beantwoord

Preorder note 10

• 23 augustus 2019
  • 24 reacties
  • 1098 x bekeken

Ik heb afgelopen week een note 10 gepreorderd en nog steeds geen mail gehad over de levertijd. Als ik op de website kijk bij de note 10 staat er nu "voor 23:00 besteld, morgen in huis" en op de levertijden website staat de note 10 ook niet meer. Had ik misschien nog iets moeten door voordat hij geleverd wordt?
icon

Beste antwoord door eric 23 augustus 2019, 22:02

Ik zou nergens vanuit gaan totdat je de mail krijgt van Reviva om een afspraak met de koerier te maken.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je moet even de hele tekst lezen. 'Bestel voor 23:00 en je hebt je telefoon morgen in huis (indien op voorraad). Na bestelling kies je zelf het aflevermoment'

De pre orders kan Samsung nog niet allemaal leveren. Tele2 zet echter bij alle toestellen dat indien voor 23:00 besteld morgen in huis. De disclaimer is: indien op voorraad. En daarom zullen de nieuwe bestellers een mail krijgen dat het toestel niet op voorraad is...
Reputatie 4
Badge +1
Bij de Note staat er nu:
Nog slechts enkele op voorraad
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis

Dan mag je als klant toch verwachten dat er echt voorraad is en dat pre-orders het eerst aan de beurt zijn, anders kan je voortaan beter wachten tot het op de website staat en heb je je toestel sneller in huis dan iemand die via een pre-order heeft besteld.

Bij de iPhone Xs staat er netjes:
1 week levertijd
Dan weet je ook waar je aan toe bent.

BasDeBeer, heb je wel andere mails gehad van je pre-order?
Je moet even de hele tekst lezen. 'Bestel voor 23:00 en je hebt je telefoon morgen in huis (indien op voorraad). Na bestelling kies je zelf het aflevermoment'

De pre orders kan Samsung nog niet allemaal leveren. Tele2 zet echter bij alle toestellen dat indien voor 23:00 besteld morgen in huis. De disclaimer is: indien op voorraad. En daarom zullen de nieuwe bestellers een mail krijgen dat het toestel niet op voorraad is...

Precies wat Malamute zegt; er staat nu "Nog slechts enkele op voorraad". Er staat inderdaad " 'Bestel voor 23:00 en je hebt je telefoon morgen in huis (indien op voorraad)", maar ze zeggen dus dat er nog enkele op voorraad zijn. Lijkt me niet netjes om dat zo op te schrijven.
Reputatie 7
Badge +4
Ik verzin het niet, maar die voorraadaanduiding wordt slechts 3 x per week handmatig bijgewerkt. Zie de vele andere topics over dit onderwerp.
Op de voorraad aanduiding staat niks over de note 10. Mag ik er toch van uitgaan dat die op de product detail page klopt?
Reputatie 7
Badge +4
Ik zou nergens vanuit gaan totdat je de mail krijgt van Reviva om een afspraak met de koerier te maken.
Reputatie 2
Badge
Hi,

Na je bestelling ontvang je een welkomst email. Dan weet je dat de bestelling goed gegaan is.

Je hebt gekozen voor de Samsung Note 10. Heel veel mensen hebben voor dit toestel gekozen door middel van de pre order en we hebben maar een beperkte hoeveelheid gekregen dus het kan even duren. Maar onze voorraad wordt geregeld aangevuld.
Maar je ontvangt zo snel mogelijk een email van Reviva met een datum en tijdstip waarop ze dit mooie toestel komen leveren. Nog heel even geduld a.u.b.

Gr, Bernadet
Dan mogen jullie de melding 'Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis" wel van de note 10 pagina afhalen, dat is erg misleidend.
Reputatie 7
Badge +5
Dan mogen jullie de melding 'Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis" wel van de note 10 pagina afhalen, dat is erg misleidend.

Dat is een vaak gehoorde klacht, dat gaat al jaren zo met pre orders etc
Reputatie 1
Wees gerust, zo gaat het al jaren bij Tele2. Dit heet misleiding, maar daar trekt Tele2 zich niets van aan. Want het levert inkomsten op van nietsvermoedende klanten. Verwacht ook vooral niet dat een moderator hier inhoudelijk op ingaat, dit wordt hier doodgezwegen. Zie de vele topics over dit onderwerp. Een zegen dat Tele2 als merk gaat verdwijnen, en daarmee dit soort praktijken hopelijk ook.

