beantwoord

Overgang van 2G naar 4G

  • 3 April 2021
  • 8 reacties
  • 583 x bekeken

  • Blijvertje
  • 20 reacties

Binnenkort (1 juni) wordt mijn huidige toegang met mijn "mobieltje” niet meer mogelijk.

Het is een z.g. seniorentoestel (FYSIC) zonder internet.

Helaas moet ik dus een nieuw mobieltje aanschaffen (zonde).

Ik begrijp dat er tegenwoordig geen mobieltjes meer verkrijgbaar zijn zonder internet.

Mijn huidige abonnement koste 4 euro.

Dit wordt verhoogt (bij minimaal gebruik) naar 9 euro.

Tevens moet ik ook nog een nieuw toestel aanschaffen.

Mijn huidige toestelletje gebruik ik zeer zelden (mantelzorg).

Zijn er leden die een alternatief weten?

 

icon

Beste antwoord door eric 3 April 2021, 16:42

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

2G wordt inderdaad per 1 juni 2021 uitgezet. Ook bij de andere providers zal deze technologie niet nog heel lang worden ondersteund. De telecomproviders zijn al 5G aan het bouwen, 2G is uit de jaren '80.  

Een vervangend toestel, zoals de Alcatel 30.80 zwart, zal dus weer een tijd meekunnen. 

Als je ook gebruik maakt van Tele2 voor internet/tv/bellen thuis, is het een idee is om het abonnement te verlengen met een eenvoudig toestel. Je krijgt dan namelijk 5 euro korting op je internetlijn!

Verlengen kun je als je bent ingelogd in mijn.tele2.nl. Dan zie je een pagina zoals hier. (bij verlengen betaal je trouwens geen aansluitkosten. 

Dus dan ben je voor 200 minuten bellen + (2Gb data) €9,- kwijt en het toestel wordt deels gesponserd zodat het maar €1,50 per maand kost. Je krijgt dan € 5,- per maand korting op de vaste lijn en betaal je dus eigenlijk maar 9-5 = 4 euro! + 1,50 voor het toestel.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Kijk bijvoorbeeld naar Nokia 8000 4G

Krijg je bijv ook bij mobiel.nl. Met tele2. 

Reputatie 7

Als je ergens een toestel los koopt dat 3G of 4G ondersteunt,dan kan je volgens mij je huidige abonnement blijven gebruiken.

Reputatie 3

Vodafone blijft 2G ondersteunen, die hebben in tegenstelling tot andere netwerken 3G uitgezet.

Vraag een moderator om je inlognaam op dit openbare forum  te wijzigen van je 06-nummer naar een minder privacygevoelige naam. Bedenk evt. zelf al een andere naam, maar je kan dat zelf niet wijzigen.

Vraag een moderator om je inlognaam op dit openbare forum  te wijzigen van je 06-nummer naar een minder privacygevoelige naam. Bedenk evt. zelf al een andere naam, maar je kan dat zelf niet wijzigen.

Kort na het aanmaken van mijn inlognaam, kwam ik er achter dat dit aangepast moet worden.

Ik heb direct een persoonlijk bericht naar een moderator gestuurd met een verzoek om dit naar een nieuwe naam in te stellen.

Waarschijnlijk geven de paasdagen wat vertraging.

In afwachting daarvan wil ik even wachten t.a.v. reacties.

Bedankt voor uw reactie.

Vraag een moderator om je inlognaam op dit openbare forum  te wijzigen van je 06-nummer naar een minder privacygevoelige naam. Bedenk evt. zelf al een andere naam, maar je kan dat zelf niet wijzigen.

@WhTurner ,

Bedankt voor uw reactie.

Na diverse pogingen om mijn gebruikernaam te laten wijzigen, geef ik de moet op.

Jammer.

Men zou verwachten dat dit via een manager (beheerder) toch mogelijk moet zijn.

Voor zover ik begrepen heb is er de mogelijkheid om persoonlijk een bericht naar een moderator te sturen.

Klopt het dat men geen response kan verwachten?

Ik wacht nog even af op een reactie :thinking: .

Reputatie 7

Je forum naam is niet meer je 06 nummer, dus is het reeds aangepast.