Onvriendelijke medewerkers, in 30 dagen de tijd niets met identiteitsfraude gedaan TELE2

• 23 maart 2018
  • 7 reacties
  • 194 x bekeken

TELE 2 is een zeer onprofessioneel bedrijf met de medewerkers die niet vakkundig zijn, slecht van dienst zijn en proberen aan de telefoon te manipuleren!
Al langer dan 30 minuten tracht ik de juiste persoon bij TELE2 te bereiken, diverse medewerkers hebben geen idee wie over mijn terugkerende probleem gaat..... de identiteitsfraude die ik op 26 februari had gemeld is nu 30 dagen later nog steeds niet verholpen, ok ......een DUISTERDER bedrijf heb ik nog nooit meegemaakt. Ik ga verder vechten. Ik ben GEEN klant van TELE2 en nooit geweest! Ik begrijp het volkomen niet hoe ze aan mijn rekening kwamen en de doorlopende incasso hebben kunnen inboeken voor 4 abonnementen nota bene, ik sta op het punt om de brancheorganisatie, consumentensite en het OM aan te schrijven.) Bij de politie ben toen op 26 februari jl. geweest ze zeiden omdat ik op tijd de incasso's heb kunnen blokkeren dan is er geen strafbaar feit gepleegd. Dus ik moet een van deze incasso's laten gaan om de dader het werkelijk strafbare feit te laten plegen. Dan kan er onderzoek pas naar gestart worden. Wow dat dit inNederland zo maar kan! Ja hoor TELE2 doet het gewoon!
Na de fraudemelding in 30 dagen de tijd heeft dit bedrijf niets gedaan met mijn identiteitsfraudemelding!
Medewerkers kunnen geen enkel zinnig woord zeggen op mijn vraag waarom is dit niet gedaan. Ze dreigen alleen met de zin: wil ik dat u help of anders hang ik de telefoon op! Op die manier wordt mijn mond gesnoerd door een meneer met een buitenlands accent dat als ik niet stop met vertellen dat hij dan ophangt!
Of dat aan het culturele verschil van deze man met accent ligt weet ik niet, maar fatsoenlijk is hij niet, want dit bedrijf en zijn medewerkers interesseert het niet hoe ze aan hun geld komen als ze maar hun geld krijgen zelfs als dit op een fraudeuze manier gebeurt!
TELE2 is een fraudeur met niet geschoolde klantonvriendelijke medewerkers! Een bedrijf dat het geld uitklopt bij niets vermoedende consumenten! Controleer je incasso, want de kans is groot dat je meerdere incasso's hebt staan van TELE2.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als jij aan de telefoon ook zo dreigend en rasistich praat als je hier schrijft zou ik ook ophangen.
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad een gouden tip, klant of geen klant, geen enkele medewerker is verplicht om iemand te woord te staan als die persoon niet op een respectvolle manier het gesprek kan voeren .

-

Je rekening nummer is niet een geheimzinnige iets, en er vindt geen naam controle plaats bij sepa machtigingen.

Daarom bestaat ook de Melding Onterechte Incasso, die je bij je bank kunt doen, meld de incassos als onterecht en blokkeer verdere incassos.

Dan ben je ook snel klaar, tenzij spraak is geweest van een echte identiteitsfraude, maar dan krijg je van zelf een bericht en mag je met die extra gegevens een aangifte doen.

Als het vaker voorkomt dat jij onterechte incassos in jou rekening krijgt, dan kun je in gesprek met je bank weer een aangifte doen, maar voor een enkele geval, gaat de politie inderdaad geen vinger bewegen, laat staan het OM....

Over je laatste "tip", tja dar zegt elke bank, controleer je rekening afschrift, maar mensen doen dat vaak niet.
Reputatie 7
Badge
Wat een verhaal.....
Dit lijk me meer iets om bij de bank te melden, hoewel .... daar werken de laatste jaren ook al veel buitenlanders hoor net als bij de politie. ......
Ik zou zeggen vraag je eens af wie er allemaal je rekeningnummer kent.
Dat iemand misbruik maakt van je gegevens kan Tele2 niet aangerekend worden.....Wie zegt dat het misbruik is trouwens? Een fout kan overal voorkomen immers...een cijfertje verwisselen en bingo.
Wat Rena al zegt de politie zal er niet meteen achteraan gaan...
Dit hoort bij je bank.
Hou goed alle afschrijvingen in de gaten, ook van andere bedrijven .
Je bent geen klant van Tele2 dus storneer de betalingen dan gewoon.....
En graag beetje meer respect voor de medewerkers hier....
Ik ben altijd netjes en vriendelijk door hen behandeld.
Reputatie 7
Badge +5
Dat is echt wel op het randje ja, buitenlands accent en culturele verschillen tsk tsk.
Zulke uitspraken zetten dan ook meteen de toon.
Maar goed je hebt het kunnen blokkeren, dus de schade zal niet al te groot zijn.
Dat is dan weer een meevaller voor je.
Reputatie 7
Badge
Bij de bank een selectieve incasso blokkade instellen zorgt ervoor dat er ook in de toekomst geen bedragen kunnen worden afgeschreven (door Tele2). Als het echt identiteitsfraude is dan zal je daarna post krijgen omdat er niet is betaald. Indien je geen post gaat ontvangen, dan is er vermoedelijk een vergissing gemaakt met het bankrekening nummer en is de selectieve incasso blokkade voldoende om van het probleem af te zijn.
Reputatie 1
Badge
Hoi Innab74,

Ik wil graag voor je kijken wat we voor je kunnen doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Zou je mij een prive bericht kunnen sturen met je NAW gegevens en het IBAN nummer dan gaan we voor je aan de slag.

Groet Emiel
@Innab74Als nieuwkomer op dit forum, weet je waarschijnlijk niet hoe je een privébericht moet sturen. Dar doe je door op de naam van Emiel te klikken en dan op de knop "Stuur bericht"