beantwoord

Op mijn huisadres regelmatig geen verbinding met het 4G netwerk..

• 12 augustus 2015
  • 19 reacties
  • 622 x bekeken

Mijn account is inmiddels omgezet naar 4G. Op het werk in Scherpenzeel, kan ik altijd goed verbinden met 4G. Op mijn huisadres in Hilversum, krijg ik geregeld geen verbinding met 4G. Het bereik is overigens 100%. Mijn toestel is een Nexus 5. Als test schakel ik wifi aan en uit en kijk of de telefoon verbindt met 4G. Thuis verschijnt er een ! in de signaalmeter, wat betekent dat het internet niet werkt. Wel kan ik bellen en gebeld worden. Op het werk in Scherpenzeel werkt 4G altijd als ik schakel van wifi naar 4G. Ik moet mijn Nexus dus noodgedwongen op 3G houden, om in Hilversum zeker te zijn van internet op mijn mobiel. Ik ben benieuwd of er meer zijn met vergelijkbare problemen.
icon

Beste antwoord door Jefta van Tele2 27 augustus 2015, 15:27

Hoi jacques1971,

Fijn dat het nu wel werkt. Hou het even in de gaten en laat het me weten als het toch weer minder wordt.

Groet,
Jefta
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Als ik op de dekkingskaart kijk: https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/ zijn er kleine delen van Hilversum waar geen bereik binnen is. Kijk eens op je eigen woonadres.
@WhTurner

Het bereik is 100%....de signaalmeter kan niet verder naar rechts!
Reputatie 1
Badge
Staat er dan ook 4G of LTE naast? Is dat dan niet van iets anders als 4G?
Overigens 100% bestaat niet.Je hebt het maximaal aantal streepjes van je dekkingsindicator.
4G/LTE dekkingsindicatie is anders ingedeeld dan bij GSM of UMTS.
Je zou eens een netwerkmonitor op je telefoon kunnen installeren dan kan je de exacte niveau's zien.
Wat is de postcode van je woonadres?
1221

Er staat 4G naast de S meter, echter met een roepteken erin.

Bij info/simkaart status staat ook "type mobiel netwerk LTE"

Alle streepjes is bij mij overigens volle bak, oftewel 100%, genoeg signaal..

Ik kan wel verder gaan kijken hoeveel dbm het is of asu...lijkt me niet interessant.

Op het werk hier gaat 4G wel altijd, dus toestel instellingen lijken goed,.
Badge +5
Hey jacques,

Wil je eens een printscreen van de dekkingskaart meesturen, waarin jouw postcode is ingevoerd? Deze kun je gewoon als afbeelding toevoegen in dit bericht. Heb je dit probleem trouwens ook als je jouw simkaart in een ander toestel probeert? Overigens denk ik dat het te maken heeft met de binnenshuis-lwestie, aangezien je alleen hier dit probleem hebt. Soms zijn bepaalde huizen dusdanig geisoleerd dat de dekking minder wordt.

Laat je het even weten?

Groet,
Jefta
@Jefta

Ik word hier een beetje verdrietig van. Het bereik is namelijk prima. Nogmaals in Scherpenzeel, waar ik werk "doet" mijn telefoon het prima op 4G. De conclusie is dus dat de telefoon goed is ingesteld. Het probleem ligt dus lokaal in Hilversum (noord/oost). Het zou nu eens leuk zijn als Tele2 het probleem eens onderkent.
Tele2?
Badge +5
Hoi jacques1971,

Ik gaf in mijn eerste reactie al aan dat het vermoedelijk een binnenshuiskwestie is, maar ik wilde uitsluiten of het toch niet aan je telefoon lag. Nogmaals, sommige huizen zijn dusdanig geisoleerd of ingericht, dat het bereik minder wordt. Wanneer je alleen op jouw huisadres slechte verbinding hebt, lijkt mij dit de meest logische redenatie.

Groet,
Jefta
Buiten werkt het ook niet Jefta.
Overigens kan het dekkings- kaartje niet paarser zijn dan paars.
Binnenshuis is de dekking meer dan voldoende.
De signaal meter van de telefoon geeft 4 streepjes aan.

Ik ben overigens Radio zendamateur, dus ik weet meer van radiosignalen af.
Vermoedelijk heeft Tele2 nu iets in het 4G netwerk gewijzigd, wat voor de Nexus 5 een positieve uitwerking heeft.
Op dit moment krijg goed en binnen een seconde verbinding met het LTE netwerk.
Ik heb nu direct toegang als ik wifi uitschakel.

Hopelijk blijft het zo.
Reputatie 7
Badge +4
Er wordt nog druk gebouwd. En misschien hebben ze wel iets met jouw melding gedaan! In iedergeval nu zoals het hoort.
Badge +5
Hoi jacques1971,

Fijn dat het nu wel werkt. Hou het even in de gaten en laat het me weten als het toch weer minder wordt.

Groet,
Jefta
Helaas is het probleem weer terug in Hilversum....slecht verbinden vanuit wifi naar 4G.
Ik heb al gebeld met de helpdesk, hopelijk wordt het nu wel meteen opgepakt.
Zie foto, wel dekking 75% maar geen data verkeer (roep teken door Signaal meter). Excuus voor de vage foto...met oude gsm genomen...

3G of-te-wel T-Mobile internet gaat wel oké.
Inmiddels nog wat verder getest. Vanmorgen op mijn huisadres nog steeds niet mogelijk om vanuit wifi naar 4g te verbinden. Echter 900 meter verderop (het station Hilversum) heb ik weer gewoon 4g met dataverkeer. Hier op het werk 3925CK, heb ik ook geen probleem met het verbinden van de wifi naar 4g. Mijn conclusie is dus dat het niet aan de Nexus 5 ligt of de instellingen. Het moet dus in het opstelpunt zitten waarmee ik thuis 1221cl verbind. Aangezien dit zelfde probleem betreft als 4 maanden terug, hoop ik dat het nu niet weer een maand duurt van bellen met de helpdesk en mekkeren in het forum om het op te lossen. Dan ga ik toch nadenken over een andere provider.
Reputatie 7
Badge +4
Goed plan. Je kan ook even uit de app story het propgramma "G-net track" downloaden. Met dat programma kun je zien met welke zendmast je verbonden bent. Zou Tele2 eigenlijk zelf moeten gaan onderzoeken bij jou, maar als ze weten welke mast het niet goed doet is de oplossing ook sneller gevonden.
Thanks Eric;

Ik ga een met dat programma spelen.
Het programma heeft nogal wat mogelijkheden. Ik neem aan dat het nodenummer het ID is van het opstelpunt ?
Reputatie 7
Badge +4
LAC, node en cellID lijkt me genoeg data voor Tele2 om te identificeren welke mast het is?
Geef je er 1 op waar het wel en 1 waar het dus niet werkt.
Dat gaat lukken Eric, thanks
Het probleem lijkt weer verholpen te zijn, dit keer snel.
Ik zal het de komende dagen in de gaten houden of het stabiel blijft.