beantwoord

Overstappen naar tele2

• 22 mei 2016
  • 7 reacties
  • 171 x bekeken

Hallo,
ik heb op dit moment een iphone 4s met een vodafone abonnement. Mijn abonnement loopt over 2 maanden af alleen ik heb een paar dagen geleden mijn telefoon in bad laten vallen, nu werkt ie niet meer. Ik wil dus een nieuwe iphone met een nieuw abonnement. Nu wilde ik graag de iphone SE maar bij vodafone kost ie 36 euro per maand maar bij tele2 maar 27 euro. Ik ga dus liever voor de tele2 aanbieding. Ik heb dus net contact gehad met de vodafone klantenservice en die zeiden dat ik wel mijn abonnement kan verlengen met een nieuwe provider, maar de nieuwe provider zou dan de overstap regelen. Ik vond het een beetje vaag en weet nu niet of als ik nu mijn abonnement afsluit bij tele2 nog twee maanden door moet betalen voor mijn oude iphone 4s, ik ben trouwens 14 jaar oud dus een paar euros is best veel voor mij haha. Ik zal even de vraag duidelijk vragen:
Als ik nu een abonnement bij tele2 afsluit en dan met ''verlengen'' regelt tele2 dan alles met mijn oude provider en hoef ik dan de laatste twee maanden niet meer te betalen of wel?
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door eric 22 mei 2016, 17:36

Dat is inderdaad een behoorlijk prijsverschil, zeker over een periode van 2 jaar.
Het overstappen van de ene naar de andere provider met behoud van nummer is goed geregeld.
Je vraagt een nieuw abonnement aan bij een provider en vermeld tijdens die aanvraag dat je nummerbehoud wilt.
Je kunt dan dan het simkaart nummer van je oude provider (een 20 cijferig nummer dat erop geprint is) invoeren bij je bestelling en je geeft aan wanneer jouw contract daar afloopt.
Je nieuwe provider neemt dan contact op met je oude provider en vraagt nummerbehoud aan. Je krijgt nog een sms als het definitief akkoord is. Dit is dan ook direct de opzegging van jouw lopende abonnement bij Vodafone.

1) Je krijgt het nieuwe toestel alvast toegestuurd als deze op voorraad is. (De SE is heel populair in NL)
2) Je kunt je Vodafone simkaart daar alvast in gebruiken
3) Het nieuwe abonnement van Tele2 gaat precies in als je oude abonnement is afgelopen. Je maakt dus geen dubbele kosten.

LET OP. Je bent pas 14 jaar, dus jij mag geen abonnement afsluiten. Zorg voor de nummerbehoud aanvraag dat de tenaamstelling van het oude abonnement en de nieuwe gelijk zijn. (van je vader of moeder..)
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat is inderdaad een behoorlijk prijsverschil, zeker over een periode van 2 jaar.
Het overstappen van de ene naar de andere provider met behoud van nummer is goed geregeld.
Je vraagt een nieuw abonnement aan bij een provider en vermeld tijdens die aanvraag dat je nummerbehoud wilt.
Je kunt dan dan het simkaart nummer van je oude provider (een 20 cijferig nummer dat erop geprint is) invoeren bij je bestelling en je geeft aan wanneer jouw contract daar afloopt.
Je nieuwe provider neemt dan contact op met je oude provider en vraagt nummerbehoud aan. Je krijgt nog een sms als het definitief akkoord is. Dit is dan ook direct de opzegging van jouw lopende abonnement bij Vodafone.

1) Je krijgt het nieuwe toestel alvast toegestuurd als deze op voorraad is. (De SE is heel populair in NL)
2) Je kunt je Vodafone simkaart daar alvast in gebruiken
3) Het nieuwe abonnement van Tele2 gaat precies in als je oude abonnement is afgelopen. Je maakt dus geen dubbele kosten.

LET OP. Je bent pas 14 jaar, dus jij mag geen abonnement afsluiten. Zorg voor de nummerbehoud aanvraag dat de tenaamstelling van het oude abonnement en de nieuwe gelijk zijn. (van je vader of moeder..)
Badge +4
Hoi adverbakel,

Bedankt voor je vraag en welkom op ons forum!

Als je een contract afsluit voor een x aantal maanden, dien je die natuurlijk uit te zitten of te vergoeden. Dit betekent dat je zeker nog 2 maanden klant bent van Vodafone. Wanneer je een abonnement aanvraag met nummerbehoud bij Tele2 zal Tele2 je nummer, per de toegestane einddatum, overnemen van Vodafone en daarmee ook het contract daar beëindigen. In veel gevallen ontvang je het toestel vrijwel direct na je bestelling (mits voorradig natuurlijk). Je dient dan alleen nog 2 maanden de kaart van Vodafone te gebruiken (bij een niet juist formaat van de simkaart kan je Vodafone om een nieuwe vragen).

Let wel op dat het abonnement bij Tele2 met dezelfde gegevens wordt aangevraagd als die geregistreerd staan bij Vodafone anders kan het moeilijkheden met het overnemen (en dus opzeggen) veroorzaken.

Leuk dat je voor Tele2 kiest adverbakel!

Groetjes Maurice
Badge +4
Hahaha we zaten blijkbaar gelijk in het topic eric, had jouw reactie nog niet gezien.

Eric maait een beetje het gras voor mijn voeten weg maar het is nu eenmaal een forum voor en door klanten. :D
Lekker bezig eric!
Reputatie 7
Badge +4
Jullie moderators worden ook steeds sneller he!
heel erg bedankt!:D
Badge +4
Jullie moderators worden ook steeds sneller he!

Soms 😃
Badge +4
heel erg bedankt!:D

Heel erg graag gedaan natuurlijk! 😃