beantwoord

opzeggen abonement

• 21 maart 2015
  • 16 reacties
  • 409 x bekeken

Geachte Tele 2
Ik heb het volgende probleem ik wil graag mijn abonnent van mijn tel *verwijderd vanwege privacy* opzeggen maar dat geeft een probleem de rede van opzeggen is dat als ik bij mijn dochter in Obdam ben *verwijderd vanwege privacy* geen internet verbinding heb en heel slecht bereik met de tel ik moet in de erker van de woonkamer gaan staan of buiten nu ben ik naar de winkel gegaan en heb daar het probleem voor gelegd en die heeft met jullie gebeld Tele 2 020-7501000 en ik kreeg de mededeling dat ik 2 dagen op moest geven als ik in Obam was dat ik geen bereik had
Dag 1 17-03-2015 +/- 12,00 geen bereik
Dag 2 21-03-2015 +/- 11,30 geen bereik
Dan konden jullie dat zien en dan kreeg ik binnen 5 dagen bericht
Maar wat ik ook niet begrijp op mijn contract staat Contractduur maandelijks opzegbaar nu komt dat niet op een maand maar wat is dan het probleem je moet met een tel toch bereik hebben zeker in geval van nood
*verwijderd vanwege privacy*
Wil u zo vriendelijk wezen om per mail antwoord te geven ik begrijp niet altijd wet ze per tel bedoelen
Met vriendelijk groet
Mia Vijn- van Hout
icon

Beste antwoord door Maurice 24 april 2015, 13:26

Hoi Piet en Mia,

Ik heb begrepen van mijn collega dat het inmiddels opgelost is, top!

Mochten jullie nog andere vragen hebben hoor ik het graag!

Groetjes
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Volgens mij bent u zich niet bewust van het feit dat dit een openbaar forum is. U heeft er nogal wat privé gegevens geplaatst. Ik raad u aan dit via de pc te wijzigen. Open het bericht en klik op het potloodje rechtsboven.Breng dan de wijziging aan.
Wacht daarna tot een moderator contact met u opneemt en u vraagt om gegevens.
Wijzigen is mogelijk tot uiterlijk een uur na plaatsen bericht!
Badge +4
Hoi Mia,

Bedankt voor je bericht en welkom op het forum!

Uit privacyoverwegingen heb ik het e.e.a. uit je bericht verwijderd. Let op dat je geen persoonlijke informatie op dit forum plaatst. Zoals Karin al zegt is dit een openbaar forum.

Ik heb de gegevens intern opgeslagen en ga het doorzetten naar de juiste persoon. Het abonnement is inderdaad maandelijks opzegbaar dus daar hoef je je niet druk om te maken. Ik zou je toch om een contactnummer en een ruime beschikbaarheid willen vragen zodat mijn collega je even kan bellen. Ik begrijp namelijk dat bereikbaar zijn belangrijk voor je is en op die manier is het sneller geregeld. Zou je mij dus middels een privébericht een contacttelefoonnummer en een ruime beschikbaarheid voor volgende week willen doorgeven? Je stuurt een privébericht door op mijn foto te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Dan zorg ik dat het geregeld wordt voor je!

Groetjes Maurice
Badge +4
Hoi Mia,

Ik heb het voor je nagekeken en kan je vertellen dat jouw contact eindigt op 25 april 2014 voor 2 jaar is verlengd, deze loopt dus nog wel even.

Je geeft aan dat je geen bereik hebt bij je dochter in Obdam. Volgens onze dekkingstool is de verbinding daar binnenshuis inderdaad niet optimaal. Hoe vaak per week ben je bij je dochter? Was dit tijdens de verlening van vorig jaar niet bekend?

Ik hoor graag van je!

Groetjes
Geachte heer
Wij zijn gemiddeld 3x per week in Obdam Wij hebben dat nooit geweten geen bereik wij vertrouwen op de tel winkel en daar was ik om dat de tel niet meer werkten en toen kreeg ik te horen dat we een ander abonnement moesten nemen en dat was op 21-02-2015 ik heb dat aanvaart ik heb daar geen verstand van 81 jaar maar ik kreeg wel de mededeling dat het abonnement maandelijks opzegbaar was dit staat ook op het contract
Contractduur (mnd): maandelijks opzegbaar
mobiel nummer *verwijderd ivm privacy*
nieuw contract loopt tot 26 mei 2016
nieuwe bundel gaat in op 26 apr 2016
Nu je dit weten geen bereik als we in *verwijderd in verband met privacy* een paar maanden op de camping staan hebben we ook geen bereik maar wij dachten dat dat normaal was dus al die tijd zijn we in gevaar
Ik hoop dat tele 2 hier begrip voor op kan brengen 81 en 82 jaar
met vriendelijke groet
Mia
Badge +4
Hoi Mia,

Ik snap je punt, helaas kan ik er niets aan veranderen. Het klopt dat het abonnement maandelijks opzegbaar is alleen start dat pas op 26 april 2016. Met andere woorden, per 26 april 2016 is het abonnement maandelijks opzegbaar. Aangezien het huidige contract een bepaalde looptijd heeft en een jaar geleden voor dit contract gekozen is middels een contractverlenging, is het niet mogelijk om het contract kosteloos voortijdig te verbreken. Men moet overigens altijd in staat zijn een contract af te kopen dus dat moet hier ook mogelijk zijn. De resterende termijn dient dan wel in 1 keer voldaan te worden.

