Opzeggen abonnement Tele2

• 27 september 2015
  • 6 reacties
  • 119 x bekeken

Ik ben in aanloop naar het einde van mijn abonnement 2 keer opgebeld door iemand van de klantenservice.
Ik heb verteld dat ik al een nieuw abonnement elders zou nemen. Beide keren werd aangegeven dat zij de opzegging zouden doorgeven. Abonnement zou in augustus- september stoppen.
Tot mijn verwondering ben ik nog steeds klant.
Ik snap het niet. Ook dat dit nummer nog bestaat. In april werd ik al geinformeerd dat mijn nummer zou komen te vervallen per augustus en of ik deze wilde aanhouden. Ik heb hierop nee gezegd, want al goedkoop ander aanbod gekregen.
Concreet, ik wil geen klant meer zijn. Kan iemand mij hiermee helpen?

Door de weeks heb ik nauwelijks de tijd om te bellen naar de klantenservice. Ik had zo gehoopt dat dit meteen goed zou zijn geaan, maar helaas.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
En kreeg je die informatie van Tele2? Want op zich is het vreemd dat men je deze informatie geeft, want 4 maanden voordat je abonnement afloopt kan nog niet vast staan dat je nummer komt te vervallen. Je kunt op dat moment wél verlengen, dan blijft je nummer uiteraard bestaan, maar je kunt nog niet opzeggen, want dat is te vroeg. Heeft men je niet gewoon gebeld met het aanbod om te verlengen?

Normaal gesproken zou je als je je mobiele abonnement opzegt 2 emails moeten ontvangen. De eerste met zoiets als "Jammer dat je weggaat, maar we gaan je opzegging verwerken" en een tweede met "Kunnen we echt niets meer voor je doen om je als klant te behouden?". Heb je geen enkel bericht (en daarmee:bevestiging van je opzegging) ontvangen?

Het bellen met de klantenservice werkt het snelste. Er zijn echter ook medewerkers van Tele2 actief op het forum die je verder kunnen helpen. Dit kan enkele dagen duren en mogelijk langer (door "omstandigheden")
Bedankt voor je reactie en het meedenken!

Ik ben totaal niet bekend met abonnementen en hoe opzeggen verloopt.
Over het vervallen van mijn gsmnummer, dat was een extern bedrijf, het bedrijf waar ik mijn abonnement destijds bij heb afgesloten.
En over het opzeggen, ik werd 2 keer gebeld, met tussenpose van een maand ongeveer, door Tele 2.
Beiden vrouwen hadden een aanbod en beide vertelden mij dat zij de opzegging zouden regelen.
Bij de eerste keer heb ik ook geantwoord dat het fijn was dat zij dat voor mij zou doen.
Ikzelf denk dan dat ik afdoende is, als iemand van Tele 2 verteld mij dit te regelen.
Van bevestigingen weet ik niets af. Maar ik heb geen emailtjes ontvangen hierover.
Reputatie 7
Graag gedaan!

Nu je aangeeft dat het een extern bedrijf is kan ik me wel een betje voorstellen wat er is gebeurt. Men wilde je overhalen bij hen te verlengen en daarom probeerde men je wijs te maken dat je nummer zou vervallen als je dat niet zou doen. Een nogal bedenkelijke wijze van verkopen...

Je zou inderdaad zeggen dat als je een toezegging krijgt van een medewerker van Tele2, dat je er dan vanuit mag gaan dat het ok is. Uit het niet ontvangen van een of meerdere emails na de opzegging blijkt echter al dat het niet ok is geweest: De opzegging is niet (juist) verwerkt.

Ik kan me echter wel voorstellen dat je niet op de hoogte bent van deze procedure en dat je verwachtte dat het geregeld zou worden. Ik hoop dat er nog logs beschikbaar zijn van de door jou gevoerde twee gesprekken met Tele2. Een medewerker zal dit wel voor je uit gaan zoeken.
Ik hoop het! Bedankt in ieder geval, snap er nu wel iets meer van.
Reputatie 7
Graag gedaan! Ik hoop dat je snel een antwoord krijgt!
Badge +4
Hoi Budokan,

Sorry dat ik nu pas reageer! Is je situatie al opgelost of kan ik je nog ergens mee helpen?
Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, zou je me dan middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Ik zal dan in de systemen kijken hoe het zit!

Groetjes