Dan mogen jullie de melding 'Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis" wel van de note 10 pagina afhalen, dat is erg misleidend.Wees gerust, zo gaat het al jaren bij Tele2. Dit heet misleiding, maar daar trekt Tele2 zich niets van aan. Want het levert inkomsten op van nietsvermoedende klanten. Verwacht ook vooral niet dat een moderator hier inhoudelijk op ingaat, dit wordt hier doodgezwegen. Zie de vele topics over dit onderwerp. Een zegen dat Tele2 als merk gaat verdwijnen, en daarmee dit soort praktijken hopelijk ook.

Het vervelende is dat ik nu ook niet meer m'n order kan cancelen en bij een andere provider een abbo kan afsluiten (kpn en tmobile hebben beide gewoon op voorraad en leveren ook meteen) omdat ik dan de pre-order bonus misloop. Volgende keer toch maar iets beter onderzoek doen...
Reputatie 1

Het vervelende is dat ik nu ook niet meer m'n order kan cancelen en bij een andere provider een abbo kan afsluiten (kpn en tmobile hebben beide gewoon op voorraad en leveren ook meteen) omdat ik dan de pre-order bonus misloop. Volgende keer toch maar iets beter onderzoek doen...

Dat van die pre-order bonus is natuurlijk goed balen. Realiseer je wel dat je dit niveau van "service" van Tele2 ook tijdens je gehele contract zult blijven houden. Ik hoop natuurlijk dat je snel een toestel ontvangt, maar het kan ook wel eens weken tot maanden duren voordat je iets van Tele2 hoort... Kijk maar eens goed rond op dit forum...
Reputatie 7
Badge +4

Helaas, dit toestel is in een te kleine batch door Samsung geleverd. Ook bij T-mobile zie je levertijden staan. Gewoon even geduld, je toestel zal z.s.m. worden geleverd.
Reputatie 1

Helaas, dit toestel is in een te kleine batch door Samsung geleverd. Ook bij T-mobile zie je levertijden staan. Gewoon even geduld, je toestel zal z.s.m. worden geleverd.

De website van T-Mobile is ten minste wel een stuk eerlijker en concreter dan de website van Tele2 waar het toestel nog steeds als op voorraad staat en voor 23:00 besteld, morgen geleverd, en het nietszeggende antwoord van @Bernadet van Tele2 "kan even duren". Is en blijft gewoon misleiding, en @Bernadet van Tele2 doet hier vrolijk aan mee.
Reputatie 7
Badge +4
Je hoeft moderators hier niet af te zeiken hoor. Zij hebben die informatie niet en geven zo goed als ze kunnen zaken aan, 'als je de mail van Reviva krijgt is je toestel onderweg'.
Reputatie 1
Je hoeft moderators hier niet af te zeiken hoor. Zij hebben die informatie niet en geven zo goed als ze kunnen zaken aan, 'als je de mail van Reviva krijgt is je toestel onderweg'.
Ja, en als je geen mail hebt dan zoek je het maar uit. We beloven wel dat de telefoon de volgende dag komt, maar we weten al dat we helemaal geen voorraad hebben. Maar gelukkig blijven we hiermee klanten om de tuin leiden. Al jaren. En dat weten we, maar we doen er lekker niets mee.

Zoiets?
Reputatie 1
Netter gezegd:
Naar mijn idee zou een fatsoenlijk bedrijf dit spelletje niet jaren met zijn (aanstaande) klanten spelen. Bovendien wordt in dit soort topics de kern van het probleem, namelijk het willens en wetens verstrekken van onjuiste informatie aan aanstaande klanten, stelselmatig niet geadresseerd door moderators. Als er op de bestelpagina had gestaan dat de klant "even moet wachten" had de TS niet besteld of geen valse verwachting gehad. In beide gevallen had dit topic niet bestaan en zou er sprake zijn van een tevreden klant (en waarschijnlijk bij een andere aanbieder dan Tele2). Ook de reactie van @Bernadet van Tele2 draait vakkundig om de hete brij heen. Mijns inziens zegt deze werkwijze voldoende ovet het ethisch moreel van het bedrijf Tele2 én haar medewerkers, dus ook @Bernadet van Tele2. Als je als medewerker dit soort twijfelachtige praktijken ondersteunt, moet je ook tegen kritiek kunnen. Maar het zou me ook niets verbazen als dit antwoord wordt weggemodereerd...
Reputatie 7
Badge

Onderweg is ook dan nog niet in je bezit! Dan mag je bellen voor een afspraak.
Tele2 heeft geen voorraden en is afhankelijk van de bezorgdienst. Communicatie over bestellingen is er niet bij Tele2 .
Reputatie 1

Je hoeft moderators hier niet af te zeiken hoor. Zij hebben die informatie niet en geven zo goed als ze kunnen zaken aan, 'als je de mail van Reviva krijgt is je toestel onderweg'.Onderweg is ook dan nog niet in je bezit! Dan mag je bellen voor een afspraak.
Tele2 heeft geen voorraden en is afhankelijk van de bezorgdienst. Communicatie over bestellingen is er niet bij Tele2 .

