vraag

Overzetten mobiel abonnement

Beste Tele 2
Ik zit inmiddels 1 maand in Canada en blijf hier tot minimaal november, daarom wil ik mijn mobiele abonnement overzetten op mijn moeders naam zodat die er van kan profiteren, jullie berijkbaarheid is zeer waardeloos, inclusief het formulier hiervoor werkt niet, en als ik jullie dan maar telefonische berijk word ik 4 keer doorverwezen en totaal een half uur in de wacht gezet en sturen gelijk een rekening hiervoor van 40 euro. Ik vind dit een zeer slechte service en wil vandaag nog geholpen worden. Zelfs om een account aan te maken op dit forum lukt niet. Graag zou ik willen dat jullie mij privé contacteren en dit kosteloos gaan oplossen want ben het aardig beu. Mvg Ko Temmerman
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Aan het overzetten van een account zijn diverse voorwaarden verbonden. Vooral dat het moet gaan om een sim-only (of afbetaald toestel abonnement) vergeten mensen vaak. Had je wel dit formulier gebruikt? https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/naam-wijzigen/
Reputatie 2
Hi Ko, wat heerlijk: tot en met november in Canada!

Jij wilt dat het mobiele abonnement op naam van je moeder wordt gezet. Dat is een contractsovername en daarvoor moet inderdaad een formulier voor ingevuld worden. Dit kan helaas niet telefonisch geregeld worden. Dat kun je hier doen.

Je aanvraag wordt binnen twee werkdagen in behandeling genomen en vanaf dat moment geldt een wettelijke bedenktijd van veertien dagen. Daarna worden de gegevens aangepast. Dit kan maximaal twee maanden duren.

Gr, Bernadet
Ik heb het formulier zonet nog een keer ingevuld aangezien er wat foutjes in zaten. De 40 euro voor het bellen zou ik graag zien verdwijnen aangezien ik zolang gebeld heb omdat ik 3 keer doorverbonden werd met lange wacht tijd en de 3e persoon me pas kon vertellen dat dit via de site moet. Waardeloos dat er geen gratis service nummer voor het buitenland is of desnoods zoals veel bedrijven vandaag de dag WhatsApp service is.
Graag zou ik ook nummerbehoud voor de nieuwe gebruiker willen en natuurlijk een nieuw simkaartje waar moet dit geregeld worden? Mvg Ko Temmerman
Reputatie 7
Badge +4
Een contract overname is puur administratief. Daar hoort bij dat het nummer en de simaart door jou aan de nieuwe contractant worden overgedragen. Daar is dus geen nummerbehoud voor nodig.
Nadat e.e.a. volledig is uitgevoerd (over a 2 maanden) kan je moeder eventueel om een vervangende simkaart vragen bij de klantenservice. Zij is dan immers de contracteigenaar.

Dat je in het buitenland gratis naar een Nederlandse servicedesk moet bellen is bij geen enkele provider het geval. Wel zijn er meer mogelijkheden om met Tele2 te communiceren, er is een chat, facebook, twitter en forum mogelijkheid. https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/

Maar omdat je hier contractuele zaken wilt aanpassen dient dat heel zorgvuldig te worden gedaan. Daarom is er een speciaal proces voor contract overname. Even Google in Canada gebruiken en je had de info pagina gevonden zonder te bellen of chatten.

Reputatie 2
Helaas kan ik die 30 euro niet laten verdwijnen en bij een contractsovername, neemt de nieuwe eigenaar jouw nummer over. Dus er hoeft niet speciaal Nummerbehoud aangevraagd te worden.
Reputatie 2
Omdat er geen reactie meer binnengekomen is, ga ik er vanuit dat het proces duidelijk is. Daarom sluit ik dit topic. Mocht je nog vragen hebben, raad ik aan een nieuw topic te sluiten.
Nog een fijne dag