beantwoord

Plotseling geannuleerde bestelling

• 29 oktober 2016
  • 20 reacties
  • 436 x bekeken

Afgelopen week heb ik een nieuw abonnement met de Iphone 6S besteld. Deze is echter ploteseling geannuleerd, terwijl hier geen bericht voor is gestuurd. Nu vraag ik me af hoe deze geannuleerd kan zijn, zonder dat ik hiervoor een reden kan bedenken. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
icon

Beste antwoord door Maurice 30 oktober 2016, 14:10

Hoi Willemijnrosee,

Ik zie dat aangezien je het toestel met spoed nodig hebt en het gewenste model niet leverbaar was, een eerdere aanvraag geannuleerd is met de intentie een nieuwe in te dienen. Hier is echter iets misgegaan. Men is er dus al mee bezig, ik wil je vragen even geduld te hebben.

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Misschien dat je niet door de credit check bent gekomen? Hoe ben je geïnformeerd dat je order is geannuleerd?
Misschien dat je niet door de credit check bent gekomen? Hoe ben je geïnformeerd dat je order is geannuleerd?

Ik zag het op mijn tele2, ik heb hier verder geen meldingen van gekregen. Het vreemde is ook dat alle rekeningen in de afgelopen 4 jaar meteen zijn betaald en dat ik voldoende geld op mijn rekening heb staan.
Reputatie 7
Badge +2
Welke iPhone 6s precies? Met hoeveel geheugen? De 16GB wordt niet meer geleverd, misschien is dat een reden? Blijft wel raar dat er geen reden bij de annulering staat natuurlijk.
Reputatie 5
Badge +3
Dat is juist het probleem Eric, Willemijnrosee is NIET geïnformeerd 😞
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Willemijnrosee,

Ik zie dat aangezien je het toestel met spoed nodig hebt en het gewenste model niet leverbaar was, een eerdere aanvraag geannuleerd is met de intentie een nieuwe in te dienen. Hier is echter iets misgegaan. Men is er dus al mee bezig, ik wil je vragen even geduld te hebben.

Groetjes Maurice
Ik kijk er niet van op hoor.. Bij mij staat op mijn account dat ik mijn toestel al heb.. Terwijl ik nog steeds niets heb gekregen sinds 6-10.het is doorgezet naar de hoofdkantoor..want niemand kan er ieta aan doen. En wat dat inhoud of wanneer ik eindelijk bericht krijg mag joost weten...
Hoi Willemijnrosee,

Groetjes Maurice

Beste Maurice,

Bedankt voor je berichtje. Het nare is inderdaad dat ik momenteel geen telefoon heb en ik Portugal woon. Mijn ouders komen over twee weken op bezoek en willen graag mijn nieuwe toestel meenemen. Dit was voor mij dan ook de reden om de eerder geplaatste bestelling (waar we verkeerd waren geinformeerd over de levertijd) te veranderen.

Nu is mij verteld dat de iphone 6s 32gb silver vanuit voorraad leverbaar was en meteen zou kunnen worden verstuurd. Hier wacht ik dus nu een beetje op. Mocht de telefoon niet op tijd aan kunnen komen, dan kan ik hem net zo goed anuleren en het twee maanden later bestellen (ivm terugkomst naar NL).

Met vriendelijke groet,
Willemijn
Welke iPhone 6s precies? Met hoeveel geheugen? De 16GB wordt niet meer geleverd, misschien is dat een reden? Blijft wel raar dat er geen reden bij de annulering staat natuurlijk.

Bedankt voor je reactie. Het is een 6s met 32 gb. Dus dat kan de reden ook niet zijn....
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Willemijn,

In het kader van openheid en transparantie...

Zoals ik eerder heb aangegeven is een aanvraag geannuleerd, met de intentie een nieuwe in te dienen. Dit terugzetten is echter vastgelopen. Ik ben net naar de desbetreffende afdeling gelopen en om het op te lossen kan ik enkel het volgende doen:
- Een melding maken d.m.v. een ticket aan te maken waarin ik het vastlopen aankaart vanuit onze online conversatie (Doorlooptijd [dlt] 10 werkdagen, dit is ingediend).
- Als de DLT niet gehaald wordt, kan ik mijn directe collega aansturen de oorzaak van het vastlopen te achterhalen en op te lossen. (DLT best effort).

