beantwoord

Opzeggen sim only

  • 24 March 2021
  • 1 reactie
  • 1025 x bekeken

Hallo,

Ik heb al jaren mijn abonnement bij Tele2 en heb nu voor de tweede keer sim only omdat mijn vorige toestel nog prima werkte en ik daarna een los toestel heb gekocht.

Nu is het zo dat mijn man ZZP-er is en zijn abonnement ergens anders heeft en ik mij daarbij aan kan sluiten. Dus moet ik mijn sim only opzeggen bij tele2.

Wat mij altijd is bijgebleven is dat je een sim only abonnement altijd (maandelijks) op kan/mag zeggen. Nu heb ik net gebeld met de klantenservice en werd mij verteld dat mijn abonnement afloopt in mei 2022 en ik deze niet tussentijds op kan zeggen, tenzij ik het abonnement afkoop!! Serieus? Over klantvriendelijkheid gesproken..

Maar goed. Ik ben verder gaan kijken en vond deze informatie op de website van tele2:

Abonnement met bepaalde looptijd (bijvoorbeeld 24 maanden). Je kunt je abonnement altijd opzeggen, maar deze verandering wordt pas aan het einde van je contractduur doorgevoerd. De opzegtermijn is een maand. Opzeggen doe je door contact op te nemen met de klantenservice.

 

Dus het ‘altijd kunnen op zeggen’ is helemaal niet zo vrij en makkelijk als het klinkt, omdat je gewoon je contractduur moet uitzingen.

Aan de telefoon werd mij verteld dat ik een ‘vinkje’ aan had moeten zetten bij het afsluiten van mijn sim only abonnement. Dan had ik wél tussentijds kunnen opzeggen?

Ohja, en ik kan wel nu al verlengen! Niet opzeggen, maar wel verlengen? Wat een service.

 

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die tegen dit probleem aanlopen. Het zou fijn zijn als Tele2 met een oplossing zou komen, want met deze ‘service’ kan ik geen goede recensies achterlaten.

 

Groeten,

Joyce

icon

Beste antwoord door eric 24 March 2021, 10:46

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Je hebt gekozen voor een 2 jarig contract. Er zijn ook maandelijks Of jaarlijks opzegbare contracten, maar die zijn per maand duurder. Niet elke provider biedt maandelijks opzegbare contracten, bij Tele2 heb je die keuze dus wel.

Als extra service bieden ze ook nog dat je binnen het contract termijn van een simonly kan VERLENGEN naar een abonnement met een toestel. Ook dat is alleen bij Tele2 en t-mobile abonnementen mogelijk.

Zoals je zelf al gevonden hebt, het doorgeven van een opzegging kan altijd, het wordt dan aan het einde van je contract termijn geëffectueerd.

De eerder opzegbare opties zijn nooit verstopt onder een klein vinkje!