OPD/Tele2 documentnummer veranderen

• 11 april 2018
  • 19 reacties
  • 512 x bekeken

Heb op 26 maart mijn mobiele abonnement verlengd met telefoon erbij. Had na wat twijfel gekozen voor de Sony Xperia XZ2 vanwege de pre-order actie die erbij zat (gratis headset t.w.v. 380,-).

Na het paasweekend in het buitenland te hebben doorgebracht, ben ik helaas op Schiphol mijn portemonnee kwijtgeraakt (waarschijnlijk gerold). Hierdoor kon ik mezelf niet legitimeren bij de koerier van het OPD waardoor hij de bestelling weer mee moest terugnemen (hetgeen ik toen ook zeer terecht vond).

Nu ben ik gelukkig weer in het bezit van een identiteitskaart, alleen blijkt het onmogelijk te zijn om het documentnummer nog te kunnen veranderen. OPD verwijt de provider dat zij niks aan de order kunnen aanpassen, terwijl Tele2 beweert dat het pakketje het punt bereikt heeft waarop ze het ook niet meer kunnen wijzigen. Uiteindelijk zojuist de order moeten cancellen en de enige mogelijke oplossing is het opnieuw maken van de bestelling. Nu is de pre-order actie echter verlopen en kan ik dus fluiten naar de headphone die een andere gelukkige krijgt die nooit een pre-order heeft geplaatst. Viel ook zowel met het OPD als Tele2 niet te regelen dat ik alsnog een telefoon met pre-order actie zou krijgen. Vraag me dan dus af wat er gebeurd met het pakket dat altijd al op mijn naam stond met daarin een pre-order code?!

Vind het toch wel erg vreemd dat er in zo'n situatie niks meer aan een bestelling gedaan kan worden en je dus uiteindelijk gedwongen wordt om hem te cancellen.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Ai... ja dat is niet echt een fijne situatie... Uhh ik moet even voor je bellen om te kijken of ik nog wat voor je kan doen! Heel eerlijk denk ik dat die kans klein is omdat de actie al voorbij is.

Waarom wij het niet meer kunnen aanpassen en de OPD ook niet... Is omdat het systeem zo gebouwd is om fraude tegen te gaan.. Ik begrijp je echt waar! Maar de enige optie die wij vaak hebben is de order te cancelen en opnieuw in te voeren!
Op dit moment is de actie voorbij dus ik moet navraag voor je doen! Vervelende situatie maar wij kunnen hier weinig aan doen.. Maar voor jou is dit ook gewoon niet leuk!!

Je hoort snel weer van mij ik ga ermee bezig!

Mario van Tele2
Beste Mario,

Heb zojuist nog contact gehad met de klantenservice en moet zeggen dat ik ditmaal zeer goed geholpen ben. Wat ik juist zo vreemd vond is dat mijn oude pakket in rook leek op te gaan. De mevrouw van de klantenservice heeft mij nu beloofd dat ik gebeld ga worden door de backoffice als het pakket weer terug is bij jullie en dat ik dan hetzelfde pakket weer terug krijg gestuurd. Dan krijg ik dus alsnog een telefoon met hierin de geldige code voor de pre-order acte.
Ben dus zeer blij met deze oplossing!
Beste Mario,

