vraag

Opeens geen service 4G

• 16 juni 2020
  • 12 reacties
  • 309 x bekeken

Sinds gisteren rapporteert mijn telefoon dat hij geen service heeft. Bellen en mobiel internet werken daarom ook niet. Ik heb geprobeerd de sim kaart er opnieuw in te doen. Toen moest ik opnieuw de pincode invoeren(dus de simkaart wordt nog wel herkend). Daarna heb ik de netwerkinstellingen van mijn telefoon gereset. Dat alles hielp niet. Als ik de automatische aanbiederselectie uit zet dan komen er 1 of 2 Tele2 opties tussen te staan, dus het signaal zou er wel moeten zijn.

Ik heb een iPhone SE(2020). Mijn abonnement is minder dan een maand geleden ingegaan.

Alvast bedankt,

Alexander

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als je het signaal/netwerk wel ziet, check dan even dit topic.

Reputatie 4
Badge

Hey @alexstek,

Welkom op de community! 
Bedankt voor je duidelijke verhaal, daar kunnen we zeker wat mee!
We helpen je graag verder om je weer online te krijgen.
Hebben de tips in het topic dat @eric doorstuurde geholpen?

Ik ga hier in ieder geval een melding van maken, daarvoor heb ik jouw gegevens nodig.
Stuur mij een privébericht met de volgende gegevens :

• Naam
  • Adres
  • Laatste 4 cijfers van jouw IBAN-rekeningnummer
  • Geboortedatum

Gebruik de volgende link om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Cas
Ik kijk meteen met je mee! :muscle:

Hey @alexstek,

Welkom op de community! 
Bedankt voor je duidelijke verhaal, daar kunnen we zeker wat mee!
We helpen je graag verder om je weer online te krijgen.
Hebben de tips in het topic dat @eric doorstuurde geholpen?

Ik ga hier in ieder geval een melding van maken, daarvoor heb ik jouw gegevens nodig.
Stuur mij een privébericht met de volgende gegevens :

• Naam
  • Adres
  • Laatste 4 cijfers van jouw IBAN-rekeningnummer
  • Geboortedatum

Gebruik de volgende link om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Cas
Ik kijk meteen met je mee! :muscle:

Nee helaas hebben die stappen niet geholpen. Ik zal dat bericht ff sturen.

Ik heb de simkaart in mijn vorige telefoon (iPhone 4s) geprobeerd en daarop had ik ook geen service dus het zal wel niet aan de telefoon liggen.

Reputatie 7
Badge +4

Ok, maar met handmatig netwerk zoeken zie je dus wel Tele2. Wat gebeurt er als je die aanklikt?

Dit zijn mijn opties. Ik heb beide uitgeprobeerd maar het maakt geen verschil uit. (Ik heb na het selecteren van elke, de vliegtuigmodus gebruikt om er voor te zorgen dat de telefoon opnieuw probeert te verbinden)

Net even snel gelezen, maar heb je dit overal of alleen maar daar waar je woont?

Als je het overal hebt dan zit het denk ik in de SIM of ligt het aan Tele2 ( dat kan ook afgesloten zijn bv, al lijkt mij dat sterk als je net je abo hebt)

Maar goed wacht even af wat het berichtje naar Cas brengt.

Gisteren was ik naar de IKEA een paar kilometer verderop dus het ligt niet aan mijn dichtbijzijnde zendmast.

Reputatie 7
Badge +1

Als je simkaart in andere telefoons ook niet werkt, dan vraag ik me af of je simkaart nog wel werkt. Is het mogelijk om een (willekeurige)andere werkende simkaart in je toestel te proberen?

Cas van Tele2 suggereerde dat ik mijn simkaart in een nieuwere telefoon dan mijn vorige probeerde. (Die iPhone 4s werkt gewoon nog goed hoor :P) Maar ook in een iPhone 8 kreeg ik geen service. Ik heb ook geprobeerd of een KPN prepaid kaart in mijn nieuwe telefoon werkte en dat deed ie.

Reputatie 7
Badge +1

De iPhone 4s ondersteunt geen 4G, dus dan test je in feite alleen de 3G verbinding van T-Mobile (Tele2 heeft geen eigen 3G netwerk). Normaal zou ik zeggen dat er werkzaamheden aan de antenne bij jou in de buurt zijn (vanwege het samenvoegen van het Tele2 en T-Mobile netwerk en gereedmaken voor 5G) waardoor je tijdelijk een verminderde dienst ervaart, maar als je simkaart het ook op andere plaatsen niet doet zou het ook aan de simkaart kunnen liggen.

Er word een nieuwe simkaart opgestuurd dus we zullen zien hoe het daarmee gaat.

Reageer