Oud 06 nummer terugkrijgen

  • 20 January 2020
  • 3 reacties
  • 6107 x bekeken

Hallo,

 

Een paar maand geleden heb ik mijn abonnement opgezegd, en hierbij is mijn oude telefoonnummer verloren gegaan. Ik heb de simkaart nog steeds maar wanneer ik deze in de telefoon stop, heb ik geen service, omdat het nummer inactief is gemaakt. 

Is er een mogelijkheid om mijn nummer weer te activeren? aangezien ik de simkaart nog wel heb.

Het is heel erg belangrijk voor me aangezien ik een 2FA security code op dit nummer moet ontvangen om in mijn cloud te komen.

 

Mvg,

Dayzoz

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Wat zijn de eerste 4 cijfers van je telefoonnummer? Dat bepaalt welke provider eigenaar van het nummer is.

@eric 
De eerste vier cijfers zijn 06****

mijn abonnement met het bijhorende nummer was bij tele2. Ik heb het simkaartje nog, en ook nog de facturen in het mijn tele2 account met het desbetreffende 06 nummer erop vermeld. 
 

Reputatie 7
Badge +12

Gedeactiveerde simkaarten worden nooit hersteld. Maar dat is het minste probleem. Je kunt zo een andere sim krijgen. Het nummer zit namelijk niet “ hardcoded”  aan een simkaart vast. Het probleem is dat nummers zodra ze worden opgezegd en niet geporteerd in een ijskast terecht komen en na een paar maanden “ cool down”  weer opnieuw ingezet worden. Het is maar de vraag of Tele2 zo’n nummer op verzoek weer kan vinden, nummers voor nieuwe abonnementen worden door de systemen namelijk random geselecteerd uit een set vrije nummers.

Ik zou zo ie zo ook  gaan kijken of je de partij die jouw opslag beheerd te bewegen de 2Fa eraf te halen, of aan te passen. Want een opgezegt nummer opnieuw activeren is vaker langsgeweest op het forum maar heeft nog niet eerder tot een happy end geleidt.