beantwoord

Opgezegd = niet helemaal opgezegd, volgens Tele2

• 24 maart 2015
  • 11 reacties
  • 427 x bekeken

We hebben een opzegbrief gehad, waarin staat "We beëindigen je abonnement per 10-10-2014. Per die datum vervalt ook de maandelijkse incasso." Er werd per maand maar 1 bedrag van onze rekening afgeschreven, dus we waren hogelijk verbaasd dat er vanaf 10-10 toch nog 5 euro werd afgeschreven. Storneren dus. Want we hadden opgezegd, alle apparatuur teruggestuurd, en de incasso zou stoppen.

Toen werd er leuk een incassobureau opgezet, voor 2 maanden 5 euro storneren. Mails heen en weer, kopieën maken, ellende! Januari en februari dus maar niet gestorneerd die 5 euro. Begin maart een mail dat digitenne stopt, en de incasso ook. Weer een pakket om de randapparatuur terug te sturen (wat we niet meer hebben!), maar nog steeds dat incassobureau in ons nek.
Vorige week gebeld, twee fijne mensen aan de lijn gehad die het beiden ook heel erg vreemd vonden want er stond als opzegdatum 10-10/14 in het systeem. En nee, dan hoort er geen 5 euro meer afgeschreven te worden. Ze zouden het netjes met spoed afhandelen, en ze zouden me daarover bellen.

Krijg ik GVD gisteren een sms-je. "De sluiting van je incassodossier is afgewezen. Zou je kontakt op willen nemen met Bos Incasso?" NEE, Tele2, dat doe ik niet. Wees in elk geval zo fatsoenlijk om mij daarover te bellen, en de reden van de afwijzing door te geven! Godverdomme, wat een gezeik om een tientje. Na jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarenlange trouwe klant te zijn geweest...

Dus Tele2, ik verwacht vandaag een belletje op mijn mobiele nummer!
Pieter Groeneveld & Marion Overbeek
icon

Beste antwoord door Su van Tele2 25 maart 2015, 13:32

Hoi pieter.marion,

Wat een vervelend verhaal! Ik zie dat je ook al een bericht op onze Facebook hebt geplaatst en dat mijn collega je daar al aan het helpen is. We zetten de conversatie daar graag voort, zodat de gesprekken niet door elkaar heen lopen.:)

Groetjes,
Su Ling
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Hoi Su LIng van Tele2,

Nee, ik heb geen andere vragen. Ik ga morgen dat tientje betalen, waar jullie blijkbaar zo'n nood aan hebben, en jullie mogen dat tientje van januari/februari ook houden. Dat Tele2 er maar rijk van mag worden. Ik weet heel erg zeker dat ik er rijker op wordt als ik dit voor laat komen, maar jullie hebben geluk.... daar heb ik momenteel geen trek in.
Dahaaaag Tele2, en nu echt voorgoed!
Reputatie 4
Badge +5
Hoi pieter.marion,

Ik snap dat je hiervan baalt. Helaas kan ik de situatie niet veranderen. Ik vind het natuurlijk wel jammer dat je zo ontevreden bij ons bent weg gegaan. Dit hadden we graag anders gezien. Mocht je nog andere vragen of opmerkingen hebben, laat het mij dan gerust weten.

Groetjes,
Su Ling
Hoi pieter.marion,

Mijn collega's hebben op Facebook als laatste gereageerd. Daarna is er geen reactie meer geweest vanuit jouw kant. Ik wil je vragen om op het laatste bericht op Facebook nog te reageren.

Groetjes,
Su Ling

Su-Ling, dat is niet waar! Zie deze draad op jullie FB https://www.facebook.com/Tele2Nederland/posts/978971115455761?comment_id=980232665329606&notif_t=feed_comment
Op 25 maart om 8:48 wordt me daar heel vriendelijk uitgelegd hoe ik een privé-berichtje moet sturen, en in mijn eigen berichtengeschiedenis is te zien dat ik om 9:05 diezelfde 25e maart een bericht heb gestuurd naar Tele2 (aan een Ben), met daarin de gevraagde gegevens.

Maar goed, we hebben vandaag inmiddels weer een brief van Bos Incasso gekregen. Cliënte (jullie dus, Tele2) is niet van plan een bedrag in mindering te brengen op de vordering. Dus de 2x5 euro van november en december. Januari en februari hadden jullie zelf al geincasseerd. Bos is wel willens ons "uit coulance" geen incassokosten in rekening te brengen. We hebben nu 14 dagen de tijd om een tientje over te maken, anders volgen er andere stappen.

Werkelijk waar, Tele2???? Willen jullie zo rijk worden??? Ik wens jullie heel veel succes met die 20 euro van ons! Gadverdamme, jullie zijn nog erger dan bloedzuigers...
Reputatie 4
Badge +5
Hoi pieter.marion,

Mijn collega's hebben op Facebook als laatste gereageerd. Daarna is er geen reactie meer geweest vanuit jouw kant. Ik wil je vragen om op het laatste bericht op Facebook nog te reageren.

