Port forwarding bij 4G abonnement

• 7 december 2018
  • 7 reacties
  • 646 x bekeken

Hierover zag ik wel oude topics, maar niets recent.

In de hoop dat de situation inmiddels veranderd is:

Is het mogelijk, een (dynamisch) publiek IP adres te krijgen bij een 4G abonnement, zodat o.a. port forwarding mogelijke is?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 1
Bedoel je 4g in een telefoon met simkaart of 4g in een mifi router?
Reputatie 7
Badge +4
Goede vraag van Dig4tal. De Tele2 sims mogen niet in een (mifi) router en in een smartphone kun je geen port forwardings plaatsen. Dus eigenlijk is het antwoord: Nee, dat kan niet.
Reputatie 1
Wat als je je smartphone aansluit op een router?
Is dat ook niet toegestaan?
Reputatie 7
Badge +5
Je mag de SIM iig niet in een router stoppen, maar misschien is dat idd een leuke workaround.
Reputatie 1
Je kan je telefoon met usb tetheren in een router. Laten we zeggen een zeer goede router. Is dat toegestaan?
Reputatie 1
Dat zou ik wel willen weten. Wel voor persoonlijke doeleindes
Reputatie 7
Badge +2
Anyways, je public IP is toch niet uniek, je zit binnen de Tele2 netwerk met een internet IP en je deel je public IP met andere gebruikers, en natuurlijk is daar port forwarding voor inkomende traffic niet mogelijk.

Of zit ik ver naast?

Over delen van je internet, zolang je gebruikt maak van een 4G telefoon en je verbinding alleen gebruikt voor persoonlijke doeleinden, hoe je dat in elkaar wilt zetten achter je telefoon moet voor Tele2 totaal onbelangrijk zijn.

Ook sluit je telefoon aan een PC en deze PC weer aan allerijl netwerk apparatuur, als het verbruik binnen de AV en FUP valt, mogen ze niet klagen.