Natuurlijk snap ik dat dit niet de uitkomst is die je verwacht cq gehoopt had, helaas kan ik daar niets aan veranderen. Vorig jaar is er na een 2 jarig contract bewust gekozen om het weer met 2 jaar te verlengen waardoor men toch wel geacht wordt bekend te zijn met de dekking. Op grond daarvan wordt de einddatum van het huidige contract in stand gehouden.

Mocht je andere vragen hebben hoor ik dat graag.

Groetjes Maurice

ps. Ik heb weer gegevens uit je bericht verwijderd in verband met privacy. Let ar aub op wat er op een openbaar forum geplaatst wordt. Iedereen kan hier meekijken en verkeerde personen kunnen daar misbruik van maken!
Maurice
U bericht gelezen het is jammer dat het niet beëindigt kan worden maar kan u voor mijn regelen dat we het afkopen en hoe dat moet gebeuren of kan u dat in orde maken bestaat de mogelijk nog dat we wat korting krijgen we wachten op u bericht

Groetjes Mia
Badge +4
Ja natuurlijk moet het afgekocht kunnen worden. Zou je mij een ruime beschikbaarheid voor volgende week kunnen opgeven en daarbij een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent, is dat het nummer waar het om gaat? Dan zal hier contact met je over worden opgenomen.

Groetjes
Ja natuurlijk moet het afgekocht kunnen worden. Zou je mij een ruime beschikbaarheid voor volgende week kunnen opgeven en daarbij een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent, is dat het nummer waar het om gaat? Dan zal hier contact met je over worden opgenomen.

Groetjes
wij aanvaarden allen hulp als het maar op korte termijn opgelost word het liefst een mail met het bedrag en waar het naar toe moet en dan een bevestiging einde contract
hier het tel nummer ik weet niet of dat hier mag maar ik heb daar geen probleem mee ze weten over de hele wereld toch allen gegevens
072-5314554 niet bereikbaar tussen 12.00uur 15.00 uur in tijd van nood 06-36094335

groetjes Mia
Badge +4
Dank je voor de gegevens Mia!

Ik zorg dat mijn collega contact met je opneemt!
Maurice

Er heeft de maandag iemand gebeld om 10.30 maar ik was niet thuis en mijn vrouw kon de tel niet beantwoorden de hulp was er
Maar we zouden terug gebeld worden maar tot heden niet kan U mijn een tel nummer geven dat ik zelf kan bellen dat het afgehandeld kan worden
Groetjes Piet
Beste Maurice
Het is een gebed zonder eind we zijn al weken bezig en het is al meer dan een week geleden dat ik gevraag heb om een tel nummer dat ik zelf kan bellen die man heeft toen op maandag gebeld maar op ons verzoek nooit meer terug gebeld is dat bij tele 2 altijd zo dan raad ik alle mensen aan om niet met tele 2 in zee te gaan je word daar op een onfatsoenlijk manier behandeld ik heb dit met mijn 80 jaar nog nooit meegemaakt het moet wel heel moeilijk wezen om een abonnementje van € 11 afte kopen om dat je op veel plaatsen geen bereik heb op je tel het aantal maanden dat het abonnementje nog loopt X 11 en je weet het en geef een bank nummer en wij maken het geld over als ik voor vrijdag 17-04-2015 geen bericht heb per mail hoeft het niet meer laat het maar gewoon lopen en ik zeg het drie maanden voor de einddata aangetekend op
Piet Vijn
Volgens de site zou dit nummer u verder moeten kunnen brengen: 020 7544444

Maar goed, het blijft wel Tele2 klantenservice, die blinken niet uit in hun service, maar dat hebt u al wel ondervonden helaas. Terugbellen op een niet afgesproken tijdstip is wel weer een prachtig voorbeeld...

Mocht bovenstaand nummer geen soelaas bieden, dan zou ik als ik u was gewoon alvast opzeggen middels een aangetekende brief in combinatie met een schriftelijke bevestiging. Dat kan nu ook al wel, gewoon aangeven dat u per eerstvolgende mogelijkheid uw contract wilt opzeggen. Dat zal dan dus in 2016 zijn, maar dan is het vast geregeld en hebt u met Tele2 niets meer te maken.

Bewaar de brief (of kopie), het bewijs dat u die aangetekend hebt verzonden én een eventuele respons. Dat is dan alles om eventuele problemen in de toekomst het hoofd te kunnen bieden (als Tele2 de opzegging kwijt zou zijn).
Badge +4
Goede middag,

Sorry voor de late reactie! Ik was op vakantie dus ben niet in de gelegenheid geweest om te reageren. Daarnaast zie ik inderdaad dat mijn collega je vrouw gesproken heeft maar dat hij niet gelegen belde. Het ticket om de opzegging af te handelen is nog in behandeling. Tevens staat er vermeld dat er met een aantal werkdagen teruggebeld zou worden. In verband met de bezetting en feestdagen is hij nog niet in de gelegenheid geweest je te pakken te krijgen.
Ik heb het overigens aangegeven en het zal met prioriteit worden opgepakt!

Excuses voor het ongemak!
Badge +4
Hoi Piet en Mia,

Ik heb begrepen van mijn collega dat het inmiddels opgelost is, top!

Mochten jullie nog andere vragen hebben hoor ik het graag!

Groetjes