beantwoord

Problemen met automatische incasso

• 2 March 2017
  • 36 reacties
  • 1741 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

36 reacties

Sinds een halfjaar word ik nu door Tele2 van het kastje naar de muur gestuurd met als enige resultaat iedere maand nog steeds hetzelfde probleem, namelijk betalingsherinnering met dreiging tot afsluiting omdat de factuur (met status Betaald in Mijntele2) niet automatisch door Tele2 wordt afgeschreven. We zijn dus een halfjaar verder, extra incassokosten die op een omslachtige manier moeten worden teruggevraagd, vele telefoontjes en loze beloftes om het probleem op te lossen, iedere keer handmatig via ideal de factuur maar betalen, en niets dan irritatie inmiddels. Doorzetten naar de afdeling die het probleem definitief zou oplossen gebeurt niet, of de call wordt afgehandeld omdat het zogenaamd opgelost is. Er is niets opgelost, hetzelfde probleem speelt nog altijd en wordt telkens ‘opgelost’ doordat ik handmatig de betaling uitvoer die automatisch zou moeten gebeuren. Alle ellende begon toen Tele2 haar rekeningnummer wijzigde. En nee, de fout ligt niet bij de bank zoals de klantenservice nu al zo vaak heeft gevraagd, dat hadden we al bij het eerste klantcontact met Tele2 laten controleren.

Is er iemand van Tele2 die dit probleem nu een keer serieus wil oppakken en oplossen?
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Allereerst, de betalingen die je hebt gedaan zijn nu allemaal geboekt op de facturen waar ze voor bedoeld waren.
Wat betreft de automatische incasso, ik zie dat deze helaas weer niet is gelukt. Ik heb hierin nog geen duidelijkheid waarom dit niet goed gaat en ben dan ook nog voor je bezig om dit op te lossen.
Ik zou je willen vragen om de laatste factuur handmatig over te maken onder vermelding van het betreffende factuurnummer, aangezien de automatische incasso sowieso niet nog een keer gaat plaats vinden.

Zodra ik meer weet over of de automatische incasso vanaf volgende maand wel goed gaat, hoor je van mij. Excuus voor het ongemak en ik wil je vragen om nog wat geduld, ik geef niet op en ik hoop jij ook niet.

@wenske1 Zoals al meerdere keren is aangegeven, willen we je verzoeken je tot je eigen topic te richten.

Groetjes,

Hinke
Heel herkenbaar ik ben afgesloten terwijl ik betaald heb.maar ze kunnen de betaling niet vinden en nu hebben ze weert te weinig afgehouden ontelbaar keren gebeld het heeft geen nut ik kan nu niet bellen en betaal zo dadelijk niets meer is toch te gek voor woorden
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Bedankt voor je aanvullende gegevens. Zoals ik al aangaf houd ik het even voor je in de gaten, wat betreft de facturatie.
Ik ga voor je aan de slag en kom hier uiterlijk vrijdag avond op terug. Ik hoop dat ik dan meer weet en hopelijk een oplossing heb.

We houden contact 😉
Hallo Hinke,

De extra gegevens heb ik inmiddels verstuurd in een privé bericht. Het klopt dat de afgelopen maanden er alleen gebruikerskosten werden geïncasseerd en niet de toestelkosten. Dit is sinds mijn nieuwe abonnement is ingegaan. Alleen de meest recente factuur (januari) is nog steeds niet geïncasseerd van mijn rekening. Ook niet een gedeeltelijk bedrag. Ik heb een brief thuis ontvangen vorige week met de waarschuwing dat ik (weer) word afgesloten en ik hoop dat je het zo snel mogelijk kan oplossen zodat dit niet gebeurt.

