beantwoord

Overstappen privé naar zakelijk abonnement met nummerbehoud niet mogelijk

Overstap privé naar zakelijk abonnement niet mogelijk met nummerbehoud. Wel nummerbehoud mogelijk als je van provider verandert; Tele2 geeft aan dat zij dit "technisch" niet kunnen. Daaag klant..

icon Beste antwoord door eric 15 december 2017, 16:14

Klopt. De workaround is uitportering naar een gratis prepaid simkaart (b.v. Vodafone you). Dan kun je daarna een abonnement aanvragen bij Tele2 zakelijk. Even moeite, maar het kan dus wel allemaal online.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Klopt. De workaround is uitportering naar een gratis prepaid simkaart (b.v. Vodafone you). Dan kun je daarna een abonnement aanvragen bij Tele2 zakelijk. Even moeite, maar het kan dus wel allemaal online.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Renovatie en Verbouwing!

Dit klopt, hier is ooit voor gekozen omdat we er vanuit gaan dat klanten niet intern willen overstappen.
Klein zakelijke abonnementen zijn overgesloten naar consumenten abonnementen. Ja, je zakelijke naam staat wel in het systeem.... Bij navraag geen duidelijk antwoord, maar overzetten naar werkelijk zakelijk abonnement met normaal btw vermelding op factuur kan echter niet.... Zeer vreemd allemaal. Of het nu consumenten of zakelijk is... maakt niets uit. Als er maar btw op de factuur staat. Dit schijnt niet te kunnen... Maar bij een privé internetaansluiting krijg ik netjes de btw vermeld. Ze komen er zelf niet meer uit. Moeilijk allemaal. Slechte service van tele2.
Reputatie 7
Badge +4
Helaas. Bij de mobiele consumenten simkaarten wordt zowel op de website, als smsjes met tariefinformatie maar ook op de factuur alles alleen incl. Btw vermeld.
Reputatie 7
Badge +2
@charel1yurjen wil je een eigen topic openen en zorgen dat jou gegevens goed ingevuld zijn in jou profiel?

Volgens mij was het zo dat je met een consument abonnement tenaamstelling van een bedrijf kon hebben, maar was altijd onder de prijzen / voorwaarden van een consument abonnement, nu mag het niet meer op naam van een bedrijf, en direct overstappen van consument naar zakelijk is niet mogelijk.
Het probleem is dat je als klein zakelijk intern onder consumenten valt. Maar een oplossing voor een btw specificatie (die verplicht is) is er niet. Ja, je moet je abonnement opzeggen en een nieuw abonnement met (nieuw) nummer afsluiten. Dat is voor zakelijk natuurlijk niet de oplossing. Tele2 moet dit intern beter oppakken. Overzetten of btw vermelden. Maar geen zakelijke naam op een consumentenfactuur zetten.
Reputatie 7
Badge +2
charel1yurjen schreef:

Het probleem is dat je als klein zakelijk intern onder consumenten valt. Maar een oplossing voor een btw specificatie (die verplicht is) is er niet. Ja, je moet je abonnement opzeggen en een nieuw abonnement met (nieuw) nummer afsluiten. Dat is voor zakelijk natuurlijk niet de oplossing. Tele2 moet dit intern beter oppakken. Overzetten of btw vermelden. Maar geen zakelijke naam op een consumentenfactuur zetten.

Ah oké nu begrijp ik jou probleem.

Ik weet dat het een lastig omweg is.

Maar als je je nummer wilt behouden met een Tele2 abonnement, kun je jou NR porteren naar een prepaid van een andere provider, en dan een nieuwe zakelijk abonnement aanvragen met nummerbehoud.

Is dat de perfecte oplossing? Nope, maar wel werkbaar denk ik .
Reputatie 4
Badge +3
@ charel1yurjen mocht je nog meer vragen hebben dan raad ik aan een los topic aan te maken, voor nu sluit ik dit topic.