en we houden contact 😉
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

36 reacties

Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Hoe staat het ervoor? Zijn/worden de toestelkosten deze maand geïncasseerd? Er worden in elk geval geen abonnementskosten geïncasseerd, in verband met de vergoeding die je hebt gehad. Deze wordt verder niet verrekend met de toestelkosten, het restantbedrag van de vergoeding wordt verrekend met de factuur van volgende maand.

Groetjes,

Hinke
Hallo Hinke,

Ik heb het de laatste dagen in de gaten gehouden, maar helaas is er wéér niks geïncasseerd deze maand. Ik heb de factuur gekregen en gezien dat de vergoeding is verrekend en het resterende bedrag van €10,- is niet van de rekening gehaald. Hij staat in MijnTele2 wel als betaald en ik heb ook weer een brief gekregen met de waarschuwing dat ik word afgesloten. Dit begint toch een beetje vervelend te worden. Wat mij betreft lossen we dit inmiddels veel te lang lopende probleem op door mij kosteloos te laten overstappen op een andere provider. Ik hoor graag of dit mogelijk is.

Groeten,
Greetus


Hi greetus,

Hoe staat het ervoor? Zijn/worden de toestelkosten deze maand geïncasseerd? Er worden in elk geval geen abonnementskosten geïncasseerd, in verband met de vergoeding die je hebt gehad. Deze wordt verder niet verrekend met de toestelkosten, het restantbedrag van de vergoeding wordt verrekend met de factuur van volgende maand.

Groetjes,

Hinke
Beste Hinke,

Tot mijn grote verbazing ben ik voor de zoveelste keer afgesloten zonder enige waarschuwing. Sinds gisteren kan ik niet meer bellen en kan ik geen gebruik meer maken van mijn 4G bundel. Ik kan dus niet eens met de klantenservice bellen om dit probleem te melden. Vandaar dat ik het via dit forum doe en ik hoop dat je dit zo snel mogelijk oppakt en mij weer kan aansluiten. Als ik hiervoor handmatig iets moet overmaken dan hoor ik het graag. Ik word hier dus inmiddels aardig moedeloos van, want dit is al 8 maanden!! aan de gang.
Het incassoprobleem is dus ook nog steeds niet opgelost zoals je kunt lezen in mijn bovenstaande bericht.
Ik hoor graag van je.

Groeten,

Greetus
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Ik heb gelijk voor je gekeken en zie inderdaad dat je weer bent afgesloten, excuus hiervoor. Je had al een brief gehad over een openstaande factuur zei je, heb je de toestelkosten al handmatig overgemaakt?

Nogmaals ter verduidelijking: de vergoeding van 28 euro is verrekend met je maandelijkse kosten, het restantbedrag van 12 euro wordt verrekend met de factuur van deze maand. De toestelkosten staan hier los van en daarmee wordt een vergoeding niet verrekend. Aangezien dit een langlopende kwestie is zal ik je in elk geval weer aansluiten, er vanuit gaande dat je de toestelkosten gaat overmaken (indien dit nog niet is gebeurd). Ik zal (wederom) de heraansluitkosten voor je tegenboeken.

Wat betreft het wel of niet kosteloos overstappen naar een andere provider, ga ik kijken wat ik voor je kan doen. Hier kom ik morgen op terug.

Groetjes,

Hinke
Bedankt voor de snelle reactie en het opnieuw aansluiten.
Ik heb inderdaad een openstaande factuur ontvangen, maar dit bedrag komt niet overeen met de kosten van de factuur van afgelopen maand. Ik heb een foto bijgevoegd van 2 brieven die ik heb gekregen afgelopen maanden. Ik weet niet waar deze kosten vandaan komen. Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb namelijk begin april deze €22,- al handmatig overgemaakt. Klopt het dat ik dan nóg een keer deze €22,- moet overmaken?
ik hoor het graag.

Groeten,
Greetus
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Graag gedaan!

