beantwoord

preorder iphone 11 pro max

• 21 september 2019
  • 9 reacties
  • 731 x bekeken

Ik vind het oprecht vreemd dat alle winkels en providers waar je de nieuwste iPhones kon preorderen hun pre orders binnen heeft. Ik neem aan dat ik niks voor niks een mobiel direct bestel en heel wat geld aftik. Maar vervolgens wel een normale levertijd heb voor iemand die op 20 september zijn iphone 11 heeft besteld????? Dit betekend dat een pre order bij jullie geen zin heeft en ik hem net zo goed vandaag kon bestellen want het schiet niet op zo.

Ik heb nooit een probleem gehad met tele2 maar ik vind dat als je op de website neer zet "pre order hem nu dan heb je hem als eerste" jij je als provider daar ook aan moet houden en anders niet zulke teksten op de site moet neer zetten. Ik wacht nog even af maar anders ga ook ik opzoek naar een andere provider die wel na mij wilt luisteren en zich wel aan de afspraken houd want hiervoor vind ik het mijn geld niet meer waard.
icon

Beste antwoord door Rena Chan 21 september 2019, 10:03

Ik vind het oprecht vreemd dat alle winkels en providers waar je de nieuwste iPhones kon preorderen hun pre orders binnen heeft.

Weet je ZEKER dat iedereen het ontvangen heeft?
Want gisteren is de levering voor een collega die bij T-Mobile besteld heeft ineens 3 weken vertraagd omdat T-Mobile niet genoeg binnen heeft gekregen.

Ook in de winkes van de keten waar verwachte we 100 stuks tenminste en kregen we maar 15 a 20 per winkel donderdag avond binnen.

Zoals altijd retailers weten niet hoeveel van wat ze binnen krijgen, dus nee, geen enkele winkel m.u.v. Apple zelf kan garanderen dat alle preorders op de dag van release geleverd worden. Als een winkel 100 binnen krijgt en ben je nr 101, dan heb je pech en moet je wachten tot de volgende levering en diegene die vandaag bestel moet nog langer wachten ...
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ik vind het oprecht vreemd dat alle winkels en providers waar je de nieuwste iPhones kon preorderen hun pre orders binnen heeft.

Weet je ZEKER dat iedereen het ontvangen heeft?
Want gisteren is de levering voor een collega die bij T-Mobile besteld heeft ineens 3 weken vertraagd omdat T-Mobile niet genoeg binnen heeft gekregen.

Ook in de winkes van de keten waar verwachte we 100 stuks tenminste en kregen we maar 15 a 20 per winkel donderdag avond binnen.

Zoals altijd retailers weten niet hoeveel van wat ze binnen krijgen, dus nee, geen enkele winkel m.u.v. Apple zelf kan garanderen dat alle preorders op de dag van release geleverd worden. Als een winkel 100 binnen krijgt en ben je nr 101, dan heb je pech en moet je wachten tot de volgende levering en diegene die vandaag bestel moet nog langer wachten ...
Reputatie 7
Badge +4
Het is inderdaad niet zo dat als een provider meer toestellen in de preorder verkoopt hij ook meer toestellen van Apple krijgt. Er zijn er altijd te weinig. Zeker omdat we zoveel Apple 11 modellen zijn, qua kleur, grootte en geheugen is het ook voor Apple bijna niet te doen om de goede hoeveelheden overal te krijgen. Uiteraard is iedereen er bij gebaat dat je zo snel mogelijk je toestel krijgt. Er zijn er, ook bij Tele2 al uitgeleverd. Maar dat iedereen overal zijn toestel al heeft is echt niet waar.
Reputatie 1
Het is inderdaad niet zo dat als een provider meer toestellen in de preorder verkoopt hij ook meer toestellen van Apple krijgt. Er zijn er altijd te weinig. Zeker omdat we zoveel Apple 11 modellen zijn, qua kleur, grootte en geheugen is het ook voor Apple bijna niet te doen om de goede hoeveelheden overal te krijgen. Uiteraard is iedereen er bij gebaat dat je zo snel mogelijk je toestel krijgt. Er zijn er, ook bij Tele2 al uitgeleverd. Maar dat iedereen overal zijn toestel al heeft is echt niet waar.
Wat is dan het nut van een preorder? In de normale wereld neemt een bedrijf een preorder aan met de bedoeling de klant het product te leveren bij release. Zo gaat dat met games, gameconsoles etc. Je preordert, en ontvangt het product bij release. En gaat het aantal bestellingen boven de verwachting van levering, dan is er geen mogelijkheid meer tot preorder en. Helaas ziet Tele2 hier weer een mogelijkheid om klanten binnen te harken zonder ook maar de intentie te hebben de verwachting van wat bij een preorder hoort waar te maken.
Reputatie 7
Badge +4
Elk verkoop kanaal accepteert pre-orders. Dan geven ze de aantallen door aan Apple welke de beschikbare toestellen verdeeld over de verkoop punten. Zo kan er altijd, zeker omdat er veel verschillende modellen/kleuren/geheugen grootte combinaties zijn, een bepaald model niet voldoende op voorraad in Nederland zijn. Apple rolt hun nieuwe toestellen wereldwijd uit.
Reputatie 3
Badge
Ik snap dat je met smart zit te wachten op je nieuwe Apple iPhone.
Door de enorme populariteit en de beperkte hoeveelheid toestellen die wij krijgen van Apple, moeten we onze voorraad aanvullen.

Dit zijn nu de verwachte levertijden: https://www.tele2.nl/mobiel/levertijden/?sqr=levertijden

Vanaf 20 september is er begonnen met leveren door Reviva. Zodra jij aan de beurt bent, ontvang je bericht van Reviva.
Nog heel even geduld.

Gr, Bernadet
Ik heb op 16 september een iphone besteld. Ik neem toch aan dat ik dan niet nu nog 3 weken moet wachten.
Reputatie 7
Badge +4
Nee, hoe eerder je besteld, hoe eerder je hem krijgt. Daarom zie je bij de levertijd indicaties meestal "besteld voor , levertijd x" + "besteld na , levertijd y".
Reputatie 3
Badge
Helaas kan ik niet aangeven hoe lang je nog precies moet wachten.
Tele2 ontvangt een x aantal toestellen van Apple en hopelijk is dat voldoende voor de volgende levering. Zo niet, kan het zijn dat je weer moet wachten tot dat onze voorraad weer aangevuld is.
Ik kan alleen aangeven dat je nog heel even geduld moet hebben en zodra je de email van Reviva hebt, ben je aan de beurt.
Reputatie 3
Badge
Omdat er geen reacties meer geplaatst zijn, sluit ik dit topic.

Nog een fijne dag 🙋