Groetjes,
Su Ling
Hoi pieter.marion,

Wat een vervelend verhaal! Ik zie dat je ook al een bericht op onze Facebook hebt geplaatst en dat mijn collega je daar al aan het helpen is. We zetten de conversatie daar graag voort, zodat de gesprekken niet door elkaar heen lopen.:)

Groetjes,
Su Ling

Die poging wil ik wel doen, Su Ling. Maar de vorige keer resulteerde dat in radiostilte van jullie kant, nadat ik alle gegevens had gegeven.

En toen bleef het weer stil. Op zowel FB als hier. Nou, we gaan wel naar de rechter, Tele2. Eens kijken wat die zegt van "de maandelijkse incasso stopt per 10-10-14".
Hoi pieter.marion,

Groetjes,
Su Ling

Die poging wil ik wel doen, Su Ling. Maar de vorige keer resulteerde dat in radiostilte van jullie kant, nadat ik alle gegevens had gegeven.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi pieter.marion,

Groetjes,
Su Ling
Pfff, Hermanhaasnoot en Aragorn, bedankt voor de reactie. Dat geeft weinig vertrouwen. Ik heb nu nog 1x Tele2 aan de lijn, om te vragen waarom "het sluiten van je incassodossier is afgekeurd", zoals ik gisteren in een niet te beantwoorden sms te horen kreeg. Daarna ga ik Herman's advies maar opvolgen. Briefje naar Bos, kopie naar Tele2 met het pakket waar we voor de tweede keer de spullen in moeten terugsturen.

Nou, telefoontje is geweest. Tele2 kan helemaal niets voor me doen. Ik moet naar Bos incasso, want zij hebben er niets over te vertellen. Ik ga dus vanavond een briefje componeren naar Bos Incasso. Wat een ellende :-(

@Aragorn, twee jaar geleden is het uiteindelijk allemaal wel goed gekomen. Ik zou nu bijna zeggen helaas.
Reputatie 5
Badge +4
Hallo Pieter Groeneveld,

Ik adviseer je om je eigen bank opdracht te geven om GEEN incasso's meer toe te staan op jouw betaalrekening vanuit Tele2. Blokkeren die handel. Bij de grote banken kan die blokkade ook via Internet-bankieren / MijnBankieren worden ingesteld.

Ik adviseer je om een kort briefje te verzenden aan Bos Incasso. Doe dat voor je eigen gemoedsrust. Vermeld het dossier-nummer bij Bos Incasso. En je (oude) klantnummer bij Tele2. Dat je hebt opgezegd per 10-10-2014. Dat je een schriftelijke bevestiging van Tele2 hebt ontvangen. Dat je geen geld meer verschuldigd bent aan Tele2 per 10-10-2014. En dat je eist dat het incasso-dossier gesloten wordt. Vermeld tenslotte dat je de dagvaarding voor een juridische incasso-procedure met vertrouwen tegemoet ziet. "See you in court."
Daarna verneem je nooit meer iets van Bos Incasso. Zoals gezegd is dat beter voor je gemoedsrust. En daar kun je best wel een briefje aan besteden.

Als je kwaad wil, en wat tijd over hebt. Dan kun je ook klagen over misbruik van automatische incasso door Tele2 Nederland bij:
* Royal Bank of Scotland (de huisbankier van Tele2)
* Je eigen bank
* De Nederlandsche Bank, Afdeling Toezicht op het Betalingsverkeer - Weblink: http://www.dnb.nl/home/index.jsp#
* De Autoriteit Financiële Markt - Toezicht op het Betalingsverkeer - Weblink: http://www.afm.nl/nl/consumenten.aspx

Jij hebt geen overeenkomst (meer) met Tele2. Dus feitelijk heb je juridisch helemaal geen verplichtingen meer jegens Tele2. De rotzooi en de chaos op de financiële administratie van Tele2 is geen zorg voor jou. Laten ze het maar uitzoeken. Gewoon verder iedere brief verscheuren en bij het oud-papier deponeren.

Ik geef je gelijk dat je nooit meer producten of diensten van Tele2 wilt afnemen. De chaos op de administratie houdt al jarenlang aan. En er is geen enkele verbetering zichtbaar. Ook niet na zoveel jaren.
Lees de handtekening van Aragorn nog maar eens goed door. Daar sluit ik mij volledig bij aan.
Chaos en ellende. Dat is wat je van Tele2 mag verwachten.

Succes!

Herman Haasnoot
Oja, dat verhaal, is dat op die bewuste 11 januari ook echt goedgekomen?:?
En twee jaar geleden hadden we dit "akkefietje" https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/annulering-overstap-wegens-exhorbitant-afkoopbedrag-14789

Fijn joh! Tele2. Begin er niet aan, want je komt er nooit meer van af!