Groet,

Greetus
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Bedankt voor je bericht, ik heb er op gereageerd met de vraag nog extra gegevens aant te leveren met betrekking tot de betalingen. Ik begrijp daarnaast uit je verhaal dat er maandelijks wel iets wordt geincasseerd, maar niet het volledige bedrag. Zoals ik begreep zijn het steeds de toestelkosten die niet geincasseerd worden. Heel vreemd wat hier gebeurt, maar ik wil dit uiteraard heel graag voor je oplossen. Ik moet je hierin wel vragen om nog geduld, omdat ik ook afhankelijk ben van andere afdelingen.
Ik houd in elk geval de meest recente factuur even voor je in de gaten, mocht deze open komen te staan dan laat ik dat uiteraard gelijk weten.

Ik zag dat je ook nog een reactie had gehad naar aanleiding van een klachtenformulier, ik zou je willen vragen om je vragen/klachten in deze topic te plaatsen zodat het niet van verschillende kanten wordt opgepakt.

Groetjes,

Hinke
Hoi Hinke,

Ik heb de geschiedenis van betalingen in een PM verstuurd. Als het nodig is, kan ik ook de meeste contactmomenten (een geschiedenis die inmiddels enkele pagina's lang is) aanleveren maar ik denk niet dat dat helpt bij het oplossen van dit issue.

Een van de eerste zaken die ik heb laten controleren, is inderdaad mijn eigen bank maar die heeft direct al bevestigd dat het geen probleem aan hun kant betreft. Mijn eigen rekeningnummer is al die tijd ongewijzigd gebleven.

mvg, Greetus
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Ik kan me goed voorstellen dat je een definitieve oplossing wilt, dat wil ik natuurlijk ook. Kun je mij in een privebericht sturen welke betalingen je precies hebt gedaan de afgelopen tijd (met daarbij de omschrijving, datum, bedrag, rekeningnummer Tele2 en je eigen rekeningnummer)? Ik kan helaas je betalingsbewijzen niet openen 😞 Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

En je gaf aan dat het niet aan jouw bank ligt, begrijp ik dan goed dat je contact heb gehad met je eigen bank?

Groetjes,

Hinke
Hallo Hinke,

Nee, ook afgelopen maand is het weer fout gegaan en nu dreig ik weer te worden afgesloten, en dit is al meerdere keren gebeurd met alle ellende van dien (opnieuw kosten terugvragen van de aansluiting, opnieuw wachten tot ik weer werd aangesloten, enz.). De betaling van de factuur staat in Mijn Tele2 op status Betaald, terwijl er niets is afgeschreven. In de vorige maanden stond de factuur ook steeds op status Betaald terwijl toen weer alleen de abonnementskosten waren afgeschreven en weer niet de toestelkosten. Ook dan ontvang ik dan weer een waarschuwingsbrief waarin wordt gezegd dat ik wordt afgesloten omdat de factuur niet is voldaan. Wat jij zegt "Er zijn inderdaad wat problemen geweest rondom de overstap naar een andere bank, maar dit zou ondertussen verholpen moeten zijn" is wat er nu al meerdere keren tegen mij is gezegd, maar het is voor mijn geval echt niet opgelost. Afwachten tot een volgende maand heeft ook geen zin (dit wordt mij telkens gevraagd), het gaat echt structureel mis met de afschrijvingen voor mijn user.

Ik wil nu echt graag een definitieve oplossing. Jaren was ik een tevreden klant van Tele2 maar sinds dit halfjaar, heb ik hier geen goed woord meer voor over.

mvg, Greetus
Reputatie 4
Badge
Hi greetus,

Vervelend om te zien dat je veel problemen hebt gehad omtrent de betalingen, wij willen altijd een oplossing vinden natuurlijk.
Ik heb even je gegevens erbij gepakt en gezien dat er veel contact is geweest over de automatische incasso. Er zijn inderdaad wat problemen geweest rondom de overstap naar een andere bank, maar dit zou ondertussen verholpen moeten zijn.
Is de automatische incasso van afgelopen maand goed verlopen?

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
Komt me bekent voor