beantwoord

Problemen met automatische incasso

  • 2 maart 2017
  • 36 reacties
  • 1705 x bekeken

Sinds een halfjaar word ik nu door Tele2 van het kastje naar de muur gestuurd met als enige resultaat iedere maand nog steeds hetzelfde probleem, namelijk betalingsherinnering met dreiging tot afsluiting omdat de factuur (met status Betaald in Mijntele2) niet automatisch door Tele2 wordt afgeschreven. We zijn dus een halfjaar verder, extra incassokosten die op een omslachtige manier moeten worden teruggevraagd, vele telefoontjes en loze beloftes om het probleem op te lossen, iedere keer handmatig via ideal de factuur maar betalen, en niets dan irritatie inmiddels. Doorzetten naar de afdeling die het probleem definitief zou oplossen gebeurt niet, of de call wordt afgehandeld omdat het zogenaamd opgelost is. Er is niets opgelost, hetzelfde probleem speelt nog altijd en wordt telkens ‘opgelost’ doordat ik handmatig de betaling uitvoer die automatisch zou moeten gebeuren. Alle ellende begon toen Tele2 haar rekeningnummer wijzigde. En nee, de fout ligt niet bij de bank zoals de klantenservice nu al zo vaak heeft gevraagd, dat hadden we al bij het eerste klantcontact met Tele2 laten controleren.

Is er iemand van Tele2 die dit probleem nu een keer serieus wil oppakken en oplossen?
icon

Beste antwoord door Hinke van Tele2 11 maart 2017, 09:46

Hi greetus,

Bedankt voor je privebericht, waarschijnlijk zit het hem in de wijziging van je achternaam in ons systeem. Sinds deze is gewijzigd, slaagt de automatische incasso niet. Zoals je zelf ook aan gaf in het privebericht, is bij de bank een andere achternaam bekend.
Ik heb dit gelijk gewijzigd, maar ben bang dat dit voor deze maand nog niet verwerkt zal zijn. De factuur is namelijk al opgemaakt en ga er dan ook vanuit dat de automatische incasso nog zal plaats vinden op basis van de 'oude' gegevens.
Vanaf volgende maand zou het, als dit dus het probleem was, goed moeten gaan. Ik houd het voor je in de gaten en als je later deze maand toch een automatische incasso gepland ziet staan (rond de 25e), dan hoor ik dat graag van je.

Wat betreft de mail die je hebt gehad, over dat je betalingsbewijzen zijn verwerkt, die is verstuurd nadat ik de betalingen heb laten traceren. Deze mail wordt standaard verstuurd nadat een betaling geboekt is op de factuur (ervan uit gaande dat de melding binnen was gekomen naar aanleiding van een betalingsbewijs). En wat betreft de sms die je hebt gehad over een openstaande factuur, zie ik dat alleen de meest recente factuur open staat en niet de factuur waarover wordt gesproken in de sms. Ik houd het voor de zekerheid wel in de gaten voor je, niet dat het systeem toch nog iets doet wat ik nu niet zie.

Ik hoop je voor nu voldoende te hebben geinformeerd en hoop dat de automatische incasso sowieso vanaf volgende maand weer goed zal verlopen.
Tot dat ik zeker weet dat de automatische incasso is geslaagd, laat ik deze topic open. Mocht je dus ergens tegen aan lopen, vragen hebben of iets hebben opgemerkt dan hoor ik graag van je!

Goed weekend en we houden contact 😉
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

36 reacties

Komt me bekent voor
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Vervelend om te zien dat je veel problemen hebt gehad omtrent de betalingen, wij willen altijd een oplossing vinden natuurlijk.
Ik heb even je gegevens erbij gepakt en gezien dat er veel contact is geweest over de automatische incasso. Er zijn inderdaad wat problemen geweest rondom de overstap naar een andere bank, maar dit zou ondertussen verholpen moeten zijn.
Is de automatische incasso van afgelopen maand goed verlopen?

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
Hallo Hinke,

Nee, ook afgelopen maand is het weer fout gegaan en nu dreig ik weer te worden afgesloten, en dit is al meerdere keren gebeurd met alle ellende van dien (opnieuw kosten terugvragen van de aansluiting, opnieuw wachten tot ik weer werd aangesloten, enz.). De betaling van de factuur staat in Mijn Tele2 op status Betaald, terwijl er niets is afgeschreven. In de vorige maanden stond de factuur ook steeds op status Betaald terwijl toen weer alleen de abonnementskosten waren afgeschreven en weer niet de toestelkosten. Ook dan ontvang ik dan weer een waarschuwingsbrief waarin wordt gezegd dat ik wordt afgesloten omdat de factuur niet is voldaan. Wat jij zegt "Er zijn inderdaad wat problemen geweest rondom de overstap naar een andere bank, maar dit zou ondertussen verholpen moeten zijn" is wat er nu al meerdere keren tegen mij is gezegd, maar het is voor mijn geval echt niet opgelost. Afwachten tot een volgende maand heeft ook geen zin (dit wordt mij telkens gevraagd), het gaat echt structureel mis met de afschrijvingen voor mijn user.

Ik wil nu echt graag een definitieve oplossing. Jaren was ik een tevreden klant van Tele2 maar sinds dit halfjaar, heb ik hier geen goed woord meer voor over.

mvg, Greetus
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Ik kan me goed voorstellen dat je een definitieve oplossing wilt, dat wil ik natuurlijk ook. Kun je mij in een privebericht sturen welke betalingen je precies hebt gedaan de afgelopen tijd (met daarbij de omschrijving, datum, bedrag, rekeningnummer Tele2 en je eigen rekeningnummer)? Ik kan helaas je betalingsbewijzen niet openen 😞 Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

En je gaf aan dat het niet aan jouw bank ligt, begrijp ik dan goed dat je contact heb gehad met je eigen bank?

Groetjes,

Hinke
Hoi Hinke,

Ik heb de geschiedenis van betalingen in een PM verstuurd. Als het nodig is, kan ik ook de meeste contactmomenten (een geschiedenis die inmiddels enkele pagina's lang is) aanleveren maar ik denk niet dat dat helpt bij het oplossen van dit issue.

Een van de eerste zaken die ik heb laten controleren, is inderdaad mijn eigen bank maar die heeft direct al bevestigd dat het geen probleem aan hun kant betreft. Mijn eigen rekeningnummer is al die tijd ongewijzigd gebleven.

mvg, Greetus
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Bedankt voor je bericht, ik heb er op gereageerd met de vraag nog extra gegevens aant te leveren met betrekking tot de betalingen. Ik begrijp daarnaast uit je verhaal dat er maandelijks wel iets wordt geincasseerd, maar niet het volledige bedrag. Zoals ik begreep zijn het steeds de toestelkosten die niet geincasseerd worden. Heel vreemd wat hier gebeurt, maar ik wil dit uiteraard heel graag voor je oplossen. Ik moet je hierin wel vragen om nog geduld, omdat ik ook afhankelijk ben van andere afdelingen.
Ik houd in elk geval de meest recente factuur even voor je in de gaten, mocht deze open komen te staan dan laat ik dat uiteraard gelijk weten.

Ik zag dat je ook nog een reactie had gehad naar aanleiding van een klachtenformulier, ik zou je willen vragen om je vragen/klachten in deze topic te plaatsen zodat het niet van verschillende kanten wordt opgepakt.

Groetjes,

Hinke
Hallo Hinke,

De extra gegevens heb ik inmiddels verstuurd in een privé bericht. Het klopt dat de afgelopen maanden er alleen gebruikerskosten werden geïncasseerd en niet de toestelkosten. Dit is sinds mijn nieuwe abonnement is ingegaan. Alleen de meest recente factuur (januari) is nog steeds niet geïncasseerd van mijn rekening. Ook niet een gedeeltelijk bedrag. Ik heb een brief thuis ontvangen vorige week met de waarschuwing dat ik (weer) word afgesloten en ik hoop dat je het zo snel mogelijk kan oplossen zodat dit niet gebeurt.

