Overstappen van *bliep naar Tele2 abbonement

• 29 september 2017
  • 5 reacties
  • 296 x bekeken

Ik heb op het forum gezien dat mensen geholpen worden met overstappen van *bliep (pre-paid) naar een Tele2 abbonement met nummerbehoud.
Afgelopen week heb ik dit al geprobeerd te doen via de sales afdeling en door het zelf via mobiel.nl te doen. Aan de telefoon werd mij zowel door de sales afdeling als door de klantenservice afdeling vertelt dat dit mogelijk is; dus van *bliep (pre-paid) naar een tele2 abbonement, met nummerbehoud.
Echter, beide keren heb ik een mail teruggekregen van mobiel.nl dat nummerbehoud dan niet mogelijk is.

Ik zou dit graag willen, en zou het waarderen als ik hiermee geholpen kan worden.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De hulp die je kan krijgen is uitleg hoe het wel kan.
1) bestel een gratis Vodafone You prepaid simkaart.
2) vraag nummerbehoud aan van Blieb naar die kaart. Duurt ca. 10 dagen.
3) ga naar mobiel.nl en bestel je Tele2 abonnement met nummerbehoud vanaf Vodafone. Dat duurt ca. 10 dagen.
4) klaar.

Eigenlijk geen extra kosten, wel wat moeite en tijd maar dan is het wel mogelijk.
Of je kunt Tele2 verzoeken zich aan de wet te houden. Nummerportabiliteit is namelijk een wettelijke verplichting.
Reputatie 7
Badge +4
Dat kan ook, maar dan zal dat blijkbaar ontwikkeld moeten worden en dan is TS meer dan 2 x 10 dagen kwijt, daarom gaf ik hem de workaround versie 🙂
Ik lees met verbazing deze work around! 😮
Ik zou aanraden een gratis Lebara of Lyca simkaart te bestellen, daarbij wordt nummerbehoud binnen 3 werkdagen na aanvraag uitgevoerd! In tegenstelling tot Vodafone die het nummer pas laten overgaan na min. 2 weken na datum aanvraag
Reputatie 3
Badge
Hallo LBokkers,

Het is mogelijk om je nummer mee te nemen van Bliep naar Tele2 maar dit gaat (nog) via een kleine omweg.
De stappen die eric aangeeft zijn de juiste maar mocht het via de providers die Windstorm19 aangeeft sneller gaan dan zou ik dit zeker doen.

Groet,

Erwin