En dan heb je het genoegen om kennis te mogen maken met Reviva, "de Tele2 onder de bezorgdiensten". Mijn telefoon zou zaterdag 16:30 uur geleverd worden, word ik om 16:15 uur gebeld dat de bezorger nét een aanrijding heeft gehad en niet meer kan komen. Ik zeg nog netjes dat ik hoop dat het met de chauffeur goed gaat en dat ik natuurlijk begrip heb voor de situatie. Eerstvolgende mogelijkheid is dan dinsdag, 16:30 uur. Ik zit weer netjes klaar en wordt om 16:15 uur gebeld door Reviva. Raad eens? De chauffeur heeft nét een aanrijding gehad en kan niet meer komen. Als ik zeg dat dat de vorige keer ook tegen mij werd gezegd en de naam van de telefonist van Reviva wil noteren wordt de verbinding verbroken. Eerstvolgende aflevermogelijkheid pas weer op vrijdag. En de Tele2 klantenservice? Die kan er niks aan doen, daarvoor moet ik bij Reviva zijn.

Dus @BasDeBeer, vlucht nu het nog kan 😊
Hier ook de pre order niet binnen ook totaal niks van reviva gehoord. Kijk ik bij mijn bestelling geeft die aan toestel niet op voorraad, kijk ik bij levertijden staat de Samsung er niet tussen, dus gewoon op voorraad? Ook al 3x gebeld en niks wijzer geworden pfff
Reputatie 2
Badge
Ik begrijp de frustratie over de levertijden en het gebrek aan duidelijke informatie over de levertijden. Helaas heb ik geen ander antwoord 😟

Wat betreft de dienst Reviva: het is correct dat Tele2 hier verder niets mee kan. Wel vreemd dat reviva zo vaak aanrijdingen heeft.

@Frans70, zolang je toestel niet op voorraad is, ontvang je nog geen email van Reviva. Zodra je toestel weer leverbaar is, ontvang je een email van Reviva met een datum waarop ze komen leveren mits ze geen aanrijding hebben.

Gr, Bernadet
Reputatie 1
Ik begrijp de frustratie over de levertijden en het gebrek aan duidelijke informatie over de levertijden. Helaas heb ik geen ander antwoord 😟

Wat betreft de dienst Reviva: het is correct dat Tele2 hier verder niets mee kan. Wel vreemd dat reviva zo vaak aanrijdingen heeft.

@Frans70, zolang je toestel niet op voorraad is, ontvang je nog geen email van Reviva. Zodra je toestel weer leverbaar is, ontvang je een email van Reviva met een datum waarop ze komen leveren mits ze geen aanrijding hebben.

Gr, Bernadet

Helaas bevestigt dit antwoord al het bovengenoemde. De medewerker begrijpt de frustratie. And that's it voor Tele2. Geen uitleg, geen antwoord op het waarom. Ook onttrekt Tele2 zich aan haar verantwoordelijkheden en plichten die het aangaat bij een contract. Tele2 dient de dienst na te komen, dus als er iets mis gaat bij een onderaannemer van Tele2, dan heeft de klant daar geen boodschap aan. De klant hoeft dan ook niet zelf aan te kloppen bij Reviva, de klant heeft immers geen contract met Reviva gesloten. Tele2 dient bij problemen zaken met Reviva te regelen. Jammer dat medewerkers van Tele2 dit soort grondbeginselen van consumentenrecht niet kennen of doen alsof. Of draagt Tele2 haar medewerkers dit op? Al met al een bedrijf om te mijden.
Reputatie 2
Badge
@BasdeBeer, ik hoop dat je inmiddels bericht van Reviva hebt ontvangen en dat ze nu snel komen leveren.
@Linearised, mocht je nog vragen hebben, kun je een eigen topic starten.

Gr, Bernadet
Reputatie 2
Badge
Vanwege de inactiviteit zal ik dit topic sluiten. Heb je nog vragen dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag!