beantwoord

Opzeggen abonnement

• 25 april 2015
  • 13 reacties
  • 486 x bekeken

3 maanden geleden heb ik mijn mobiele abonnement schriftelijk opgezegd. Tot op heden nog steeds GEEN bevestiging hiervan ontvangen.
Mijn abonnement behoort dus rechtsgeldig te beëindigen,maar loopt gewoon door.
Vreemde is,is dat ik écht nergens,maar dan ook nergens de einddatum van het abonnement in mijntele2 meer kan vinden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????????????????????????????????????????????????????

WANNEER stoppen jullie nu eens met onnozel gedrag en beëindig mijn abonnement of ik onderneem verdere stappen.
icon

Beste antwoord door Maurice 30 april 2015, 18:47

Hoi,

Bij het afsluiten van je contract heb je als het goed is meer gedaan en overgedragen dan enkel een handtekening zetten. Ik heb je opzegbrief teruggevonden en hier ontbreken nogal wat gegevens aan waardoor je opzegging niet in behandeling is genomen. Daarvoor hebben we meerdere keren gebeld maar je wenst geen telefonisch contact waardoor we het niet hebben kunnen afmelden. Om deze reden is je abonnement niet afgemeld, zijn de rekeningen door blijven lopen en zijn de bijbehorende facturen dus terecht. Daarnaast is er al die tijd nog gewoon gebruik van gemaakt dus van met terugwerkende kracht opzeggen is geen optie.

Aangezien het hier gaat om een abonnement dat klein zakelijk geregistreerd staat hebben we meer informatie nodig dan je aangeleverd hebt. Dezelfde documenten dienen overgedragen te worden als degene die gebruikt zijn voor de aanmelding:
- Legitimatiebewijs
- Uittreksel KvK
- Handtekening

In je eerdere verzoek was geen naam vernoemd (alleen die van het bedrijf) en tevens misten de juiste documenten. Natuurlijk kan je per schrijven opzeggen, stuur dan gelijk eerder genoemde documenten mee. De brief kan gericht worden aan:
Klantenservice, onder vermelding van "opzeggen overeenkomst".

Je zal een opzegtermijn van een maand hebben en tevens dienen alle openstaande facturen voldaan te zijn voordat de overeenkomst wordt beëindigd.

Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik dat graag!

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi pacwoman,

Dat klinkt niet best zeg! Als je opgezegd hebt hoort dat inderdaad opgezegd te worden. Heb je hier al telefonisch contact over gehad? Je geeft namelijk aan dat het 3 maanden geleden is dat je opgezegd hebt en tot op heden geen bevestiging gehad te hebben. Per wanneer zou het abonnement opgezegd moeten worden? Heb je daarnaast al een andere aanbieder gevonden? Wanneer we een aansluiting zomaar opzeggen wordt het nummer namelijk uit de lucht gehaald en kan je deze niet meer gebruiken. Is dat de bedoeling?

Laat je het weten?

Groetjes Maurice
Hoi,

Hij behoort te beeindigen in april. Precieze datum weet ik niet,aangezien er nergens een ingangsdatum in het contract staat. Erg slecht.
Waarom dringen jullie zo aan voor telefonisch contact? Ik heb opgezegd en dat is voldoende. Ik wens geen telefonisch contact,dat heb ik ook in de brief vermeld.
Als ik het opzeg is het de bedoeling,dat deze gewoon stopt en dus inderdaad uit de lucht wordt gehaald.
Zomaar opzeggen is niet aan de orde,want ik heb hier toch een verzoek voor gedaan?

Snap de moeilijkheid van beeindigen niet....
Ik heb de eerste factuur er op nageslagen en daar staat in: Verbruik van 16-02-2013 (februari?????) t/m 15-04-2013.....dus zeg maar wat de einddatum moet zijn...
1ste smsje is verstuurd op 06-04-2013 en eerste verbruik van data ook 06-04-2013. Vager dan dit kunnen de facturen vann julli eniet pfff
De opzegbrief is overigens in goede orde ontvangen,want mijn telefoon stond roodgloeiend erna....
Nu neem ik nooit op met nr onbekend,maar verwachtte een ander telefoontje,maar nee het was tele2!
Ik was op het werk,dus had gelukkig geen tijd verder in gesprek te gaan.
Mijn klantnummer is:113777508 en wil dat mijn abonnement met terugwerkende kracht wordt stop gezet.
Reputatie 5
Badge +4
Op het moment dat wij een brief ontvangen met het verzoek tot het beëindigen van een aansluiting moet natuurlijk wel de authenticiteit van het verzoek geverifieerd worden. Iedereen kan een brief schrijven dat een aansluiting beëindigd moet worden dus dat dient gecontroleerd te worden. Ik zie dat we meerdere keren gebeld hebben om dat te verifiëren maar zoals je al zei neem je onbekend nummer niet op dus hebben we dat niet succesvol kunnen verifiëren en is je abonnement dus niet beëindigd. De reden dat ik je vroeg of je al telefonisch contact had gehad is aangezien je aangaf dat het al zo lang geleden is dat je de brief gestuurd hebt en er tot op heden niets gebeurd is. Het kan zijn dat je al om inlichtingen had gevraagd en het is handig om die informatie te hebben.

Zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Om dit goed voor je af te handelen dienen we natuurlijk je identiteit te verifiëren dus zou ik je willen vragen wanneer je het best telefonisch bereikbaar bent (tijdens kantooruren) en op welk telefoonnummer. Mijn collega zal dan telefonisch contact met je opnemen.

Groetjes Maurice
Ik vind het erg vreemd.Met het afsluiten van een contract gaan jullie ook niks verifiereen en hebben jullie ook alleen een handtekening onder het contract......Kan ook zo iedereen op je naam een contract afsluiten....maar als het opgezegd moet worden,moet het geverifieerd worden? haha sorry,maar ik vind het een verhaal van niks.
n.a.v. mijn stem en wat vragen zijn jullie er dus van overtuigd,dat ik het ben.

Ik zal je een bericht doen met de gegevens,maar ik wens nog steeds geen telefonisch contact. Bij elke provider volstaat een opzegbrief,waarna je netjes een bevestiging krijgt,dus zo gaat dat bij jullie toch ook.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi,

Bij het afsluiten van je contract heb je als het goed is meer gedaan en overgedragen dan enkel een handtekening zetten. Ik heb je opzegbrief teruggevonden en hier ontbreken nogal wat gegevens aan waardoor je opzegging niet in behandeling is genomen. Daarvoor hebben we meerdere keren gebeld maar je wenst geen telefonisch contact waardoor we het niet hebben kunnen afmelden. Om deze reden is je abonnement niet afgemeld, zijn de rekeningen door blijven lopen en zijn de bijbehorende facturen dus terecht. Daarnaast is er al die tijd nog gewoon gebruik van gemaakt dus van met terugwerkende kracht opzeggen is geen optie.

Aangezien het hier gaat om een abonnement dat klein zakelijk geregistreerd staat hebben we meer informatie nodig dan je aangeleverd hebt. Dezelfde documenten dienen overgedragen te worden als degene die gebruikt zijn voor de aanmelding:
- Legitimatiebewijs
- Uittreksel KvK
- Handtekening

In je eerdere verzoek was geen naam vernoemd (alleen die van het bedrijf) en tevens misten de juiste documenten. Natuurlijk kan je per schrijven opzeggen, stuur dan gelijk eerder genoemde documenten mee. De brief kan gericht worden aan:
Klantenservice, onder vermelding van "opzeggen overeenkomst".

Je zal een opzegtermijn van een maand hebben en tevens dienen alle openstaande facturen voldaan te zijn voordat de overeenkomst wordt beëindigd.

Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik dat graag!

Groetjes Maurice
Jullie zijn in gebreke gebleven,door het niet beantwoorden van mijn brief! Als er niet op wordt genomen,behoren jullie de moeite te nemen om iemand schriftelijk te benaderen. Dus wat nou,niet met terugwerkende kracht.....
Ik ga hier zeker werk van maken.
Nu is mijn abonnement opgezegd en krijg ik een laatste factuur....47,50 euro.... Mijn abonnement was 38 euro per maand INCLUSIEF BTW. Kijk AUB het contract er op na.
Het wordt steeds gekker met jullie.
Ik betaal 38 euro ,niet meer en niet minder.
Krijg ik een incasso van de 1 na laatste factuur. Ik heb GEEN aanmaning ontvangen,dus jullie mogen het helemaal niet via een incassobureau incasseren.
Reputatie 7
Badge +5
LOL-topic
Die verdere stappen gemeld in de startpost had je beter aan een ander over kunnen laten.🆒
Waar bemoei jij je mee dan!!??
Reputatie 5
Badge +4
Hey pacwoman,

Ik kan me voorstellen dat dit niet de uitkomst is waar je op gehoopt had en je daardoor teleurgesteld bent. Je had een korting voor 24 maanden en deze zijn verstreken waardoor logischerwijs je abonnementsprijs duurder wordt. Helaas kan ik daar niets aan veranderen voor je en zal je die moeten voldoen. Het is me overigens wel opgevallen dat je de juiste gegevens aangeleverd hebt en je dienst inderdaad beëindigd is, goed om te zien! Ik raad je aan de openstaande factuur in zijn volledigheid te voldoen om te voorkomen dat je hier extra kosten bij gaat krijgen daar de hoogte van de factuur terecht is.

Groetjes Maurice
Reputatie 7
Dit is een forum voor en door consumenten en wij incasseren helemaal niets. Uiteraard bemoeien mensen zich met elkaar, zo gaat dat nu eenmaal op een forum.
Waar bemoei jij je mee dan!!??