oude sim afgesloten, maar nieuwe sim niet geactiveerd

Hallo,

Vandaag zou mijn tele2 abonnement ingaan na portering vanaf kpn. Inmiddels is mn kpn simkaart gedeactiveerd. Echter kan ik nog niet bellen/internetten met mijn tele2 simkaart. De activering stond gepland voor 10:30 vandaag:

Je simkaart wordt momenteel geactiveerd.
We zijn druk voor je bezig om je simkaart te activeren. Dit kan ongeveer 30 minuten duren.

Dit is een half uur geleden veranderd in:

Je SIM-Only bestelling is verzonden!
Je bestelling is verzonden! Mocht je vragen hebben, klik dan hiernaast.

Ik heb echter al een simkaart ontvangen. Mogelijk is er wat mis gegaan in jullie systeem?
Op dit moment heb ik dus helemaal niks! ik kan niet bellen/smsen/internetten omdat mn oude sim al afgesloten is. Graag op korte termijn ondersteuning!
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

47 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. Toen ik vanochtend de klantenservice aan de lijn had werd me verteld dat de nummerportering doorgaans een half uurtje in beslag neemt maar tot 8 uur kan duren.

Hoop dat dit snel opgelost is, want ik heb nu geen telefoonnummer waar ik de klantenservice mee kan bellen in geval dit na 18:30 nog niet gelukt is.
Cvanbeek schreef:

Ik heb hetzelfde probleem.

Bedankt voor je reactie! Het ligt dus niet aan mijn telefoon.
Het bijzondere is dat mn vriendin ook overgestapt is en het bij haar wel goed is gegaan. Ik wacht nog wel even af...
Goh, welkom bij de club. Ik heb exact hetzelfde. Portering zou 9:30 uur plaatsvinden. Na anderhalf uur maar eens gebeld naar de klantenservice. Eerst 20 min. wachten voor je contact hebt... Uiteindelijk geeft mevrouw van de klantenservice aan dat probleem binnen maximaal 6 dagen wordt opgelost. 6 dagen?!!! Hallo!!! We kunnen binnenkort naar Mars, maar een nummertje porteren is blijkbaar een hele klus. Ook na veel aandringen geen cent wijzer geworden. Als ZZP-er ben ik zeer afhankelijk van mijn mobiele telefoon. Tele2 heeft hier geen boodschap aan. Via internet even een klachtenformulier ingevuld. Reactie: "we bellen u binnen 30 dagen terug". HOES MOGELIJK!!!! Na een uurtje klant te zijn geweest ben ik er al klaar mee. Ik weet nu waarom ze goedkoper zijn dan de betere provider (met KPN had ik nooit problemen). Alle processen zijn geautomatiseerd. Klantencontact via de telefoon wordt ontmoedigt (erg lang wachten). Handmatig ingrijpen in processen die vastlopen is waarschijnlijk te kostbaar. Zo, weer wat geleerd.
zelfde verhaal hier.
vandaag om 1000 uur zou het geregeld zijn. Helpdesk 30 min aan de telefoon gehangen en kunnen niets doen.

wat zijn de doorlooptijden die een TELE2 klant mag verwachten ?
Heb net de klantenservice nog een keer gebeld, via Skype wel te verstaan. Waar een wil is zullen we maar zeggen.

Mij werd verteld dat Tele2 nu met een storing kampt door de grote hoeveelheid orders, maar dat de blacklog aan acties vandaag opgelost moet worden. Nog even nagevraagd of ze met vandaag voor middernacht bedoelen, of tijdens reguliere kantooruren. Mevrouw van de klantenservice had het toen over deze middag.

Goed, even afwachten dus. Hoop dat het voor het einde van de middag is opgelost. Ben dan wel geen ZZP'er die voor zijn werk afhankelijk is van zijn telefoon, maar heb er flink de balen van dat ik niet mobiel bereikbaar ben.
Whoeps, wilde je bericht liken CvanBeek.
Hoe maak ik de vraag weer onbeantwoord?

Edit: gelukt
Iemand al aangesloten? hier is er nog niets veranderd.
Alvast dank voor jullie reactie
drwatson schreef:

Iemand al aangesloten? hier is er nog niets veranderd.
Alvast dank voor jullie reactie

Hier ook nog niets... helaas
Morgen op vakantie naar Frankrijk, had gehoopt dat het inmiddels wel gelukt zou zijn...
Ik vind het wel belachelijk deze service, en dan ben je nog niet eens een dag lid van een nieuwe provider, kun je niet meer bellen, niets.

En daarnaast komt niet eens op de site actuele info te staan van deze storing, of überhaupt weergegeven te staan dat deze storing er is.

Ik snap dat ze er hard aan werken, maar een update over de situatie zou wel fijn zijn.