Een aantal dagen geleden is door een collega van jou de toezegging gedaan dat ik gebeld zou worden door backoffice en dat geregeld zou worden dat mijn oude pakketje nog bij mij bezorgd gaat worden. Inmiddels zijn we 4 dagen later en heb ik nog steeds niks gehoord van Tele2. Ik vrees dan ook dat er nu een verhaal gaat komen dat het pakketje weg is en het niet meer mogelijk is om het oude pakketje te bezorgen. Dat er vorige week aan mij gemeld werd dat de actie voorbij is en jullie er weinig aan kunnen doen is volstrekt onzin, omdat mijn telefoon met de pre-order actie gewoon weer bij jullie is terug bezorgd. Ik hoop dan ook dat er nog contact wordt opgenomen met mij voor de 20e, want daarna verloopt de actie om bij Sony de IMEI-code in te voren.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Ja zover ik het kan zien.. is de actie niet meer mogelijk ook niet met terugwerkende kracht. Ik weet ook niet welke collega dit gezegd heeft tegen je! Ik begrijp je echt wel.. Alleen het systeem is wel zo gemaakt om fraude tegen te gaan en ik weet wel dat je ID gestolen is. Het probleem is dan wel dat je niet tijdens een lopende order waarvoor een pakket verstuurd wordt je ID nog kan wijzigen..., dit dus om fraude tegen te gaan! Ik begrijp je heus wel maar wij kunnen hier ook weinig aan doen net als jij er niks aan kan doen dat je ID gestolen is. De actie loopt ook via Sony zodra zij ermee stoppen kunnen wij daar geen aanvragen meer voor doen. Heb nog wel rond gebeld voor je... Zoals het lijkt is de headset actie nogmaals activeren niet mogelijk. Ik kan kijken wat ik qua compensatie kan doen.. Maar het is niet zo dat ik de headset qua bedrag kan compenseren.

Vriendelijke groet,

Mario van Tele2
Beste Mario,

Ik begrijp dat jullie de headset qua bedrag niet kunnen compenseren. Deze actie was namelijk van Sony en het invoeren van de IMEI-code op de doos van de mobiele telefoons verloopt per 20 april. Daarom is het niet meer reeël om te verwachten dat ik mijn oude pakket waarin een telefoon zit met een geldige pre-order actie nog op tijd kan ontvangen (als dit überhaupt nog mogelijk zou zijn). Daarom ben ik benieuwd in hoeverre Tele2 mij wel tegemoet kan komen voor dit vervelende probleem.

Ik hoor daarom nog graag van je!

Met vriendelijke groet,

Arjan
Reputatie 7
Badge +2
Arjan ik kijk even naar de voorwaarden van de actie, en Sony vraagt de volgende:

De orderbewijs heb je per mail gekregen toen je de preorder gedaan hebt, daar zit geen IMEI codes op wat Tele2 weet die codes niet vantevoren.

Ik zou zeggen neem even contact met Sony, liefst geschreven via FB of zo en vraagt als je toch kan aanmelden voor die actie.
Beste Rena Chan,

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb echter al contact gezocht met Sony en zei vertelde mij het volgende:

We vinden het fijn om te horen dat u graag wilt deelnemen aan onze headsetactie. Wel vervelend dat u zich nu in deze situatie bevindt.
Helaas kunnen wij geen handmatige aanpassingen doen in de registraties.
Als u een ander toestel ontvangt betekent dit dat het toestel een ander IMEI-nummer heeft dan het toestel dat werd gepre-orderd. Als u uw ander toestel zal willen laten registreren zal dit een automatische foutmelding geven omdat het IMEI-nummer niet binnen de juiste periode werd vrijgegeven. En dat kunnen wij jammer genoeg niet veranderen.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact opnemen met de Sony Xperia Support. Bezoekt u ook gerust onze website. Op www.sonymobile.com ontvangt u altijd het laatste nieuws en de meest interessante content.

Het gaat om de doos waarin de telefoon zit, daar staat het IMEI-nummer op. Ik begrijp dat Tele2 deze telefoons met geldige actie-code niet zomaar op voorraad hebben liggen en ook niet zomaar aan iedereen kunnen/mogen weggeven. Dat was dus juist de reden waarom ik dus mijn oude pakker moet ontvangen (degene die ik besteld had op 26 maart) om aan deze actie deel te kunnen nemen. Hierin zit namelijk wel een toestel met een geldige IMEI-nummer. Maar ik vrees dat dit toestel nu naar een onwetend ander iemand is gegaan die nooit meet gaat checken op deze actie.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Na overleg en de voorwaarden van Sony nagekeken te hebben.. Kan ik je er niet mee helpen 😞 Het oude pakket is niet zomaar terug te vinden dat gaat via de OPD die pakbon die er dus niet meer. Sony gaat alleen akkoord met een pakbon die binnen de actie periode valt plus IMEI nummer.
Wij doen dus niks met de actie van Sony... De actie gaat via Sony en die kijkt naar de datum op het pakketje waar de pakbon op zit. Omdat de actie via Sony loopt kunnen we je een compensatie geven van de kosten die je zou maken bij Tele2 bijvoorbeeld 2 maanden compensatie... Alleen ik kan nu niks veranderen aan de actie! Nogmaals mijn excuses alleen kunnen wij hier weinig aan veranderen!