Groet,

Greetus
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Bedankt voor je aanvullende gegevens. Zoals ik al aangaf houd ik het even voor je in de gaten, wat betreft de facturatie.
Ik ga voor je aan de slag en kom hier uiterlijk vrijdag avond op terug. Ik hoop dat ik dan meer weet en hopelijk een oplossing heb.

We houden contact 😉
Heel herkenbaar ik ben afgesloten terwijl ik betaald heb.maar ze kunnen de betaling niet vinden en nu hebben ze weert te weinig afgehouden ontelbaar keren gebeld het heeft geen nut ik kan nu niet bellen en betaal zo dadelijk niets meer is toch te gek voor woorden
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Allereerst, de betalingen die je hebt gedaan zijn nu allemaal geboekt op de facturen waar ze voor bedoeld waren.
Wat betreft de automatische incasso, ik zie dat deze helaas weer niet is gelukt. Ik heb hierin nog geen duidelijkheid waarom dit niet goed gaat en ben dan ook nog voor je bezig om dit op te lossen.
Ik zou je willen vragen om de laatste factuur handmatig over te maken onder vermelding van het betreffende factuurnummer, aangezien de automatische incasso sowieso niet nog een keer gaat plaats vinden.

Zodra ik meer weet over of de automatische incasso vanaf volgende maand wel goed gaat, hoor je van mij. Excuus voor het ongemak en ik wil je vragen om nog wat geduld, ik geef niet op en ik hoop jij ook niet.

@wenske1 Zoals al meerdere keren is aangegeven, willen we je verzoeken je tot je eigen topic te richten.

Groetjes,

Hinke
Sinds een halfjaar word ik nu door Tele2 van het kastje naar de muur gestuurd met als enige resultaat iedere maand nog steeds hetzelfde probleem, namelijk betalingsherinnering met dreiging tot afsluiting omdat de factuur (met status Betaald in Mijntele2) niet automatisch door Tele2 wordt afgeschreven. We zijn dus een halfjaar verder, extra incassokosten die op een omslachtige manier moeten worden teruggevraagd, vele telefoontjes en loze beloftes om het probleem op te lossen, iedere keer handmatig via ideal de factuur maar betalen, en niets dan irritatie inmiddels. Doorzetten naar de afdeling die het probleem definitief zou oplossen gebeurt niet, of de call wordt afgehandeld omdat het zogenaamd opgelost is. Er is niets opgelost, hetzelfde probleem speelt nog altijd en wordt telkens ‘opgelost’ doordat ik handmatig de betaling uitvoer die automatisch zou moeten gebeuren. Alle ellende begon toen Tele2 haar rekeningnummer wijzigde. En nee, de fout ligt niet bij de bank zoals de klantenservice nu al zo vaak heeft gevraagd, dat hadden we al bij het eerste klantcontact met Tele2 laten controleren.

Is er iemand van Tele2 die dit probleem nu een keer serieus wil oppakken en oplossen?
Het is gewoon een grote bende bij Tele2. Ben nu bijna een jaar bezig, heb 7 verhuisdozen ontvangen, 9 e-mails met tot ziens, verrekening op betaalde facturen, meerdere telefoongesprekken gehad dat het opgelost zou zijn, hier op het forum Tele 2 aangesproken, en vandaag.........ja hoor, een brief van het incasso bureau! *Tekst verwijderd door moderator i.v.m. aanvallend taalgebruik. Zie de forumregels.*
Reputatie 4
Badge
@Djkik
Bedankt voor je reactie.
Ik vraag je alsjeblieft een nieuw topic aan te maken, zo blijft het voor ons ook overzichtelijk en lopen gesprekken niet door elkaar.
Andere forumleden kunnen je dan helpen, en een moderator zal dan ook snel je topic oppakken.