Thanks voor alle vriendelijke services, Tele2
Hier ook nog geen verbinding...
Idem, lekker dan
Het lijkt net of dat er geen forum beheerder mee kijkt met de items die geplaatst worden.....
(Welke forum beheerder die binnen een kwartier dit leest en reageert krijgt een fles champagne)
#easteregg
Reputatie 4
Badge +4
Dit forum is door en voor klanten. Het is geen directe klantenservice, die is er alleen telefonisch. Moderators (werken extended office hours) reageren meestal na een dag, als er nog vragen zijn die andere klanten niet hebben kunnen beantwoorden. Andere klanten kunnen niet in de systemen kijken, dus met deze vraag ook niet echt helpen. Ervaring was dat zulke zaken meestal binnen 1 dag waren opgelost.
Hi Eric,

dank voor je berichtje. Jammer, ik had gehoopt op samenwerkende partijen, nu zijn er nog steeds een hoop gedupeerden die niet krijgen waar ze voor betaald hebben, wat ze beloofd is, en waar je minimaal een half uur voor aan de telefoon moet hangen om daarna alsnog het bos in gestuurd te worden. Dit is geen support anno 2017, dit is verschuilen achter interne processen.

En idd je kan voor een premium telecom partij kiezen, maar communiceren is begrip kweken, en daar gaat het mijn inziens mis.......
RobertBa schreef:

Hallo,

Vandaag zou mijn tele2 abonnement ingaan na portering vanaf kpn. Inmiddels is mn kpn simkaart gedeactiveerd. Echter kan ik nog niet bellen/internetten met mijn tele2 simkaart. De activering stond gepland voor 10:30 vandaag:

Je simkaart wordt momenteel geactiveerd.
We zijn druk voor je bezig om je simkaart te activeren. Dit kan ongeveer 30 minuten duren.

Dit is een half uur geleden veranderd in:

Je SIM-Only bestelling is verzonden!
Je bestelling is verzonden! Mocht je vragen hebben, klik dan hiernaast.

Ik heb echter al een simkaart ontvangen. Mogelijk is er wat mis gegaan in jullie systeem?
Op dit moment heb ik dus helemaal niks! ik kan niet bellen/smsen/internetten omdat mn oude sim al afgesloten is. Graag op korte termijn ondersteuning!

Ik heb vandaag hetzelfde probleem met Tele 2.
Oude simkaart van Vodafone vandaag afgesloten. Nieuwe simkaart van Tele2 kan niet geactiveerd worden omdat de order was blijven "hangen"
Ik kan niet internetten, bellen of gebeld worden, niet sms-en, niet appen en vanavond kwam ik er ook achter dat ik ook niet kan internetbankieren omdat ik de betaalcodes via mijn mobiel krijg.
Ik kan dus mijn rekeningen niet betalen met alle gevolgen vandien.
Heb vanmorgen de klantenservice gebeld en de man daar wist me te vertellen dat hij ook niet wist hoe het kwam en het zou doorzetten naar de technische dienst en dat zou best nog wel eens 6 werkdagen aan kunnen lopen!

Zei tegen de man, ik heb er nu al spijt van dat ik ben overgestapt. Had beter bij Vodafone kunnen blijven en hij zei.... ja, dat had u beter kunnen doen........ Hoezo je eigen werkgever afzeiken tegenover de klant?????
Die heeft ook weinig vertrouwen tegenover zijn werkgever en hoe de zaken daar geregeld worden.

Als ik aanmaningen krijg en daarvoor extra moet betalen stuur ik ze door naar Tele2. Mag die de boetes gaan betalen.

Het beste wat ze kunnen doen is de order er helemaal uithalen en er opnieuw inzetten lijkt me. Ja..... dat leek de man ook, maar hij kon dat niet.

Mijn activering stond gepland om 09.00 uur vanmorgen.

Als ze er niet uitkomen op korte termijn en met korte termijn bedoel ik NU. Dan moeten ze per koerier morgen maar een nieuwe simkaart komen bezorgen die wel geactiveerd kan worden.
Nagenoeg 24 uur verstreken, nog steeds niets. Wij gaan over een uur op vakantie, vanaf dat moment kunnen we dus helemaal niets meer. Inderdaad ook geen internetbankieren, niet eens over nagedacht. Lekker dit, want dit kan ik dus niet makkelijk op andermans telefoon doen.

Ik vind het wel goed met al die services, ik ben klaar met dit abonnement, op dag 1 al, dit gaat toch nergens over...
Reputatie 4
Badge +4
Je simkaart gewoon meenemen. Zodra hij wordt geactiveerd werkt het ook in het buitenland. Alleen het instellen van een pincode voor de voicemail moet in Nederland gebeuren.
Joostvanzuydam schreef:

Nagenoeg 24 uur verstreken, nog steeds niets. Wij gaan over een uur op vakantie, vanaf dat moment kunnen we dus helemaal niets meer. Inderdaad ook geen internetbankieren, niet eens over nagedacht. Lekker dit, want dit kan ik dus niet makkelijk op andermans telefoon doen.