Groetjes,

Mario van Tele2
Beste Mario,

Bedankt voor deze reactie. Dat er niks meer gedaan kan worden aan de actie is sneu, maar de situatie is helaas niet anders.

Ondanks dat de situatie vervelend is voor beide partijen ben ik momenteel de enige die voor alles opdraait. Daarom ben ik benieuwd wat er allemaal voor mij mogelijk is qua compensatie van Tele2 (een eventuele compensatie van 2 maanden vind ik dan ook zeer redelijk) en hoe ik dit het beste kan regelen.

Ik hoor graag weer van je!

Met vriendelijke groet,

Arjan
Reputatie 4
Badge +1
Zou je mij een prive bericht willen sturen met het nieuwe document nummer erin? En je hebt nog steeds de voorkeur voor het zelfde pakket en telefoon?
Beste Mario,

Heb je 4 dagen een privé bericht verstuurd met hierin mijn gegevens en het pakket dat ik zou willen.
Vind het nu toch zo allemaal wel vrij lang duren....
Reputatie 4
Badge +1
Ja dat begrijp ik.. Alleen dit weekend was ik er niet 😞 Sorry..

Maar een collega die de bestelling zou invoeren is ermee bezig.. Als het goed is zou je maandag of dinsdag gebeld worden om het nog te bespreken! Dit is een beetje verplicht.. Ik zorg na de bestelling voor de vergoedingen 🙂
Beste Mario,

Ben inderdaad gisterochtend gebeld door een collega van je. Was toen helaas niet in staat om de telefoon op te nemen. Hopen dat hij snel weer terug belt. Ik wacht af en hoop dat alles snel geregeld is.

Groet,

Arjan
Reputatie 4
Badge +1
IK krijg het bericht binnen dat het voor je aangemeld is! De vergoedingen worden nog ingevoerd door mij 🙂
Beste Mario,

Heb mijn contract zojuist bij jullie verlengd. Vanwege het feit dat een BKR-registratie blijft staan na het opzeggen van het abonnement heb ik ervoor gekozen om 10,- toestelkrediet per maand te nemen en het contract niet maandelijks opzegbaar te maken. Er is dus wel het een en ander veranderd ten opzichte van het vorige contract. Ik heb ervoor gekozen om de telefoon aankomende maandag in ontvangst te nemen, omdat het weekend mij niet heel erg schikt. Ik hoop dat je destijds met mij contact opneemt en mij kan informeren over de vergoeding die ik kan verwachten.

Met vriendelijke groet,

Arjan
Beste Mario,

Ik heb het pakket zojuist in ontvangst genomen en bevestiging dat mijn abonnement verlengd is. Zou jij mij het kunnen laten weten zodra je de vergoedingen hebt ingevoerd?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Arjan
Reputatie 4
Badge +1
Ik zal er dan vandaag mee bezig voor je 🙂
Zojuist bericht gekregen van Tele2 dat de vergoeding op mijn eerste factuur wordt verrekend. In eerste instantie blijkt wel uit mijn berichten dat ik wel klaar was met Tele2 waar niemand wat wilde regelen en/of de autoriteit had om iets te kunnen regelen. Achteraf gezien vind ik toch dat ze nu naar behoren hebben gehandeld en ben ik toch blij met deze regeling. Het is vrij logisch dat ze niet de gehele headset vergoeden. Het geven van een vergoeding geeft in mijn ogen wel het teken dat ze het probleem toch naar hun beste kunnen willen verhelpen.

Dank namens mij voor de (uiteindelijke) toch goede behandeling van Tele2!
Reputatie 4
Badge +1
Ik ga dit topic sluiten! Indien er nog andere vragen zijn graag een nieuw topic aanmaken!