beantwoord

Privé gebeld scammers?

• 14 november 2018
  • 7 reacties
  • 267 x bekeken

Reputatie 5
Badge
Ik ben gister 3 keer prive gebeld, van die 3 keer 1 keer opgenomen. Ik kreeg toen niks te horen en binnen 5 seconden is er opgehangen.

Wat kan ik hiermee doen? Zijn dit scammers of..?
icon

Beste antwoord door eric 14 november 2018, 22:10

Klinkt als een autodialer van een call center. Die belt x nummers tegelijk en wie opneemt wordt snel aan een agent gekoppeld. Als er teveel mensen opnemen en binnen y seconde geen agent vrij is wordt de verbinding weer verbroken.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Misschien hoorde de beller met een afgeschermd nummer niets toen deze je belde en heeft daarom opgehangen.
Want een scammer zal proberen je het een en ander uit te laten voeren etc, maar lees de onderstaande link maar eens door.

https://www.fraudehelpdesk.nl/tips/telefoonfraude/
Reputatie 7
Badge +4
Klinkt als een autodialer van een call center. Die belt x nummers tegelijk en wie opneemt wordt snel aan een agent gekoppeld. Als er teveel mensen opnemen en binnen y seconde geen agent vrij is wordt de verbinding weer verbroken.
Reputatie 5
Badge
Zou ook nog dit kunnen zijn: https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/gebeld-worden-door-prive-nummer-338205

Zal wel de eerste keer zijn in 10 jaar met mijn 06 nummer.
Reputatie 7
Badge +5
Dat kan ook en daar is verder weinig tegen te doen dan al uitgelegd is in het topic dat je poste, je kunt nog een actie uitvoeren en dat is bv om afgeschermde nummers voor een tijd te blokkeren dan houd het meestal op.
Maar daar zit een nadeel aan en dat is dat bekenden van je je ook niet meer kunnen bereiken.
Maar goed ik denk dat jij jezelf iig geen zorgen hoeft te makken dat je gescammed wordt.
Reputatie 4
Badge
Hi simnlru,

Ik zie dat je al een eind op weg bent geholpen/geïnformeerd.
Wat je ook nog kan doen, is je hier registreren.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 5
Badge
@eric ik had het vandaag weer.. helaas niet kunnen opnemen.
Reputatie 4
Badge
Vanwege inactiviteit sluit ik deze topic.

Groetjes,

Hinke