Onverwachts hoge kosten Unlimited abonnement

• 17 mei 2020
  • 17 reacties
  • 559 x bekeken

ik heb  3 abonnementen, 1 voor mezelf en 2 voor nijn dochters, die beide alles onbeperkt hebben. 

1 dochter werd ploteseling afgesloten ondat zij kosten buiten haar bundel had gemaakt. Het moment dat zij de waarschuwing kreeg werd zij afgesloten. €374 ofzoiets buiten bundel !! Hoe dan? Bellen,  blijkt zij heeft verkeerde tekst in sms gestuurd om haar onbeperkte data aan te vullen, waardoor zij  bundels heeft “gekocht” die zij helemaal niet nodig heeft. Maar ik moest even terugbellen  als de factuur was opgemaakt  dan pas konden deze kosten verrekend worden. Zo gezegd zo gedaan, na tog x doorverbonden en verbroken opnieuw bellen, ik wordt terug gebeld wanr moet via andere afdeling. Week later alleen betaalherinnering. Weer tig x bellen o ja staat er wel in maar is niet “doorgezet”. Tijdje in de wacht want weer andere afdeling. Maaar mevrouw het is geregeld u kunt bericht afwachten. Dus ik vraag nog ik krijg nog een nwe rekening. ja! Weer week later betaalherinnering. Ja was idd in behandeling maar kan tot 7 werkdagen duren. Mevrouw zegt ik pas de betalings termijn aan en maak aantekening mocht dochter toch worden afgesloten direct even bellen wrd zij meteen weer aangesloten en worden de aansluitkosten vergoed. Nu is het zondagavond en worden alle 3 de nummers afgesloten !!! Ten eerste al heeel raar dat je bundels kan kopen terwijl je unlimited data hebt, daarnaast dat er pas waarschuwing komt als de kosten bijna €400 bedragen en dan ook direct wordt afgesloten. Daarna na tig bellen en aantekeningen waar niets mee wordt gedaan worden gewoon alle nummers afgesloten op zondagavond. even bellen op zondag gaat dus niet lukken, met welke telefoon dan ??  Ben woest, denk minimaal al 3 uur aan het bellen geweest en voor wat ? Zelfs al waren de medewerkers vriendelijk, zij kunnen en mogen blijkbaar niets , door allerlei regels. 

17 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Afgesloten worden is natuurlijk heel vervelend. Met Unlimited is het mogelijk om gratis 1GB aanvullers aan te vragen. De gratis bundels zijn beperkt tot 1GB om het netwerk te beschermen tegen excessief gebruik. Wil je voor het gemak toch grotere bundels, dan zijn deze te koop net als voor de andere abonnementen. Het is dus wel degelijk mogelijk om extra kosten te maken indien een gebruiker daar voor kiest. Er is inderdaad geen waarschuwing voor meerkosten aan data binnen Nederland. Er worden normaliter wel berichten naar het betreffende nummer gestuurd indien afsluiting dreigt.
Vanaf maandag zijn er weer Tele2 moderators op het forum aanwezig, die naar je casus kunnen kijken. @Rox van Tele2 en @Cas van Tele2 vermeld ik hier specifiek even, omdat we hier te maken hebben met een afsluiting.

Reputatie 6
Badge +1

Dan worden ze getriggerd? Omdat je de link hier zet! 

Reputatie 7
Badge +4

Als je grotere bundels dan 1Gb wil kopen kan dat. Wat heeft jouw kind besteld? Bundelboosters zijn gratis, maar beperkt tot 1gb. Deze kun je ook in de Tele2 app bestellen, maar die grotere dus ook.

Mocht er al coulance worden toegepast, dan is dat in de vorm van een credit op de volgende factuur. De huidige factuur wordt niet vervangen en zal dus eerst betaald moeten worden voordat je weer aangesloten wordt. Alle abonnementen staan op 1 naam/account, vandaar dat ze alle 3 geblokkeerd zijn en het incassoproces in gang is gezet.

Vanaf half maart hiermee bezig het moment dat dat mijn dochter wetd afgesloten. Mijn dochter had slechte wifi in haar kamer en vroeg mij idd steeds via app de data te “boosten”. Ik heb juist unlimited voor mijn kinderen genomen om niet voor onverwachte kosten te komen. Mijn andere dochter heeft haar toen gezegd dat dit ook via sms kon. Hoe dit heeft kunnen gebeuren is dus inmiddels duidelijk.    Op dat moment werd mij beloofd dat deze kosten verrekend zouden worden, omdat het idd duidelijk was dat er sprake moest zijn van een vergissing. Hij heeft toen gezegd dat dit alleen kon op het moment dat de rekening was opgemaakt. Drm op moment dat rekening kwam direct gebeld. Ik zou terug gebeld worden , maar gebeurde niet dus weer gebeld en telkenmale werd ik gerust gesteld  en nimmer werd mij gezegd dat er eerst betaald moest worden (ik had trwns al 70€ betaald dit bedrag is net iets minder dan wat ik normaal maandelijks betaald) op 4 mei vroeg ik aan deze medewerker nog dus ik krijg een nieuwe rekening met het juiste bedrag? Ja u kunt rustig afwachten u krijgt bericht. Ik kreeg idd bericht maar een herinnering. Dus 11 mei wederom gebeld. Deze mevrouw vertelde dat 7 werkdagen zou duren en dat dit bedrag dus wrs niet op de volgende factuur verrekend zou kunnen worden  , maar pas de maand daarop. Als ik direct was terug gebeld dan had dit dus nog wel op aankomende factuur verrekend kunnen worden.  Zij zei mij als enige dat de rekening wrs eerst betaald moest worden en dat ik dan later het geld terug zou krijgen. Ik schrok hiervan want ik kan helemaal geen 300 zoveel euro missen. Zij zou een uitstel van betaling tm juni op de hoge factuur zetten , zodat dit tegen elkaar zou wegvallen op het moment dat de kosten op de volgende verrekend werden. Dit zag ik ook terug in de app waar stond bij de factuur van maart dat ik extra tijd kreeg  om te betalen. Ook zei zij mocht het mis gaan en je dochter toch worden afgesloten (en niet alle nummers ) bel dan ditect dan wordt zij weer aangesloten en zal ik een notitie maken dat de aansluitkosten op de volgende factuur vergoed worden. Die moet je dan wel eerst betalen en worden op de factuur daarop hersteld.   Vind ik niet leuk maar 28€ kan ik nog overzien. Wat ik al zei ik werd iedere x, hoewel na heel veel doorverbinden of verbroken telefoontjes  opnieuw bellen vriendelijk te woord gestaan en gerustgesteld, maar het heeft uiteindelijk geleid tot afsluiting van al mijn nummers.  

