OPLOSSING GEVRAAGD M.B.T. MOBIEL INTERNET (Vanaf juli vorig jaar aan het lijntje gehouden)

• 10 januari 2017
  • 15 reacties
  • 292 x bekeken

Beste lezer,

Om een lang verhaal, en tientallen telefoontjes met de klantenservice, kort te maken. Eind juli 2016(!) is er vanuit Tele2 automatisch een nieuwe simkaart opgestuurd omdat mijn oude simkaart nog niet over 4G beschikte. Nadat de simkaart, die ondanks een adreswijziging, naar het oude adres was gestuurd, geactiveerd was bleek ik wel te kunnen bellen maar niet op internet te kunnen. Uit het telefoontje met de klantenservice bleek dat de order (sim-activatie) was vastgelopen. Een andere afdeling zou zo snel mogelijk met een oplossing komen. Ruim drie maanden (!) later was het probleem eindelijk verholpen en kon ik zowel van het mobiel internet als telefonie gebruik maken.

Echter ontving ik een email vanuit Tele2 met de mededeling dat mijn abonnement geheel afgesloten en op nieuw opgebouwd moest worden, MAAR ze zouden niets doen zonder mijn akkoord. U voelt hem al aankomen, een week later ontving ik een e-mail 'Bedankt dat u klant was bij Tele2, uw abonnement is per vandaag beëindigd'. Wederom de klantenservice gebeld, Order management moet de 'her-activatie' uitvoeren en dat duurt maximaal 15 werkdagen. Buiten dat dit een schandalige termijn is gezien hetgeen als was voorgevallen, bleek de termijn om ruimschoots overschreden te worden. Nu kreeg ik vorige week (na 6,5 week) bericht dat er een nieuwe simkaart opgestuurd zou worden waarna het probleem opgelost zou zijn.

Het feit dat Tele2 ook nog €10,- aansluitkosten op de factuur durft te zetten daargelaten ontving ik een nieuwe simkaart. Deze heb ik gisteren geactiveerd en wat is het geval, wel bellen, geen mobiel internet. Vandaag maar weer de klantenservice gebeld en ja hoor, Order management moet dit oplossen en het duurt maximaal 15 werkdagen........

En ja, dit was de verkorte versie. Als u het dossier er bij pakt zult u zien dat echt alles wat er fout kon gaan vanuit Tele2 ook daadwerkelijk fout is gegaan. Maar nu mijn dringende vraag, kunt u er voor zorgen dat dit dossier bovenaan op de stapel komt te liggen bij Order management en dat de sim vandaag nog handmatig wordt geactiveerd . De situatie en het (onbewuste) onvermogen van de klantenservice is schrijnend.

Graag ontvang ik een reactie met daarin niet het antwoord om 'af te wachten', dat doe ik nu namelijk al bijna een half jaar.

Met vriendelijke groet,

Mark Verbeek

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Nog even ter aanvulling, ik zie namelijk allemaal mensen op dit forum voorbij komen die zijn afgesloten doordat er een rekening niet is betaald. In mijn geval is altijd (jaren lang) tijdig betaald, sterker nog zelfs in de maanden dat ik geen gebruik kon maken van telefonie en/of mobiel internet is het bedrag van het abonnement maandelijks afgeschreven door Tele2.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Mark,

Jeetje, wat een verhaal. Je bent al zo lang aan het wachten!

Ik heb meteen contact gezocht met mijn collega van order management en zij hebben jouw case al opgepakt. Ze wachten nu op een reactie van een andere afdeling zodat ze het voor je door kunnen zetten. Hij is in ieder geval zijn best aan het doen om het zo snel mogelijk voor je op te lossen.

Sorry voor al het ongemak. Zodra ik meer hoor laat ik het je hier weten.

Vriendelijke groet,
Trinh
Beste Trinh,

Inmiddels zijn we (weer) een week verder en ik heb nog altijd niks gehoord...

Met vriendelijke groet,

Mark Verbeek
Hoi Mark

Volgens mij kun je al bijna een verlenging aanvragen dat mag 4 maanden voor het einde van je huidige contract. Je kijkt er vast al naar uit om weer een nieuw contract aan te gaan met Tele2 hé.:))
Bij verlenging betaal je geen 30 euro aansluitkosten want je bent immers al aangesloten?

Sterkte Mark
Jammer dat Tele2 de zaken zo verwaarloost want ze hebben best goeie produkten !!!!!!!
Reputatie 5
Badge +3
Bedankt voor het meedenken karin303 :)

Ik heb helaas zelf ook nog geen reactie gehad. Heb mijn collega zojuist een bericht gestuurd. Zodra ik iets hoor laat ik het je weten!
Inderdaad, ik nu ook weer voor de 2de keer onterecht afgesloten, ze vinden mijn geld niet vd betaling..nu al 2x betalingsbewijs opgestuurd en krijg je als antwoord ja mevrouw, wij vinden het geld niet, dus hebben we het niet ontvangen..en u beweert dat u het wel hebt betaald. Dus we sluiten je niet terug aan!!
Hoi diromey

Je kunt als je reactie op je vraag wilt beter even een eigen topic openen.
Dit topic is van Mark en die heeft een geheel ander probleem.
Hoi Karin303,

Heb ik al gedaan.
Maar ik denk dat je op dit forum toch op andere hun probleem mag reageren, dat zie ik dat er toch genoeg gebeurt .
Marc wordt al zolang aan het lijntje gehouden, wat bij mij ook al sinds mei is.
Bedankt voor het meedenken karin303 :)

Ik heb helaas zelf ook nog geen reactie gehad. Heb mijn collega zojuist een bericht gestuurd. Zodra ik iets hoor laat ik het je weten!

Oké bedakt, ik laat me verrassen 🙂
Hoi Mark

Volgens mij kun je al bijna een verlenging aanvragen dat mag 4 maanden voor het einde van je huidige contract. Je kijkt er vast al naar uit om weer een nieuw contract aan te gaan met Tele2 hé.:))
Bij verlenging betaal je geen 30 euro aansluitkosten want je bent immers al aangesloten?

Sterkte Mark
Jammer dat Tele2 de zaken zo verwaarloost want ze hebben best goeie produkten !!!!!!!

Haha nee zelfs dat is niet mogelijk, bij een 'vastgelopen order' kunnen er geen verlengingen worden gedaan aangezien er in het systeem al een order 'loopt'. Overstappen naar een andere provider (met nummerbehoud) is om die zelfde reden niet mogelijk. Ik zit, mits ik m'n nummer wil behouden, zodoende gevangen bij Tele2.
Zeg maar dat je gegijzeld bent dan Mark.
Reputatie 5
Badge +3
Mijn collega heeft het voor je uitgezet zodat de order gecanceld kan worden en de nieuwe order erin kan worden geschoten. Hij heeft het nogmaals voor je uitgezet. Ik hoop dat ik snel weer terugkoppeling ontvang hierover!
Reputatie 5
Badge +3
Dag Mark,

Ik was er gisteren niet, maar heb van mijn collega terugkoppeling ontvangen dat de order nu compleet is!
Hi Trinh,

Het werkt inderdaad! Bedankt voor je hulp, dit werkt aanzienlijk beter dan via de klantenservice :)

Gr. Mark
Reputatie 5
Badge +3
Wat fijn om te horen. Sorry dat je zo lang hebt moeten wachten.
Mocht je in de toekomst nog vragen hebben weet je ons nu te vinden!

Groet, Trinh

- topic gesloten -