Dank je wel.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Bedankt voor je privebericht, waarschijnlijk zit het hem in de wijziging van je achternaam in ons systeem. Sinds deze is gewijzigd, slaagt de automatische incasso niet. Zoals je zelf ook aan gaf in het privebericht, is bij de bank een andere achternaam bekend.
Ik heb dit gelijk gewijzigd, maar ben bang dat dit voor deze maand nog niet verwerkt zal zijn. De factuur is namelijk al opgemaakt en ga er dan ook vanuit dat de automatische incasso nog zal plaats vinden op basis van de 'oude' gegevens.
Vanaf volgende maand zou het, als dit dus het probleem was, goed moeten gaan. Ik houd het voor je in de gaten en als je later deze maand toch een automatische incasso gepland ziet staan (rond de 25e), dan hoor ik dat graag van je.

Wat betreft de mail die je hebt gehad, over dat je betalingsbewijzen zijn verwerkt, die is verstuurd nadat ik de betalingen heb laten traceren. Deze mail wordt standaard verstuurd nadat een betaling geboekt is op de factuur (ervan uit gaande dat de melding binnen was gekomen naar aanleiding van een betalingsbewijs). En wat betreft de sms die je hebt gehad over een openstaande factuur, zie ik dat alleen de meest recente factuur open staat en niet de factuur waarover wordt gesproken in de sms. Ik houd het voor de zekerheid wel in de gaten voor je, niet dat het systeem toch nog iets doet wat ik nu niet zie.

Ik hoop je voor nu voldoende te hebben geinformeerd en hoop dat de automatische incasso sowieso vanaf volgende maand weer goed zal verlopen.
Tot dat ik zeker weet dat de automatische incasso is geslaagd, laat ik deze topic open. Mocht je dus ergens tegen aan lopen, vragen hebben of iets hebben opgemerkt dan hoor ik graag van je!

Goed weekend en we houden contact 😉
@Djkik
Bedankt voor je reactie.
Ik vraag je alsjeblieft een nieuw topic aan te maken, zo blijft het voor ons ook overzichtelijk en lopen gesprekken niet door elkaar.
Andere forumleden kunnen je dan helpen, en een moderator zal dan ook snel je topic oppakken.

Dank je wel.

Groetjes,

Hinke


Hallo Hinke,

Er is al een topic van mij over deze kwestie maar daar kan ik opeens niet meer op reageren?
Of ik doe iets fout?
Ik heb nu een aangetekende brief retour naar het incasso bureau gestuurd met diverse printjes van mail van Tele2 waarin duidelijk is te zien dat de fout bij Tele2 ligt.
Nogmaals, "Hoe kom ik er vanaf"
Zo heet mijn topic ook... Ik word er echt zo moedeloos van.....
Reputatie 4
Badge
@Djkik
Als je niet meer kan reageren op je topic, dan is deze gesloten om wat voor reden dan ook.
Ik raad je aan om dan een nieuwe topic te starten.

Groetjes,

Hinke
Helaas is deze maand de automatische incasso weer niet goed gegaan. De nieuwste factuur is vandaag weer gedeeltelijk afgeschreven ipv het volledige bedrag. Alleen de abonnementkosten van zijn afgeschreven. De maandelijkse kosten van het toestel zijn niet afgeschreven. Dit is al vaker mis gegaan en kan toch niet liggen aan het feit dat mijn achternaam niet overeenkomt met die bij mijn bank. Want er wordt wel automatisch een bedrag geïncasseerd.
Ik zie graag dat dit probleem wordt opgelost en hoor ook van je wat ik moet doen met die overige kosten. De factuur staat met een groen vinkje in mijn Tele2. Dit klopt dus ook niet.

Groeten,
Greetus
Reputatie 7
Badge +4
Jeetje man, dit blijft een lastig iets voor Tele2. Gelukkig stond Hinke van Tele2 open om je verder te helpen. Maak in de tussentijd het missende bedrag alvast over, dan kan dat geen issue opleveren.
@Eric,

