beantwoord

overstappen

• 7 januari 2018
  • 15 reacties
  • 243 x bekeken

Hallo,
Ik ben overgestapt van KPN naar Tele2, maar heb gezegd dat de simkaart pas in hoeft te gaan per 2 mei omdat dat me abonnement bij KPN verloopt, maar nu wil ik dat veranderen naar z.s.m. eigenlijk. maar als ik bij dat menu kom om te kiezen, kan ik alleen datums later kiezen.
Hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Hinke van Tele2 8 januari 2018, 10:47

Hi quinlanvh,

Ik zie dat je een Sim Only hebt aangevraagd bij Tele2. Het vervroegen van nummerbehoud is helaas niet mogelijk. Wel zou ik je aanvraag kunnen annuleren en opnieuw kunnen plaatsen. KPN geeft dan aan wat de eerst mogelijk overstapdatum is en per die datum zullen wij dan gaan leveren. Wij hebben geen mogelijkheid om bij de aanvraag een datum in te vullen en zijn dus afhankelijk van wat KPN aangeeft.

@Estherunlimited 28 maanden bij een 2 jarig contract? Dat komt niet voor bij Tele2, Het abonnement gaat pas in op het moment dat de klant overstapt en niet eerder. Klanten kunnen dus al 4 maanden voordat zij daadwerkelijk overstappen genieten van een toestel die zij hebben gekregen van Tele2.

Groetjes,

Hinke
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 6
Badge +1
De bestelling annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen? Je kan vanaf 4 maanden voor afloop van het oude abonnement overstappen. Sim only of met toestel?
Overstappen met nummerbehoud kan alleen op het tijdstip dat KPN abonnement afloopt.
Overstappen met nummerbehoud kan alleen op het tijdstip dat KPN abonnement afloopt.

Ik heb KPN gebeld, en zij hebben gezegd dat ik dat moest regelen via Tele2
Reputatie 6
Badge +1
'Ik ben overgestapt' betekent blijkbaar wat anders want in dat geval bel je met een Tele2 simmetje. Meer uitleg geven want ik begrijp er geen hout van.
Reputatie 7
Badge

Ik heb KPN gebeld, en zij hebben gezegd dat ik dat moest regelen via Tele2

Nummerbehoud moet je inderdaad regelen via Tele2. Maar KPN zal je nummer niet vrij geven zolang je contract nog loopt. Eerder laten ingaan is dus niet mogelijk zoals WHTurner ook al schreef.
Reputatie 7
Badge +1
Ga je gebruik maken van nummerportering? Heb je de aanvraag al gedaan? Heb je al een Tele2 Sim ontvangen?
Reputatie 7
Badge +1
Als je eerder bij KPN weg wilt dan einde van je contract, dan moet je bij KPN zijn.
Reputatie 7
Badge
'Ik ben overgestapt' betekent blijkbaar wat anders want in dat geval bel je met een Tele2 simmetje. Meer uitleg geven want ik begrijp er geen hout van.

Verlengen bij je eigen provider kan 4 maanden van te voren. Overstappen is iets anders dan wissel je van provider.
Reputatie 6
Badge +1
Ach ja is ook zo, 4 maanden voor afloop kan worden verlengd. Ik was niet helemaal wakker 🤔
Reputatie 7
Badge +4
Ach ja is ook zo, 4 maanden voor afloop kan worden verlengd. Ik was niet helemaal wakker 🤔

Je kunt nu ook bij Tele2 vier maanden van tevoren een abonnement met toestel EN nummerbehoud aanvragen. Dat is onderdeel van dat nieuwe proces met sms welke bevestigd dient te worden vanaf de sim van de oude provider. Je krijgt dan ook gelijk het toestel en max 4 maanden later wordt de Tele2 sim actief en gaat het nummer over.
Reputatie 7
Badge

Je kunt nu ook bij Tele2 vier maanden van tevoren een abonnement met toestel EN nummerbehoud aanvragen. Dat is onderdeel van dat nieuwe proces met sms welke bevestigd dient te worden vanaf de sim van de oude provider. Je krijgt dan ook gelijk het toestel en max 4 maanden later wordt de Tele2 sim actief en gaat het nummer over.

Fijn dat wanneer je snel een nieuw toestel wilt je 4 maanden van tevoren het toestel al krijgt.

( Mits lever en bestelbaar natuurlijk)

Voordeel bij Tele2 vind ik vooral dat je voor een maandelijks opzegbaar Abo kunt kiezen en niet 4 maanden langer aan het nieuwe contract vast hoeft te zitten.
Anders zou je 28 maanden gebonden zijn bij 2 jarig contract.
Lijkt me erg lang.
Reputatie 4
Badge
Hi quinlanvh,

Ik zie dat je een Sim Only hebt aangevraagd bij Tele2. Het vervroegen van nummerbehoud is helaas niet mogelijk. Wel zou ik je aanvraag kunnen annuleren en opnieuw kunnen plaatsen. KPN geeft dan aan wat de eerst mogelijk overstapdatum is en per die datum zullen wij dan gaan leveren. Wij hebben geen mogelijkheid om bij de aanvraag een datum in te vullen en zijn dus afhankelijk van wat KPN aangeeft.

@Estherunlimited 28 maanden bij een 2 jarig contract? Dat komt niet voor bij Tele2, Het abonnement gaat pas in op het moment dat de klant overstapt en niet eerder. Klanten kunnen dus al 4 maanden voordat zij daadwerkelijk overstappen genieten van een toestel die zij hebben gekregen van Tele2.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 7
Badge
Hi quinlanvh,

Groetjes,

Hinke

Hinke als je 4 maanden eerder een verbintenis aangaat met een bedrijf (en daarna nog 24 maanden een contract hebt ) zit je volgens mij 28 maanden vast aan een bedrijf. Het voordeel is dat je meteen van je nieuwe toestel gebruik kunt maken. Natuurlijk betaal je geen 28 maanden maar dat heb ik ook niet gezegd toch?
Reputatie 4
Badge
Nee dat daar geen onduidelijkheid over ontstaat natuurlijk 😉
Reputatie 4
Badge
Hi quinlanvh,

Was het nog gelukt om eerder over te stappen?

Groetjes,

Hinke