beantwoord

Optie nieuw contract, oud nummerbehoud

• 16 juni 2017
  • 3 reacties
  • 103 x bekeken

Hallo lieve medewerker,

Al bijna 4 jaar ben ik tevreden klant bij Tele2 wat betreft mijn mobiele abonnement. Ik heb met een van jullie vriendelijke medewerkers hierover al gesproken, toch zou ik het graag opnieuw willen vragen met het 'hele verhaal'.

Mijn abonnement staat nu op mijn moeder haar naam, op zich geen probleem, maar wij hebben besloten dat het beter is om het abonnement op mijn naam te zetten. Niet alleen omdat ik ook ouder wordt, maar ook om het feit dat mocht mijn moeder komen ter overlijden ik niet zonder telefoonabonnement zit. Gezien deze dan zou worden opgeheven.

Nu kan het rekening nummer worden veranderd, maar de geboortedatum en naam staan vast. Omdat hier helaas niets aan te doen is, leek het mij een optie om een nieuw abonnement af te sluiten. Waarbij mijn huidige abonnement dan opgeheven zou kunnen worden. Deze zal dan wel op mijn rekening nummer staan maar met de juiste naam.

Nu vraag ik mij af of het dan mogelijk is om alsnog mijn oude nummer te behouden. Dat deze dan zou kunnen worden 'doorgegeven'. Voor mij, met werk en administratie', is een nieuw nummer echt een pain in the ass omdat ik dit overal dan zou moeten veranderen.

Mij leek dit geen probleem, omdat het oude abonnement toch zou komen vervallen en als je bv. bij een andere provider zit dit ook mogelijk is. Ik weet natuurlijk niet hoe dit allemaal intern zit.

Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen of het eventueel een mogelijkheid is?

Ik hoor het graag van jullie!

Met vriendelijke groetjes,

Dilay
icon

Beste antwoord door Jurrien van Tele2 17 juni 2017, 09:36

Hallo Dilay,

Bedankt voor je duidelijke verhaal en fijne aanhef :$
Het is helaas niet mogelijk om je telefoonnummer binnen Tele2 over te nemen van het ene naar het andere abonnement. Wat @Anja de Boer hierboven zegt is wel een optie maar dat is inderdaad met een omweg. In de praktijk schakel je een andere provider in als tussenstap. Mocht je hier meer over willen weten dan hoor ik graag van je en kunnen we een plan maken.

Groetjes Jurrien
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 2
Beste Dilay

Je kunt via een hele grote omweg je nummer behouden.
Je neemt bij een andere provider een prepaid met nummerbehoud. De andere provider zegt je abonnement op.
Later neem je dan weer een abonnement met nummerbehoud van datzelfde pre paid nummer.
Badge
Hallo Dilay,

Bedankt voor je duidelijke verhaal en fijne aanhef :$
Het is helaas niet mogelijk om je telefoonnummer binnen Tele2 over te nemen van het ene naar het andere abonnement. Wat @Anja de Boer hierboven zegt is wel een optie maar dat is inderdaad met een omweg. In de praktijk schakel je een andere provider in als tussenstap. Mocht je hier meer over willen weten dan hoor ik graag van je en kunnen we een plan maken.

Groetjes Jurrien
Badge
Op dit topic zit een slotje omdat er geen reactie meer op is geweest.
- Jurrien