Overstappen naar Tele2

• 16 september 2018
  • 5 reacties
  • 228 x bekeken

Beste,

Momenteel zit ik bij Vodafone waar ik zelf vind dat ik teveel betaal voor wat ik krijg. Ik heb daarom besloten om over te stappen naar Tele2. Echter loopt mijn abonnement pas op 28-02-2019 af. Via de site van Vodafone heb ik mijn abonnement opgezegd op de einddatum van mijn abonnement (zie hiervoor), omdat ik teveel extra kosten moest betalen als ik eerder wou stoppen. Nu keek ik op de site van Tele2 en zag ik dat je niet zelf al je abonnement moet opzeggen als je je nummer wilt behouden. Ik heb dit nu dus al gedaan, kan ik mijn nummer nog steeds behouden als ik straks naar jullie overstap?

Daarnaast had ik nog een vraag, namelijk: Kan je zelf kiezen wanneer je abonnement bij Tele2 ingaat, of wordt dat voor je gedaan? Stel; ik vraag begin januari een abonnement bij jullie aan met nummerbehoud, kan ik er dan voor kiezen dat het abonnement pas rond 28-02-2019 ingaat?

Groetjes!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je kunt 4 maanden voordat je oude abonnement verloopt al een nieuw abonnement bij Tele2 afsluiten. Je kriigt dan alvast een eventuele nieuwe telefoon, je abonnement gaat pas in nadat je oude abonnement is afgelopen. Dat je al hebt opgezegt is geen probleem zolang je maar ruim op tijd nummerbehoud aanvraagt. Je kunt de wensdatum meegeven als je een nieuw Tele2 abonnement besteld.
Je kunt 4 maanden voordat je oude abonnement verloopt al een nieuw abonnement bij Tele2 afsluiten.
Kan ik dan ook zelf de datum kiezen waarop dat nieuwe abonnement ingaat?
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt 4 maanden voordat je oude abonnement verloopt al een nieuw abonnement bij Tele2 afsluiten.
Kan ik dan ook zelf de datum kiezen waarop dat nieuwe abonnement ingaat?

Vodafone zal dan akkoord moeten geven op die wensdatum, of indien het buiten b.v. de opzegtermijm valt een andere datum teruggeven. De uitslag van de goedkeuring komt binnen 3 werkdagen na aanvraag naar jou per sms.
Reputatie 7
Badge
Met nummerbehoud zal over het algemeen je nieuwe abonnement ingaan aansluitend op je oude abonnement, dus 28-2-2019. Eerder zal Vodafone je niet laten gaan vanwege je contractverplichting. Een aantal dagen later kiezen is wel een mogelijkheid, maar ik gok dat dat niet je wens is. Kiezen voor een paar dagen laten kan handig zijn als je bijvoorbeeld net in het buitenland op vakantie bent tijdens einddatum contract.
Reputatie 6
Badge
Hoi lauradonkers,

Welkom op het forum van Tele2,

Als je bij ons een aanvroeg doet met nummerbehoud zal Vodafone ons de datum aangeven wanneer dat kan.
Ik zou voor de zekerheid toch je opzegging die je gedaan hebt annuleren, soms gaat dit niet goed.
Samengevat:

- Abonnement aanvragen bij Tele2 met nummerbehoud
- Tele2 vraagt nummerbehoud aan bij Vodafone.
- Vodafone geeft aan wanneer dat kan ivm je contract daar.

Groet, Arjan