Oude simkaart gevonden

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Hallo, ik heb net een oude simkaart gevonden en wil hem eigenlijk wel gebruiken voor mijn zoon. Er staat wel een nummer op maar ik het geen idee welk telefoonnummer erbij hoort, kunnen jullie mij daaraan helpen?

icon Beste antwoord door Raaf12 16 mei 2018, 19:16

Inkie81 schreef:

Is dat ergens te controleren door bijvoorbeeld het 16 cijferige nummer wat op het kaartje staat in te voeren?

Je hebt apps waarmee een simcard nummer, IMSI, operator ect. is uit te lezen. Ook opgeslagen telefoonummers.
Voor Android is er zo'n app en die heet sim card. Te downen via de Google Play Store https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gsmdev.simcard&hl=nl
Als er geen werkend abo gekoppeld is aan het nummer zal het naar verloop van tijd vervallen. Dan heb je nix meer aan het simkaartje.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Hoogstwaarschijnlijk is deze SIM inactief en is er geen nummer meer aan verbonden en heb je er niets meer aan.
Is dat ergens te controleren door bijvoorbeeld het 16 cijferige nummer wat op het kaartje staat in te voeren?
Reputatie 4
Badge
Inkie81 schreef:

Hallo, ik heb net een oude simkaart gevonden en wil hem eigenlijk wel gebruiken voor mijn zoon. Er staat wel een nummer op maar ik het geen idee welk telefoonnummer erbij hoort, kunnen jullie mij daaraan helpen?

Zoals @Cypher al zegt kun je deze gewoon weg gooien, zelfde met een oude pinpas zodra de nieuwe is geactiveerd heb je niks aan jou oude en kan je deze gewoon weggooien. Zou gewoon een nieuwe simkaart kopen voor jou zoon 😉 .
Reputatie 7
Badge +4
Als je nog WEL een netwerk verbinding hebt, maar je weet niet welk nummer erbij hoort kun je natuurlijk eerst proberen te bellen naar een andere telefoon. Als dit geblokkeerd is kun je de code *116# en dan intoetsen, dan zie je welk 06 nummer erbij hoort.
Reputatie 4
Badge
eric schreef:

Als je nog WEL een netwerk verbinding hebt, maar je weet niet welk nummer erbij hoort kun je natuurlijk eerst proberen te bellen naar een andere telefoon. Als dit geblokkeerd is kun je de code *116# en dan intoetsen, dan zie je welk 06 nummer erbij hoort.

Als, maar als @Inkie81 aangeeft dat het een oude simkaart betreft die hij heeft gevonden betwijfel ik dat. Maar hij kan ook niks meer met dat nummer als hij vervallen is.
Reputatie 6
Badge +1
Inkie81 schreef:

Je hebt apps waarmee een simcard nummer, IMSI, operator ect. is uit te lezen. Ook opgeslagen telefoonummers.
Voor Android is er zo'n app en die heet sim card. Te downen via de Google Play Store https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gsmdev.simcard&hl=nl
Als er geen werkend abo gekoppeld is aan het nummer zal het naar verloop van tijd vervallen. Dan heb je nix meer aan het simkaartje.
Iedereen bedankt voor de snelle en duidelijke reacties.....ik ga hem maar aan de prullenbak geven want ik kan er helemaal niets meer van terug vinden!
Reputatie 4
Badge
Hoi Inkie,

Welkom op het forum van Tele2.

Ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt 🙂

Fijne dag, Arjan
Reputatie 4
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Arjan