beantwoord

Opgelicht! Wat nu?

• 31 mei 2019
  • 7 reacties
  • 800 x bekeken

Een vriendin van mij kreeg een baan aangeboden om orders te picken voor andere bedrijven ( Mediamarkt Tele2 enz.) om daarna naar een hoofdkantoor te gaan en dat in te leveren. Zij heeft bij een Tele2 winkel een abonnement afgesloten en werd er door een opdrachtgever gezegd om die telefoon af te geven en daarna te wachten voor de volgende order en dat is dus niet gebeurd. Dit is allemaal op 31 mei 2019 gebeurd. Ik heb gelezen dat je twee dagen bedenktijd hebt, als je de telefoon inlevert, maar die heeft ze dus niet. Wat kan zijn nu doen?

Met vriendelijke groet,

BEISDEN
icon

Beste antwoord door Frenk van Tele2 31 mei 2019, 17:54

Als je het slachtoffer bent geworden van fraude waarbij er op je eigen naam een abonnement is afgesloten - of dat nou zonder je medeweten is gegaan, tegen je wil in of door middel van een slimme babbeltruuk - je wilt altijd twee dingen doen:
-Doe aangifte. Meteen. Hoe eerder hoe beter!
-Neem contact op met onze klantenservice. Je kunt dan rekenen op advies en informatie over de verder te nemen stappen. Vanwege de hoeveelheid gevoelige informatie die over en weer kan gaan raad ik aan dat telefonisch te doen of anders via een live chat.

Goed dat je je vriendin hierin bijstaat, dit is echt een zure situatie. Ik wens jullie alle sterkte toe met de verdere afhandeling!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 6
Badge
Als je het slachtoffer bent geworden van fraude waarbij er op je eigen naam een abonnement is afgesloten - of dat nou zonder je medeweten is gegaan, tegen je wil in of door middel van een slimme babbeltruuk - je wilt altijd twee dingen doen:
-Doe aangifte. Meteen. Hoe eerder hoe beter!
-Neem contact op met onze klantenservice. Je kunt dan rekenen op advies en informatie over de verder te nemen stappen. Vanwege de hoeveelheid gevoelige informatie die over en weer kan gaan raad ik aan dat telefonisch te doen of anders via een live chat.

Goed dat je je vriendin hierin bijstaat, dit is echt een zure situatie. Ik wens jullie alle sterkte toe met de verdere afhandeling!
Reputatie 6
Badge +1
Dat is letterlijk orders pikken! Gauw naar de politie!
Heel erg bedankt voor de tips. Ze is al inmiddels naar de politie gegaan en ze heeft gebeld naar de klantenservice. 😀
Onze dochter is ook slachtoffer geworden van een babbeltruc, maar verwacht van Tele2 geen enkele coulance. 'Niet omdat het niet kan, maar omdat ze niet willen'!
Reputatie 7
Badge +4
Tja, waarom zou een provider voor al die naiviteit moeten betalen? Is natuurlijk vervelend voor de slachtoffers, maar dat kun je niet allemaal overdragen op een provider.
Reputatie 6
Badge +1
Als die babbeltruc vergelijkbaar is met de zaak van de topicstarter dan kun je toch niet verwachten dat oplichting zonder gevolgen kan blijven? Al is er dan iemand overgehaald om te frauderen, dan nog blijft hij zelf verantwoordelijk hiervoor. Misschien heeft die persoon bescherming nodig, maar daardoor ben je nog niet strafvrij.
Die coulance van tele2 zou dan eigenlijk door de andere klanten betaald moeten worden? Alle klanten een euro erbij dan is het geregeld?
Reputatie 6
Badge
We zullen altijd een gewogen beslissing nemen op basis van de beschikbare informatie. In welke mate we coulant zijn (ik neem aan dat hiermee gedoeld wordt op het al dan niet volledig kwijtschelden van alle kosten) bepalen we ook case by case.

Ik wil geen valse verwachtingen scheppen bij de vriendin van de topicstarter maar wel even bovenstaande benadrukken 🙂