Daar komt bij dat een vervolgorder pas kan worden ingediend op het moment dat de vastgelopen order verwijderd/afgerond is. Ik ben dus bang dat het toestel je niet tijdig zal bereiken. Sorry voor het ongemak!
Beste Maurice,

Bedankt voor je bericht.

Kan de oude order niet meteen verwijderd worden en de nieuwe erin worden gezet? Als ik heel eerlijk ben snap ik nu niet per se wat de oplossing is. Want als de DLT niet gehaald wordt, dan heb ik er niets aan als de oorzaak wordt achterhaald en opgelost aangezien dit al te laat is.

Is er niet een spoedbestelling mogelijk? Ik wil hier best extra voor betalen, maar ik hoop dat je begrijpt dat het voor niemand fijn is dat ik in Portugal zit zonder telefoon. Is het anders een idee dat het toestel bij jullie kan worden opgehaald? Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Willemijn
Reputatie 7
Badge +4
Als het zo belangrijk voor je is dan adviseer ik je een los toestel te laten kopen. Bv bij de mediamarkt
Als je die mogelijkheid hebt, en je heb die telefoon dringend nodig, is een losse toestel halen denk ik de beste optie..want ze gaan je order niet annuleren zolang die dlt niet verstreken is. Bij mij kunnen ze namelijk ook niks aanpassen en wacht ook op die dlt.
Ze zullen je ook geen ander optie geven ookal kost dat hun een klant..
Als het zo belangrijk voor je is dan adviseer ik je een los toestel te laten kopen. Bv bij de mediamarkt

Beste Eric, ik snap dat deze optie inderdaad heel logisch lijkt. Nu vind ik het zelf alleen veel fijner op een abonnement met toestel te hebben. Maar het is inderdaad een optie aan het worden. Ik blijf alleen de verklaring niet heel duidelijk vinden..
Reputatie 6
Badge +4
Het ding is juist dat je oude aanvraag geannuleerd is, dat gedeelte is echter vastgelopen. Dat betekent dat er echt een IT'er aan te pas moet komen die het eruit moet slopen. Dit proces is extern waardoor het langer kan duren.

Nu zit ik te denken hoe we je dan kunnen helpen. Natuurlijk is er de optie om een nieuw abonnement aan te vragen, met een ander nummer. Op het moment dat de andere teruggedraaid is die opzeggen waardoor je weer 1 aansluiting hebt. Nu kan ik niet voor jou beslissen, ikzelf vind dat een minder goede optie. Eric zijn tip is ook begrijpelijk en efficiënt, het is alleen best prijzig in 1 keer. Ik kan me dus voorstellen dat je hier de voorkeur ook niet aan geeft. Hoe is het met je ouders hun toestellen c.q. abonnementen gesteld? Kunnen deze toevallig verlengen of een ander toestel kiezen? Wellicht dat jullie onderling kunnen ruilen (ook niet de meest prefereerbare optie, desalniettemin een optie)?

Vanuit mijn functie en jouw huidge abonnement zijn de mogelijkheden helaas beperkt.
Het ding is juist dat je oude aanvraag geannuleerd is, dat gedeelte is echter vastgelopen. Dat betekent dat er echt een IT'er aan te pas moet komen die het eruit moet slopen. Dit proces is extern waardoor het langer kan duren.

Nu zit ik te denken hoe we je dan kunnen helpen. Natuurlijk is er de optie om een nieuw abonnement aan te vragen, met een ander nummer. Op het moment dat de andere teruggedraaid is die opzeggen waardoor je weer 1 aansluiting hebt. Nu kan ik niet voor jou beslissen, ikzelf vind dat een minder goede optie. Eric zijn tip is ook begrijpelijk en efficiënt, het is alleen best prijzig in 1 keer. Ik kan me dus voorstellen dat je hier de voorkeur ook niet aan geeft. Hoe is het met je ouders hun toestellen c.q. abonnementen gesteld? Kunnen deze toevallig verlengen of een ander toestel kiezen? Wellicht dat jullie onderling kunnen ruilen (ook niet de meest prefereerbare optie, desalniettemin een optie)?

Vanuit mijn functie en jouw huidge abonnement zijn de mogelijkheden helaas beperkt.

