beantwoord

Opzegging

• 20 maart 2018
  • 10 reacties
  • 345 x bekeken

Ik heb ruimschoots van tevoren door Vodafone mijn abonnement laten opzeggen. Mijn abonnement verliep op 5 maart en begin februari is mijn abonnement door Vodafone opgezegd. Ik heb hier per sms en mail een bevestiging van gehad. Vanaf maart zou ik voor een aantal maanden in het buitenland zitten dus ik was blij dat op dat moment mijn abonnement afliep. Ik heb daarom voor de zekerheid toch nog een keer Tele2 gebeld, je weet hoe dat soms kan gaan bij Tele2, dus ik wilde 100% zeker zijn van mijn opzegging. Zij hebben mij vervolgens bevestigd: ja mevrouw uw abonnement is per 6 maart beëindigd.

Nou nu blijkt: het abonnement is nog actief! Hoe kan dit? Ik heb nu ook weer contact gehad met een live chat/support medewerker die mij te woord stond en zei dat ze inderdaad een notitie in het systeem zag van dat ik had gebeld en uitleg had gekregen. Een daadwerkelijk afmelding kon ze NIET terugvinden. Ik vroeg haar mij te helpen maar ze kon verder niks doen. Ze zei dat ik moest bellen, maar dat kan nu dus niet omdat ik ergens afgelegen in Thailand zit en niet over een simkaart beschik om te bellen.

Ik wil duidelijkheid, graag contact.
icon

Beste antwoord door JeroenK van Tele2 21 maart 2018, 09:09

Hi ZoeA94!

Uit onze gegevens blijkt dat de aanvraag voor nummerbehoud is geannuleerd door de ontvangende aanbieder (Vodafone). Ik kan je abonnement opzeggen, echter betekend dit wel dat je je 06-nummer kwijtraakt.
Ik kan je abonnement ook naar de laagste bundels zetten. In dit geval komt dat neer op 100 min/sms en 1 GB data voor 10 euro per maand.

Zodra je weer terug in Nederland bent kun je alsnog nummerbehoud aanvragen naar een andere aanbieder.

Ik hoor graag van je wat ik voor je kan doen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Vodafone zegt geen abonnementen op, zij kunnen alleen nummerbehoud aanvragen. Als dat wordt bevestigd door de oude operator, in dit geval Tele2, dan is dat ook het einde van je abonnement bij Tele2. Dus als men nu jouw telefoonnummer belt kom je uit op die Vodafone kaart?
Dat is dus ook wat wij gedaan hebben, nummer behoud via Vodafone. Wij hadden hierna ook meteen netjes een sms gehad van Vodafone en direct een mail van tele 2 met de bevestiging van de opzegging. Het probleem nu is, is dat mijn abonnement bij Tele 2 nog steeds actief is en nog steeds niet omgezet is naar Vodafone.
Reputatie 7
Badge +4
Als dat het geval is, dan zul je toch echt bij Vodafone moeten zijn. Die zijn "in de lead" bij de portering en zolang je nummer niet door hen is overgenomen loopt er geen abonnement bij hen, maar loopt je abonnement door bij je oude provider om te voorkomen dat je onbereikbaar wordt.
Heb je al met Vodafone gesproken waarom hun sim nog niet geactiveerd is en de portering is voltooit? Dit zijn normaal geautomatiseerde processen en zo te zien een maand geleden wel goed opgestart.
Reputatie 5
Badge
Hi ZoeA94!

Uit onze gegevens blijkt dat de aanvraag voor nummerbehoud is geannuleerd door de ontvangende aanbieder (Vodafone). Ik kan je abonnement opzeggen, echter betekend dit wel dat je je 06-nummer kwijtraakt.
Ik kan je abonnement ook naar de laagste bundels zetten. In dit geval komt dat neer op 100 min/sms en 1 GB data voor 10 euro per maand.

Zodra je weer terug in Nederland bent kun je alsnog nummerbehoud aanvragen naar een andere aanbieder.

Hi Jeroen,

Dank voor je reactie, wil je dat dan doen voor mij. Ik ben nu namelijk inderdaad niet in de gelegenheid om achter Vodafone aan te gaan en zal dit doen als ik weer in nl ben om na te gaan waar het is foutgegaan en hoe dit opgelost wordt.

Ik ga ervanuit dat dit abonnement dan ook per direct ingaat (10€), omdat ik deze maand al meer dan 40€ voor mijn abonnement moet betalen die ik NIET heb gebruikt en waarvan ik mijn abonnement al lang heb afbetaald.

Hetzelfde geldt trouwens voor mijn vriend. Kan je dit voor hem ook veranderen? Misschien kan ik via een prive bericht zijn gegevens doorzenden?

Gr, Zoë
Hi ZoeA94!

Hi Jeroen,

Dank voor je reactie, wil je dat dan doen voor mij. Ik ben nu namelijk inderdaad niet in de gelegenheid om achter Vodafone aan te gaan en zal dit doen als ik weer in nl ben om na te gaan waar het is foutgegaan en hoe dit opgelost wordt.

Ik ga ervanuit dat dit abonnement dan ook per direct ingaat (10€), omdat ik deze maand al meer dan 40€ voor mijn abonnement moet betalen die ik NIET heb gebruikt en waarvan ik mijn abonnement al lang heb afbetaald.

Hetzelfde geldt trouwens voor mijn vriend. Kan je dit voor hem ook veranderen? Misschien kan ik via een prive bericht zijn gegevens doorzenden?

Gr, Zoë
Reputatie 7
Badge +4
Moderators werken niet elke dag. Daarom is het forum geen directe klantenservice, die is er alleen telefonisch. Zodra Jeroen weer dienst heeft zal hij hier vast op reageren. Als je vriend ook een dergelijk verzoek heeft kan hij dit ook gewoon online doen via www.tele2.nl/verlengen
Reputatie 2
Hallo ZoeA94,

Ik heb dit even overgepakt van Jeroen, omdat hij er niet is vandaag.

De bundel heb ik voor je verlaagd en zal ingaan per 1 april 2018.

Wat betreft de portering zou je inderdaad bij Vodafone moeten zijn.

Tineke
Reputatie 5
Badge
@Zoë, je mag het 06-nummer van je vriend wel even sturen via een PB! Ik zal vervolgens even kijken wat er met zijn abonnement mogelijk is.
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Groet Jeroen