beantwoord

Overstappen met nummerbehoud. Hoe zit dat?

  • 9 June 2020
  • 5 reacties
  • 1720 x bekeken

Geachte heer/mevrouw,

 

Ik wil overstappen naar een andere provider met mijn eigen nummer. Ik had online al opgezegd maar toen ik zag dat ik 10 dagen moest wachten belde ik de klantenservice. Hij heeft mij uitgelegd hoe dat zit maar het is niet echt duidelijk. Wat moet ik precies regelen met mijn nieuwe provider en wat moet ik nog regelen bij tele2 voordat ik kan overstappen naar mijn nieuwe provider(Vodafone).  De rede waarom ik zo snel wil overstappen is omdat het scherm van mijn telefoon kapot is en ik zsm een ander wil hebben.  Wat mij wel werd verteld is dat ik pas 1 juli een nummerbehoud bij Vodafone kan aanvragen maar wat gebeurt er verder? Kan ik nu alvast mijn nieuwe telefoon laten bezorgen en de eenmalige kosten betalen? of moet ik echt wachten tot 1 Juli wanneer ik mijn nummerbehoud kan aanvragen? en wat regelt vodafone verder met tele2?

 

icon

Beste antwoord door eric 10 June 2020, 13:08

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je moet alleen zaken doen met je nieuwe provider. Die zegt je oude abonnement op. Dat gebeurt maximaal 4 maanden in de toekomst (als je lopende abonnement stopt) en is ook minimaal 1 maand vooruit omdat er een opzegtermijn geldt.

Een provider stuurt meestal gelijk een nieuw toestel nadat nummerportering is goedgekeurd naar je toe waardoor je dat met je oude simkaart alvast kunt gebruiken. Wat eigenlijk verkeerd is gegaan, JIJ hebt opgezegd bij Tele2. Dan moet Vodafone nu exact op die datum porteren. Als opzegging in het weekend is, dan gaat het b.v. al mis.. Dus, bel Vodafone voor de status.

 

Oke want mijn abonnement loopt tot 31 oktober. Dus wat ik alleen moet doen is vanaf 1 juli al nummerbehoud aangeven aan vodafone. Vanaf dat moment zouden ze een nieuwe telefoon kunnen opsturen en dan ook verder zaken regelen met tele2 zoals het overnemen van mijn abonnement. 

 

Ben ik correct of klopt er iets niet?

Reputatie 7
Badge +12

Als je abonnement tot 31 oktober loopt kan Vodafone pas op 1 juli nummerbehoud aanvragen.

ZIj sturen dat verzoek naar Tele2 en die bevestigt dat dan per 2 november. (1 november is een weekend).  Wanneer zij dat toestel aan je sturen zul je bij Vodafone moeten vragen. Je hoeft in iedergeval na succesvolle bevesting van nummerbehoud je Tele2 abonnement Niet op te zeggen. Dat gebeurt op de dag van portering. Voor de dagen na 31 oktober ontvang je nog een factuur c.q. creditfactuur als de hele maand al gefactureerd is.

Dit proces wordt dagelijks duizenden keren gedaan tussen alle providers in, dat gaat in de meeste gevallen prima!

. Je hoeft in ieder geval na succesvolle bevestiging van nummerbehoud je Tele2 abonnement NIET op te zeggen.

Er moet hier wel niet tussen staan. :stuck_out_tongue:

Reputatie 7
Badge +12

Helemaal gelijk @WhTurner zelf je abonnement niet opzeggen!