Ik vind het wel goed met al die services, ik ben klaar met dit abonnement, op dag 1 al, dit gaat toch nergens over...

in ieder geval hele fijne vakantie 🙂
Reputatie 1
Badge
Hi allemaal,

Het is al genoemd in de conversatie, helaas kampen we nog steeds met een vertraging in onze orders.
Hierdoor zijn verschillende orders niet geactiveerd, deze orders zijn in de ''wachtrij'' geplaatst en worden automatisch geactiveerd door het systeem.

We hadden de verwachting dat dit gisteren opgelost zou zijn, helaas speelt het probleem nog steeds. Ik ga me dan ook niet wagen aan het noemen van een exacte doorlooptijd, wel heb ik er vertrouwen
in dat al deze orders in de loop van de ochtend worden geactiveerd.

Onze excuses voor het ongemak!
JeroenK van Tele2 schreef:

Hi allemaal,

Het is al genoemd in de conversatie, helaas kampen we nog steeds met een vertraging in onze orders.
Hierdoor zijn verschillende orders niet geactiveerd, deze orders zijn in de ''wachtrij'' geplaatst en worden automatisch geactiveerd door het systeem.

We hadden de verwachting dat dit gisteren opgelost zou zijn, helaas speelt het probleem nog steeds. Ik ga me dan ook niet wagen aan het noemen van een exacte doorlooptijd, wel heb ik er vertrouwen
in dat al deze orders in de loop van de ochtend worden geactiveerd.

Onze excuses voor het ongemak!

Dank je wel ! iets communiceren is altijd beter dan niets !!
Mocht je een update hebben, zou je dat dan even willen posten ? Geen lange verhalen, voor mij part copy paste maar dan weten we waar we aan toe zijn.

Nogmaals dank,

Rogier
Inmiddels is er ook een bericht geplaatst in de forumsectie "Actuele informatie, Nieuws en Acties" met dezelfde informatie als Jeroen hierboven geeft.
Zie Vertraging activeren orders.
Een storing kan altijd gebeuren, daar heb ik nog wel begrip voor (hoewel je mag aannemen dat Tele2 hier toch al een aantal jaren ervaring mee heeft) maar de SERVICE...

1) Er komt geen berichtje naar de mensen waarbij het niet gelukt is in enige vorm dat er vertraging is opgelopen. Een mailtje was al aardig geweest.
2) Chatmogelijkheid: automatische chat, die uiteindelijk eindigt in "zullen wij u bellen of wilt u ons bellen"? Maar je kan niet bellen.... Terwijl er staat dat er overdag een chatmogelijkeheid is. Where is everybody?
3) Op facebook wordt niet gereageerd
4) Telefonisch is de wachttijd 20 min

Compensatie in de vorm van 1 maand gratis abonnement voor mensen die dit is overkomen zou aardig zijn. Dit kost me een groot deel van mijn werkdag qua tijd (vanwege de kastje/muur service) en het frustreert enorm.
Gisterenmorgen 9.30 zou nummer over gezet moeten zijn. Nu, de volgende dag 19:00 uur nog niets veranderd....
Marjasl schreef:

Ik heb vandaag hetzelfde probleem met Tele 2.
Oude simkaart van Vodafone vandaag afgesloten. Nieuwe simkaart van Tele2 kan niet geactiveerd worden omdat de order was blijven "hangen"
Ik kan niet internetten, bellen of gebeld worden, niet sms-en, niet appen en vanavond kwam ik er ook achter dat ik ook niet kan internetbankieren omdat ik de betaalcodes via mijn mobiel krijg.
Ik kan dus mijn rekeningen niet betalen met alle gevolgen vandien.
Heb vanmorgen de klantenservice gebeld en de man daar wist me te vertellen dat hij ook niet wist hoe het kwam en het zou doorzetten naar de technische dienst en dat zou best nog wel eens 6 werkdagen aan kunnen lopen!

Zei tegen de man, ik heb er nu al spijt van dat ik ben overgestapt. Had beter bij Vodafone kunnen blijven en hij zei.... ja, dat had u beter kunnen doen........ Hoezo je eigen werkgever afzeiken tegenover de klant?????
Die heeft ook weinig vertrouwen tegenover zijn werkgever en hoe de zaken daar geregeld worden.

Als ik aanmaningen krijg en daarvoor extra moet betalen stuur ik ze door naar Tele2. Mag die de boetes gaan betalen.

Het beste wat ze kunnen doen is de order er helemaal uithalen en er opnieuw inzetten lijkt me. Ja..... dat leek de man ook, maar hij kon dat niet.

Mijn activering stond gepland om 09.00 uur vanmorgen.

Als ze er niet uitkomen op korte termijn en met korte termijn bedoel ik NU. Dan moeten ze per koerier morgen maar een nieuwe simkaart komen bezorgen die wel geactiveerd kan worden.

Heb je geen Wifi dan? Je kunt dan veel functies blijven gebruiken ondanks dat je SIM niet functioneert.