beantwoord

Plotseling geen netwerk

• 26 oktober 2017
  • 26 reacties
  • 1492 x bekeken

Ik heb plotseling geen netwerk op mijn Samsung Note8en kan niet bellen.

Ik heb het volgende al gedaan:
storingen gechecked (geen)
sim card getest in andere telefoon
facturen zijn (op tijd) betaald
instellingen opnieuw handmatig ingesteld
update gecontroleerd: laatste versie zit op de telefoon

Wat nu?
icon

Beste antwoord door Mark van Tele2 27 oktober 2017, 12:11

Hoi Spikey,

Bedankt voor je bericht. Je hebt aangegeven dat je via de livechat contact met een van mijn collega's hebt gehad en dat daaruit is geconstateerd dat jouw storing te maken heeft met jouw toestel (of in de software). Wanneer je dit hebt gecontroleerd hoor ik graag van je of dit het geval was!

Mark
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dan kun je afgesloten zijn, let wel ik zeg niet dat dat zo is.
Hier hetzelfde maar dan een iPhone
Sinds gister al.. klantenservice gebeld maar die was waardeloos !
Reputatie 7
Badge +5
Hebben jullie al de automatische simselectie uitgeprobeerd?

Android:

> Kies APP Tele2 Menu (Samsung) / SIM Toolkit (HTC) de App ziet er uit als een SIMkaartje met klein grijs tandwiel ervoor.
> Kies SIM Menu
> Selecteer SIM
> “Automatische SIM selectie” aanklikken

iPhone:

> Ga naar Instellingen
> Telefoon
> Sim Apps
> Tele2 SIM menu
> Selecteer SIM
> “Automatische SIM selectie” aanklikken

Windows:

> Ga naar Instellingen
> Mobiel Netwerk
> Sim Toepassingen
> Tele2 Menu
> Sim Menu
> Selecteer Sim
> Automatische Sim Selectie
Zojuist gedaan, niets
Reputatie 7
Badge +5
Als je afgesloten bent dan kun je van alles proberen maar dan gaan mijn adviezen niet werken.
Hoe graag ik jullie ook wil helpen.
Je kunt nog de simkaart in een ander simlockvrij toestel uitproberen en zo mogelijk je toestel uit te kunnen sluiten.
Heb ik ook al gedaan... waarom zouden ze mij afsluiten dan en hoe weet ik dit?
Fijn dat je trouwens zo snel reageert, telefonische klantenservice was drama en twitter reageert niet..
Reputatie 7
Badge +5
Door ze bv morgen te bellen of af te wachten totdat een Moderator van Tele2 dit oppakt.

Als je wacht op een Moderator dan zou ik je persoonlijke info van je Forum account invullen (klant nr etc)
Dan gaat het allemaal wat sneller, maar de beller is altijd sneller (zeggen ze)
Maar blijkbaar heb jij die ervaring niet.
Ok maar heb gister de klantenservice al gesproken en die zeiden daar niets over? Dat is afgesloten zou zijn
Reputatie 7
Badge +5
Kijk je hebt je SIM in een ander toestel getest, en dat gaf hetzelfde effect.
Geen verbinding.
Dan ligt het of aan je SIM of je bent afgesloten/geen verbinding meer met Tele2, dat is iig mijn conclusie.
Ik kan niet in de systemen van Tele2 kijken, dus zekerheid geven wat er aan de hand is kan ik niet.
Ik kan alleen maar bepaalde dingen uitsluiten om zo dichter bij het probleem te komen.
Uitsluitsel kan alleen Tele2 geven.
Reputatie 7
Badge +4
Als je wordt afgesloten krijg je nog steeds een netwerk verbinding, alleen werkt mobiele data niet en als je belt hoor je een bandje dat de oproep niet is toegestaan. Wat zie je als je handmatig netwerken zoekt en dan Tele2 selecteerd?
Hij
Blijft dan heeeeel
Lang naar een netwerk zoeken maar vindt niets...

Alvast bedankt cypher voor het meedenken! Waardeer ik!
Reputatie 7
Badge +5
@Merelvd geen dank hoor, graag gedaan.
Alleen jammer dat ik je niet heb kunnen helpen.
Mijn SIM werkt wel in een ander toestel. Dan kan ik gewoon bellen.

Geen idee waar ik die app tele2 menu moet vinden. Een search op mn tel geeft geen resultaat.
Er is wel een SIM manager. Die heeft de juiste SIM aan staan (Tele2 NL 4G/3G/2G / unknown)
Reputatie 7
Badge +5
Als het goed is ziet hij (de App) eruit als een simkaartje met een klein grijs tandwieltje ervoor, deze gebruiken en doorlopen.
Als het goed is staat hij op automatisch.
Zet hem eens op handmatig en zoek naar het 4G netwerk van Tele2, deze selecteren.

Ik zat eens te denken, de Note8 is een dual sim.
Stop je de sim van Tele2 wel in het goede slot, dus niet in die waar ook het geheugen kaartje in kan?
Dank voor je reactie. Sim zit in de juiste slot (kleinste). De grotere is voor de geheugenkaart, waar ook de SIM in past. Ga eens zien of ik die SIM app kan vinden.
Overigens had ik gewoon verbinding met het netwerk, tot woensdagavond
Reputatie 7
Badge +5
Overigens had ik gewoon verbinding met het netwerk, tot woensdagavond

Dat had ik al begrepen uit je startpost, maar probeer maar wat ik beschreven heb via de App die op de screenshot staat.
Ah, heb de SIM app gevonden. Staat goed ingesteld. Voor de zekerheid geswitched naar handmatige selectie en krijg de melding "selectie actief". Ik kan dus zelf niks instellen.
Reputatie 7
Badge +5
Dan zijn mijn adviezen uitgeput, dan is het toch echt aan Tele2 om dit op te lossen/je duidelijkheid te verschaffen.
Dank voor je tijd en moeite.
Reputatie 7
Badge +5
Dank voor je tijd en moeite.

Geen dank, graag gedaan.
Reputatie 4
Badge
Hoi Spikey,

Ik zie dat je al diverse tips van medeforummers hebt gehad, iedereen bedankt daarvoor! Ik kijk graag met je mee of ik kan zien waar het aan ligt. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Mark.

Bedankt voor je medewerking.

Ik zie je gegevens tegemoet.

Mark

@Merelvd Zou je een eigen topic willen aanmaken? Zo lopen er geen zaken door elkaar heen 🙂.
Reputatie 4
Badge
Hoi Spikey,

Bedankt voor je bericht. Je hebt aangegeven dat je via de livechat contact met een van mijn collega's hebt gehad en dat daaruit is geconstateerd dat jouw storing te maken heeft met jouw toestel (of in de software). Wanneer je dit hebt gecontroleerd hoor ik graag van je of dit het geval was!

Mark