De betaling van begin april is verrekend met de toestelfactuur van maart. Op dit moment staat de toestelfactuur van april dus nog open. De reden dat je factuur er anders uit ziet heeft te maken met de vergoeding.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Ik zou er nog even op terug komen of je kosteloos kan overstappen en hierin kan ik het volgende voor je betekenen: Je mag per direct overstappen met behoud van nummer, echter berekenen wij uiteraard wel de kosten voor je toestel. De overige abonnementskosten (voor bellen, smsen en internet) worden kwijtgescholden vanaf het moment dat je overstapt. Indien je hier gebruik van wenst te maken, wil ik je vragen mij te informeren. Dan zal ik ervoor zorgen dat een andere aanbieder jou nummer zo snel mogelijk kan overnemen.

Als er iets is wat ik voor je kan doen, om je te overtuigen te blijven (ondans dat je facturen (nog) niet volledig worden geïncasseerd) dan hoor ik het graag van je!

Groetjes,

Hinke
Hoi Hinke,

Gezien het feit dat het probleem met de automatische incasso door jullie nog steeds niet is opgelost, ook al heb ik jullie nu toch meer dan ruim voldoende tijd gegeven, dacht ik jullie het gemakkelijker te maken door mij dan maar te laten overstappen naar een andere provider zodat wij beiden af zijn van dit schijnbaar onoplosbare probleem. Dan verwacht ik op z'n minst dat ik niet ook nog eens het toestel af moet betalen, maar dat dat als gebaar van goodwill mij wordt kwijtgescholden. Anders kan ik net zo goed gewoon zelf opzeggen, dat komt op hetzelfde neer. Nee, als ik het toestel wel zou moeten afbetalen dan wil ik dat jullie het probleem alsnog oplossen.

Groeten,
Greetus.

Hi greetus,

Ik zou er nog even op terug komen of je kosteloos kan overstappen en hierin kan ik het volgende voor je betekenen: Je mag per direct overstappen met behoud van nummer, echter berekenen wij uiteraard wel de kosten voor je toestel. De overige abonnementskosten (voor bellen, smsen en internet) worden kwijtgescholden vanaf het moment dat je overstapt. Indien je hier gebruik van wenst te maken, wil ik je vragen mij te informeren. Dan zal ik ervoor zorgen dat een andere aanbieder jou nummer zo snel mogelijk kan overnemen.

Als er iets is wat ik voor je kan doen, om je te overtuigen te blijven (ondans dat je facturen (nog) niet volledig worden geïncasseerd) dan hoor ik het graag van je!

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Op het moment dat je gaat overstappen, schelden wij de abonnementskosten, ter waarde van zo'n 290 euro, kwijt en daarmee wordt je abonnement dus kosteloos beëindigd. Je toestel is iets wat hier helemaal los van staat en gaan we niet kwijtschelden. Het oplossen van de automatische incasso neemt tijd met zich mee en hierin kan ik geen doorlooptijd geven, wellicht dat het einde van deze maand is opgelost maar het kan ook langer duren.

Ik zie dat de toestelfactuur van april nog open staat, heb je deze ondertussen al overgemaakt? Als je nu weer wordt afgesloten, kan ik je niet nog een keer aansluiten namelijk. Je kan de toestelkosten ook door middel van een automatische overboeking overmaken, dat je deze dus maandelijks instelt. Is misschien niet de oplossing die je wil zien, maar dan hoef je het bedrag niet elke maand handmatig over te maken. Je zou dit kunnen instellen voor elke 20e van de maand (voor deze maand dan 2 keer in verband met april die nog open staat en mei die er aan zit te komen), met als omschrijving het factuurnummer van je toestel (begint met HS). Zo heb je er ook geen omkijken meer naar. Mocht het probleem dan van onze kant verholpen zijn en je hebt dubbel betaald, dan zal deze dubbele betaling automatisch verrekend worden met een nieuwe factuur.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Heb je al een keuze gemaakt?
Ik zie daarnaast dat je de toestelfactuur van afgelopen maand nog steeds niet hebt betaald.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Aangezien je niet meer reageert, ga ik deze topic sluiten.
Het is nu aan jouw of je iets doet met de voorgestelde oplossing.

Groetjes,

Hinke