beantwoord

Probleem betaling Google Play Store

  • 29 April 2022
  • 6 reacties
  • 340 x bekeken

Goedendag.

 

Ik heb denk ik al 30 keer contact met jullie gehad.

 

Mijn zoontje had aankopen gedaan via Google play en mijn abbomement zou vorige maand aangepast worden naar onbeperkt .. dit is helaas niet gebeurd .. daardoor nu weer een enorm hoge rekening door extra's mbs.

 

 

Ik heb contact gehad met de klantenservice.

Hun geven aan dat zij hier niets mee kunnen doen en het openstaande bedrag van 315 euro betaald moet worden.

 

Vandaag iemand gesproken die alle extra diensten heeft uitgezet en mijn abbomement alsnog heeft aangepast ( dit duurt alleen weer een maand ).

 

Dit is niet geheel mijn fout en heb nu al 20 x contact gehad om een betaal afspraak te maken maaar het blijft dweilen met de kraan open.

 

Kunt u mij alstublieft helpen?

icon

Beste antwoord door eric 29 April 2022, 16:33

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

dweilen met de kraan open.

Is dat je zoontje ?  😀

En jij vind jezelf grappig of?

Reputatie 7
Badge +12
  1. Bij 80% en 100% gebruik van je databundel ontvang je een waarschuwings sms. Nadat je databundel op is stopt het internet en maak je ook geen kosten meer. Dan heb je dus een wifi verbinding nodig om nog internet op je telefoon te gebruiken. Je kunt dan wel in de Tele2 app extra databundels kopen, maar spontaan 300 euro extra data wordt er zeker niet in rekening gebracht. 
  2. Google play aankopen staan los van het gebruik van databundels. Het ophogen van de databundel naar unlimited gaat niets unlimited maken voor aankopen in de play store.
  3. Je kunt in de play store zeker wel extra geld kwijt zijn. Door het uitlenen van jouw abonnement aan een ander blijft de verantwoordelijkheid voor dit verbruik bij jou liggen. In mijn.tele2.nl kun je aankopen wel blokkeren. In mijn.tele2.nl kun je trouwens ook zelf je databundel abonnement beheren/aanpassen. 

Bij Tele2 zijn er geen afbetaal regelingen mogelijk. Dit wordt alleen gedaan nadat een factuur bij het incassobureau komt.

Tele 2 zou mijn abbomement in maart al aangepast hebben.

Ik dacht hier dus deze maand wat van te merken.

Wat bleek het is nooit gebeurd.. dus ik kon weer elke x mbs kopen om überhaupt gebruik te kunnen maken van internet.

 

Dat gebrek ligt dus bij hun..

 

Ik heb al 30 x contact gehad omdat het mij lijkt dat je als fatsoenlijk bedrijf toch wilt zorgen dat je klanten geen problemen krijgen en dit samen kunnen oplossen.

 

Een betaalregeling treffen is mogelijk bij elke provider behalve tele 2 wat er voor zorgt dat je met betaal issues bij hun niets hoeft te verwachten.

 

Ik las hier in de topics dat het heel soms met uitzondering wel gedaan wordt..

 

En ik denk ( vind ) dat ik hier recht op heb omdat ik wel degelijk 30 x contact heb gehad met ze over abbomement aanpassingen en hulp bij het betalen

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Prisje1993x allereerst van harte welkom op onze Community! Goed dat je je 06-nummer in je profiel hebt ingevuld. Ik ben er gelijk voor je ingedoken en ik zie dat mijn collega je vorige maand twee keer uitstel van betaling heeft gegeven én de kosten voor extra data heeft vergoed. Dit is echt al een hele hoge uitzondering, maar ik ben blij dat hij dit voor je heeft kunnen doen! 💛

Ik zie dat er nu ook de juiste blokkades staan op aankopen van derden via de Google Play Store, dus je zoontje zou niet meer zomaar extra kosten kunnen maken door aankopen te doen.  Wat betreft de kosten door de aankopen in de Play Store, daar hebben mijn collega's gelijk in. Wij kunnen hierin niks voor je doen en deze zullen wel betaald moeten worden. Als ik het kon, had ik je met alle liefde geholpen, maar deze kosten komen niet vanuit ons.

Ik hoop dat het met de gegeven uitstel lukt om de betaling voor 18 mei te doen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. De Community staat voor je klaar. Anders wens ik je nog een hele fijne dag! 😊

Hoi Marciano.

 

Het probleem is niet zo zeer de google play store aankopen.

 

U collega zou mijn date hebben veranderd in maart na onbeperkt want daar kwamen de meeste kosten vandaan.

Ik dacht dat ik dit in april zou merken.. helaas kwam ik er achter dat dit niet gebeurt was en kon ik alsnog elke x mbs gaan aankopen.

Ik heb toen weer contact met jullie gehad vorige week en toen is mijn bundel gelukkig wel direct veranderd.

Het probleem is een beetje dat een bedrag van bijna 300€ niet iets is wat ik in één maand kan ophoesten .. ondanks de uitstel blijft het bedrag het zelfde natuurlijk :) 

 

Ik had het netjes gevonden omdat mede dankzij de fout van je collega van de bundel aanpassen er eenmaal een regeling getroffen kon worden.

U collega gaf ook aan dat hier aan gelukkig wel gewerkt wordt bij tele 2.

Nu ben je eigenlijk verplicht om bij een incasso te komen omdat jullie zelf geen regeling treffen..

 

En ik las dat er uitzonderingen zijn waarin de regelingen wel gemaakt worden.