beantwoord

Problemen met 4g

  • 26 maart 2018
  • 25 reacties
  • 2289 x bekeken

Hallo,

Ik heb op 9 maart een iphone 8 plus abonnement afgesloten. Helaas heb ik vanaf begin af aan al problemen met mijn 4g bereik. 4g werkt zeer traag of valt helemaal weg naar 3g.
Daarnaast lukt bellen ook niet altijd. Gesprekken vallen stil of het bellen lukt pas na een paar pogingen.
Hopelijk kan ik hier verder geholpen worden.

Met vriendelijke groet,
Youssra
icon

Beste antwoord door eric 26 maart 2018, 16:24

Je kunt die optie zetten op 4G alleen voor data.
Je kunt ook eerst proberen onder mobiele netwerken het bellen over WIFI op AAN te zetten.
Als er dan te weinig mobiele dekking is zal de Iphone je gesprek over wifi opzetten en ontvangen.

Schakelen en overzetten van het gesprek tussen Wifi en 4G gaat automatisch. Zie ook:
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hoi Youssra,

Er komt een update om 4G problemen met iPhone 8 en X op te lossen.

Kun je je simkaart in een andere toestel zetten om te controleren als de dekking bij jou verder goed is?

Misschien was dat het probleem.

Meer info: https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/iphone-8-x-heeft-nauwelijks-4g-bereik-69090/index3.html#post428262
Zojuist uitgeprobeerd op een iphone 5, ik heb dan helemaal geen service gek genoeg. Toch betwijfel ik of het aan de dekking ligt aangezien mensen in mijn omgeving met tele 2 geen problemen ervaren.
Reputatie 7
Badge +2
Zojuist uitgeprobeerd op een iphone 5, ik heb dan helemaal geen service gek genoeg. Toch betwijfel ik of het aan de dekking ligt aangezien mensen in mijn omgeving met tele 2 geen problemen ervaren.

De iPhone 5 ondersteunt helaas niet de 4G frequenties van Tele2. ?
Ohh vandaar haha. Dan zal ik het later op de dag op een ander toestel proberen!
Reputatie 7
Badge +2
Oke, maar als je zegt dat andere tele2 gebruikers in jou omgeving geen problemen ervaren, dan heb je waarschijnlijk te maken met die bug waardoor je iPhone verbinding problemen ervaart.

Je kunt proberen om 4G bellen uit te zetten tot dat de bug gefixt is, dat zou moeten zorgen dat bellen wel beter gaat denk ik.

https://support.apple.com/nl-nl/HT203078
Reputatie 7
Badge +4
De Iphone 5 ondersteund niet de 800 Mhz frequentie van Tele2, maar ook geen bellen over 4G. Dus dat valt niet uit te zetten, het is er gewoon niet.
Als je een ander toestel hebt kun je dus 4G bellen gewoon aan laten staan als anderen er ook geen probleem mee hebben, dan is de verwachting dat jij er ook geen probleem mee zal hebben.
Verdere info over 4G bellen, en met je mobiele nummer over wifi bellen vind je hier: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte/
Reputatie 7
Badge +2
@eric TS ervaart probleem met een iphone 8, iPhone 5 was zijn test toestel.

4G belle op de iPhone 8 tijdelijk uitzetten (tot dat de bug gefixt it) zou zorgen dat bellen goed werkt.
Reputatie 7
Badge +4
Ah.. Maar "de Apple bug" zorgt ervoor dat de Iphone 8 niet meer naar 4G gaat, dus bellen zal dan altijd over 3G gaan, onafhankelijk van de 4G bellen instelling. Als de bug fix er is kan hij dus een verbetering krijgen door 4G bellen aan te laten staan.
Oke, dus als ik het goed begrijp moet ik dit uitzetten zodat het bellen beter verloopt
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt die optie zetten op 4G alleen voor data.
Je kunt ook eerst proberen onder mobiele netwerken het bellen over WIFI op AAN te zetten.
Als er dan te weinig mobiele dekking is zal de Iphone je gesprek over wifi opzetten en ontvangen.

Schakelen en overzetten van het gesprek tussen Wifi en 4G gaat automatisch. Zie ook:
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/
Ah oke, bedankt voor de tips. Ik hoop dat hierbij het bel probleem is opgelost. Mijn 4g doet het vandaag overigens helemaal niet. Het schakelt automatisch naar 3g, is het al duidelijk waar het probleem ligt en wanneer dit opgelost wordt?
Bellen over wifi is nog niet beschikbaar, zie het nergens staan. Ik heb wel gewoon de nieuwste software update
Reputatie 7
Badge +5
De onderstaande link even doorlezen.

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/

VoiceOverLTE - In de onderstaande link zie je hoe je het aan en uit kunt zetten.

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/volte-49494
Oke ik heb het nu zo staan. Nu staat de ‘VoiceOverLTE’ dus uit
Reputatie 7
Badge +5
https://support.apple.com/nl-nl/HT203078
Reputatie 7
Badge +2
@Youssra Medhar

Wi-Fi bellen doe je zo:

Instellingen > Telefoon > Bellen via WiFi

Meer info: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/vowifi-nu-ook-voor-ios-69872
Er staat nergens bellen via wifi? (zie bijlage)

Ik heb overigens mijn simkaart in een iphone 6s gedaan en het gaf eerst ook lang ‘geen service’ aan, daarna kwam die voor 2 min en verdween weer. Zal het dan toch aan de simkaart liggen..
Reputatie 7
Badge +4
Wifi bellen zit volgens mij onder instellingen/ mobiel netwerk / bellen via wifi
Nee ook niet, daar had ik al gekeken
Reputatie 7
Badge +2
Raar, wifi bellen zit bij iOS 11 in de opgegeven locatie.

Die update is begin februari uitgerold.

Heb je de laatste iOS versies?

Zowel op de iPhone 8 als op de 6 zou je via WiFi kunnen bellen.

Dit zijn de laatste versies.

Jaa ik heb gewoon de laatste versie. Zou je anders een foto kunnen sturen waar de functie precies bij jou staat? Want bij instellingen> telefoon zie ik niets.
Reputatie 7
Badge +2
Jaa ik heb gewoon de laatste versie. Zou je anders een foto kunnen sturen waar de functie precies bij jou staat? Want bij instellingen> telefoon zie ik niets.

Wi-Fi bellen opties zouden na "blokkeer en identificeer bellers" moeten zitten.

Dit is best wel raar.

Ook op de iPhone 6 niks?
Reputatie 7
Badge +2
Hoi @Youssra Medhar, heb je die optie inmiddels kunnen vinden?
Reputatie 7
Badge +1
Zoals Eric aangaf staat deze functie onder Instellingen-Mobiel netwerk-bellen via WiFi. Heb je op deze plek ook gekeken?
Hey,
Ik ben terug naar de winkel gegaan en blijkbaar moest mijn toestel gewoon helemaal uit en aan gezet worden voordat de wifi-functie erop zou staan. Nu heb ik de functie wel. Het is een goede tijdelijke optie voordat tele 2 de problemen met apple oplost.
Bedankt voor jullie reacties!