beantwoord

preventel registratie verwijderen

• 20 juni 2020
  • 4 reacties
  • 163 x bekeken

Ik had een openstaande rekening bij T2, dit is inmiddels al betaalt.

met veel moeite heeft T2 doorgegeven om de registratie te verwijderen Aan preventel, wat nu is gelukt.

en nu is het zo dat ik een nieuw abonnement wil afsluiten bij een provider, maar ondanks ik niet meer sta ingeschreven bij preventel dat niet lukt.

de 10 werk dagen om mij uit te schrijven zijn al voorbij.

mijn vraag is kan je na een uitschrijving bij preventel een abonnement afsluiten??

icon

Beste antwoord door eric 20 juni 2020, 16:21

Bij Preventel is er na de uitschrijving geen registratie meer. Dat kan wel enige tijd duren.

Je kunt bij hen checken of de registratie al weg is via dit formulier.

Als je ook een toestellening (> 250 euro) had die je niet betaald had is er een BKR registratie geweest. Die verdwijnen niet zomaar en er wordt enkel een melding gemaakt dat je een bepaalde achterstand weer hebt afbetaald. De daadwerkelijke registratie blijft 5 jaar staan.

Of een nieuwe aanbieder met de gemaakte risico analyse jouw een abonnement wil verkopen is geheel ter beslissing aan elke aanbieder. Ze kijken vaak ook naar andere zaken, zoals hoeveel abonnementen je al hebt, hoe vaak je abonnement krediet checks hebt laten doen, maar ook postcode gebieden etc. helpen allemaal mee om voor hen het risico van fraude of niet betalen van facturen zo klein mogelijk te maken.

Bekijk origineel bericht

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Bij Preventel is er na de uitschrijving geen registratie meer. Dat kan wel enige tijd duren.

Je kunt bij hen checken of de registratie al weg is via dit formulier.

Als je ook een toestellening (> 250 euro) had die je niet betaald had is er een BKR registratie geweest. Die verdwijnen niet zomaar en er wordt enkel een melding gemaakt dat je een bepaalde achterstand weer hebt afbetaald. De daadwerkelijke registratie blijft 5 jaar staan.

Of een nieuwe aanbieder met de gemaakte risico analyse jouw een abonnement wil verkopen is geheel ter beslissing aan elke aanbieder. Ze kijken vaak ook naar andere zaken, zoals hoeveel abonnementen je al hebt, hoe vaak je abonnement krediet checks hebt laten doen, maar ook postcode gebieden etc. helpen allemaal mee om voor hen het risico van fraude of niet betalen van facturen zo klein mogelijk te maken.

ik heb al een formulier aangevraagd en daarin stond dat ik niet ben geregistreerd zoals ik al zei.

Preventel staat los van BKR, die werken al enige tijd niet  meer samen, ook is het zo dat ik niet bij BKR ben geregistreerd voor een  mobiel abonnement.

bedankt voor het antwoord.

Reputatie 7
Badge +1

mijn vraag is kan je na een uitschrijving bij preventel een abonnement afsluiten??

Dat is aan de nieuwe provider.

Dankje 

Reageer