In september ‘20 heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij Tele2, waar een iPhone 7 bij hoorde. Sindsdien heb ik problemen met iMessage (sommige berichten komen uren later aan of worden vanuit de zender ineens tekstberichten en komen bij mij dubbel aan) en ben ik regelmatig telefonisch onbereikbaar (telefoon gaat bij mij niet over, beller komt zelfs niet in voicemail).
In de afgelopen 6 maanden heb ik al vele malen contact gezocht met zowel Tele2 als Apple, maar kom niets verder. Vandaag weer contact gehad met iemand van de technische dienst over de telefonische onbereikbaarheid. Hij ziet geen probleem dus hij kan niets doen zegt hij. Ik wist niet wat ik hoorde. Tele2 is mijn provider, dus volgens mij moet dit toch opgelost worden? Ik stelde voor per telefoontje dat niet doorkomt te checken waar het blijft hangen (komt het bijv wel het netwerk binnen?). Deze meneer toonde weinig animo. Ik mag het wel bijhouden en doorsturen als ik wil, maar volgens hem is de kans groot dat Tele2 nog steeds geen probleem ziet. ‘Het zal wel aan het toestel liggen.’ Oké, maar die heb ik ook van jullie! Dus hoe lossen we dit op? Opsturen heb ik weinig vertrouwen in, omdat dan een reset gedaan wordt. Dat heb ik met Apple al een aantal keer gedaan en getest (op alle manieren, met en zonder reservekopie terugzetten). Bovendien krijg ik geen vervangend toestel. Apple denkt dat de telefonische onbereikbaarheid bij de provider ligt (niet bij het toestel), nadat zij uitgebreid mijn instellingen en logfiles hebben bekeken. Maar onderling (Apple en Tele2) praten jullie niet met elkaar, waardoor langs elkaar gewerkt wordt.
Inmiddels ben ik 6 maanden verder en er is nog steeds geen oplossing. Ik kan ook niet van mijn contract af, hoewel het nooit goed heeft gewerkt. Wat kan ik nu nog doen? Ik weet het echt niet meer. Toch het toestel opsturen? Zou graag horen hoe ik dit verder moet aanpakken. Ik wil gewoon graag een werkend toestel, maar kom via de klantenservice niet verder...