Jeetje man dit blijft een lastig iets voor wie?
Voor Tele2 of voor de gedupeerden ?
Dat Hinke van Tele2 de klant verder helpt is gewoon zijn baan toch?
Zoals jij het weer zegt klinkt het of de TS daar heel blij mee moet zijn.
"Gelukkig stond Hinke van Tele2 open om je te helpen....." klinkt een beetje eh nou ja.....vul zelf maar in.
Hinke zegt niets over het missende bedrag alvast over maken.
Ik zou het aan Hinke overlaten deze TS verder te helpen.
Maakt de topicstarter dadelijk het resterende bedrag over, en dan kan dat weer niet gevonden worden door de financiële afdeling.
Kan de topicstarter 10X een bewijs sturen dat deze betaald heeft en wordt hij/zij alsnog afgesloten/doorverwezen naar het incasso bureau.
En ondertussen is het pappen en nathouden, en worden de problemen veroorzaakt door tele2 al een half jaar niet opgelost.
En het is idd erg vreemd dat door zoals gezegd een andere naam het ene wel afgeschreven wordt, en het andere niet.
Mij lijkt dan dat het alles of niets wordt als er iets niet klopt, en niet de helft wel en de ander niet.
Reputatie 4
Badge
Hi Greetus,

Bedankt dat je hier een bericht plaatst, zodat de andere forumleden ook kunnen zien wat er besproken wordt.
Zoals aangegeven heb ik de heraansluitkosten vergoed, deze worden verrekend met de factuur van volgende maand. Je gaf al aan het volledige bedrag te hebben overgemaakt, dit kan ik ook zien. Dat het in Mijntele2 (nog) niet zichtbaar is, kan kloppen. Deze loopt namelijk iets achter daarin. Wat betreft de factuur van maart zie ik ook dat er maar een gedeelte is geïncasseerd. Ik heb gelijk navraag gedaan bij de financiële afdeling en kom hier zo snel mogelijk op terug. Ik gaf eerder al aan dat ik niet 100% zeker kon zeggen of de automatische incasso deze maand al wel goed ging, maar ik houdt het uiteraard voor je in de gaten.

Zou je de toestelkosten van €22 handmatig willen overmaken onder vermelding van het toestel factuurnummer? Deze begint met HS en is terug te vinden op je factuur. Ik hoop uiteraard dat dit de laatste keer is dat je zelf iets handmatig moet overmaken, maar tot die tijd houd ik het voor je in de gaten en ik zal niet rusten voor het is opgelost 😉 :p

Nog even wat betreft de smsjes die je krijgt, deze worden automatisch verstuurd door het systeem. Helaas kan ik dit niet wijzigen en snap de verwarring. Mocht er iets zijn waarbij wij je nodig zijn, dan zal je dat van mij horen.

@eric, karin303 en Cypher: Zoals jullie wellicht merken zit ik er bovenop en werk ik hard aan een oplossing. Het probleem lijkt hem te hebben gezeten in het feit dat de achternaam was gewijzigd bij ons in het systeem, maar is nog niet helemaal duidelijk. Daarnaast wil ik jullie vragen lief voor elkaar te blijven ;)

Groetjes,

Hinke
Zijn Karin en ik niet lief dan Hinke?

Wie zijn roede spaart, haat zijn medemens; maar wie hem liefheeft, tuchtigt hem reeds vroeg.' (Spreuken 13 vers 24)

Niet al te serieus nemen aub, het is grappig bedoelt.
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Heb je ondertussen de toestelkosten al handmatig overgemaakt? Ik zie dit nog niet terug namelijk.
Daarnaast hoop ik dat het deze maand weer goed gaat lopen met de automatische incasso en dus ook met het incasseren van de toestelkosten. De financiële afdeling heeft aangegeven ook nog een aanpassing te hebben gedaan in het systeem, ik hoop dat daarmee het probleem nu echt is opgelost. Dit zou dus eind van de maand duidelijk moeten zijn.

@Cypher, iedereen is lief maar soms moet even de rem er op :)

Groetjes,

Hinke
Hallo Hinke
Ik heb de toestelkosten handmatig overgemaakt. Dit was afgelopen week dus kan het zijn dat het nog niet te zien is. Ik hoop ook dat het incasseren vanaf nu geen probleem meer is. Ik wacht het weer af.
Groeten, Greetus
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Ik zie dat de betaling van de toestelkosten is binnen gekomen en geboekt is op de factuur.

Ik hoor graag van je zodra je meer weet over de automatische incasso.

Voor nu in elk geval een goed weekend!

Groetjes,

Hinke