Beste Maurice, kan deze externe partij dit niet zsm regelen? Ik wil graag mijn eigen nummer houden, dus dit is geen optie. Ook mijn familieleden hebben allemaal een nieuwe telefoon, waardoor het via hun ook niet mogelijk is. En een nieuwe telefoon kopen is ook geen optie, omdat ik het inderdaad een te grote smak geld vind ik een keer. Zeker aangezien ik nu ook een Erasmus student ben in Portugal. Is er verder echt niets te regelen? Ik vind het heel vreemd dat er voor een klant die al 4 jaar bij jullie lid is niets te regelen valt en dat ik er elke keer zelf achteraan moet gaan en ik snap dat jij er weinig aan kan doen. Maar deze situatie had zo makkelijk voorkomen kunnen worden... Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,
Willemijn
Reputatie 6
Badge +4
Dit is een klassiek geval van "computer says no".

Beste Maurice, kan deze externe partij dit niet zsm regelen?
Uiteraard wordt het zo snel mogelijk opgelost! Wij hebben er ook niets aan als jij je aansluiting niet kunt gebruiken. Providers verdienen aan consumenten wanneer zij gebruik kunnen maken van de dienst, dat schijnen mensen soms weleens te vergeten. Dus voor de duidelijkheid, wij zijn hier zelf ook niet blij mee!

Zoals ik eerder heb gesteld is er een kleine kans dat we iets kunnen forceren. Ik wil alleen voorkomen dat ik een verkeerde verwachting bij je schep, de kans is klein dat het ons gaat tijdig gaat lukken. Weet dat we alles doen wat binnen de mogelijkheden ligt om je te helpen. FYI, bellen naar de klantenservice zal dit proces niet versnellen.

Het was awesome geweest als we het mooier hadden kunnen maken voor je, hopelijk is het wel iets duidelijker.
Dit is een klassiek geval van "computer says no".
Beste Maurice, kan deze externe partij dit niet zsm regelen?
Uiteraard wordt het zo snel mogelijk opgelost! Wij hebben er ook niets aan als jij je aansluiting niet kunt gebruiken. Providers verdienen aan consumenten wanneer zij gebruik kunnen maken van de dienst, dat schijnen mensen soms weleens te vergeten. Dus voor de duidelijkheid, wij zijn hier zelf ook niet blij mee!

Zoals ik eerder heb gesteld is er een kleine kans dat we iets kunnen forceren. Ik wil alleen voorkomen dat ik een verkeerde verwachting bij je schep, de kans is klein dat het ons gaat tijdig gaat lukken. Weet dat we alles doen wat binnen de mogelijkheden ligt om je te helpen. FYI, bellen naar de klantenservice zal dit proces niet versnellen.

Het was awesome geweest als we het mooier hadden kunnen maken voor je, hopelijk is het wel iets duidelijker.

Beste Maurice, bedankt voor je reactie. Kan je mij toevallig nog wel vertellen waarom er nu op mijn Tele2 staat dat de wijziging ook geannuleerd is? Als de oude order er uit is gesloopt, wordt deze dan automatisch opnieuw geplaatst? Ik hoor graag van je.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Willemijn,

De vastgelopen aanvraag is eruit gehaald! Je kunt nu dus, voor het abonnement + toestel naar keuze, een nieuwe aanvraag indienen. Houd er rekening mee dat de levertijd voor bepaalde modellen langer is dan 2 weken! Hopelijk krijg je nu toch nog tijdig een nieuw toestel!

Groetjes Maurice
Hoi Willemijn,

De vastgelopen aanvraag is eruit gehaald! Je kunt nu dus, voor het abonnement + toestel naar keuze, een nieuwe aanvraag indienen. Houd er rekening mee dat de levertijd voor bepaalde modellen langer is dan 2 weken! Hopelijk krijg je nu toch nog tijdig een nieuw toestel!

Groetjes Maurice

Beste Maurice,

Weet jij mij toevallig te vertellen welke telefoons op dit moment wel op voorraad zijn (Apple)? Mijn moeder had vandaag namelijk gebeld en ze hebben haar verteld dat we nu moeten wachten... 😞
Reputatie 6
Badge +4
Wat betreft de iPhone 7 staan de verwachte levertijden online: https://www.tele2.nl/mobiel/telefoons/apple/levertijden-iphone-7/
Voor de iPhone 6 durf ik voor specifieke modellen geen uitspraken te doen. De levertijd is gemiddeld best lang, zo'n 4-6 weken.