Reputatie 7
Badge +4

Ja, je verhaal wordt steeds helderder. De 70 euro aanbetaling nadat 1 abonnement was geblokkeerd wegens hoogverbruik klopt. Daarna is die weer aangesloten. Maar als je de rekening niet betaald wordt het hele account afgesloten, dus alle drie. Maar als je een soort van uitstel hebt gehad is daar blijkbaar toch iets mis gegaan. Heb je wel de creditfactuur al gezien? Er zitten ook moderators op dit forum die even in de systemen kunnen kijken maar dat duurt meestal een paar dagen. Directe klantenservice is er alleen telefonisch.

p.s. Hier staat de juiste procedure voor meer data aan te vragen. Je  andere dochter heeft dat niet goed gelezen!

Idd net weer gebeld ben iig weer aangesloten 😅. Nu even afwachten op de credit factuur waar zij dus blijkbaar mee bezig zijn   

Reputatie 4
Badge

Hey @claudiao,

Allereerst welkom op onze community! Ik ben meteen in het systeem gedoken om te checken of alles nu gesmeerd loopt. De klantenservice heeft de vergoeding ingediend, dus dat is echt onwijs fijn! Deze wordt verwerkt in de eerstvolgende factuur (in juni). Ook zie ik dat alle drie de abonnementen weer actief zijn. Er is inderdaad wat langs elkaar heen gegaan, waardoor het hele account werd afgesloten in plaats van 1 abonnement. Excuses daarvoor! Gelukkig zijn alle drie de nummers nu aangesloten.

Groetjes,

Rox

Beste @Rox van Tele2 ,

ik zie inmiddels dat de internetkosten zijn verrekend, super fijn ! Echter ik krijg ineens een brief dat ik een betalings achterstand zou hebben van €8 uit mei 2018 en €7,01 van januari dit jaar. In mijn tele 2 staat alles op betaald, ik ken deze facturen ook niet. Nu is dit bedrag uit handen gegeven aan Bos  incasso. Net gebeld met tele 2 (johan) kon mij niet verder helpen werd uit het systeem gegooid , adviseerde mij contact met Bos op te nemen, maar die kan mij alleen doorgeven wat ik al weet  2 facturen die ik niet ken en waarvan ik niet weet waar zij vandaan komen  . Ik probeerde weer contact op te nemen maar dat lukt dus ook niet. Het enige bedrag dat ik naar mijn weten schuldig  kan zijn is het bedrag dat resteert van de factuur van maart, ik had al €70,- betaald de internetkosten zijn nu verrekend dus er blijft iets minder dan €10 over. Ik ben het spoor helemaal bijster en word nu geconfronteerd met een incassoburo , terwijl ik altijd alles keurig betaal. Ik ben alleen vandaag alweer anderhalf uur bezig om uit te zoeken hoe dit nu allemaal zit, maar niemand lijkt mij verder te kunnen helpen , kun jij mij verder helpen ??

Reputatie 7
Badge +1

Bij Bos incasso zou je gewoon een specificatie (facturen) kunnen opvragen. Die zullen zij misschien niet op de plank hebben liggen, maar kunnen zij wel opvragen bij Tele2 en vervolgens aan jou sturen.

Wat mogelijk ik begrijp ik allemaal, maar bij mij lijkt alles helemaal mis te lopen. Heb ook een specificatie. Het betreft hier 2 facturen die ik niet ken en niet in ”mijn tele 2 “voorkomen. Daarbij als ik in mei 2018 iets niet betaald zou hebben, is er toch ruim de tijd om dit in 1 van de volgende facturen mee te nemen of mij een herinnering daarvan te sturen ? 

Reputatie 7
Badge +1

Dat snap ik en is uiteraard heel vervelend. Ik reageerde op het feit dat je aangeeft die facturen niet te kennen. Als Bos deze kan sturen (inclusief bijbehorende specificatie), dan kan je wellicht zien wat er precies in rekening wordt gebracht.

Een (deels) openstaande factuur wordt niet meegenomen in een volgende factuur, elke factuur blijft zoals die is. Het is wel raar als er “ineens” nog iets open lijkt te staan. Met de facturen kan je in ieder geval bekijken of het klopt dat deze onbetaald zijn. In Mijn Tele2 hoeft het niet allemaal te kloppen, bijvoorbeeld als er ooit een incasso is gestorneerd. Enfin, ik denk dat alleen Bos of @Rox van Tele2 hierover duidelijkheid kan scheppen.

Dan is het nog vreemder een factuur voor € 8, en €7,01 🤷🏼‍♀️  ,  wrd er beetje moedeloos van, is het ene opgelost , krijg ik dit weer 😔. Ik wacht het maar even af , met Bos kwam ik niet veel verder 

Reputatie 7
Badge +4

Is het een factuur van 8 euro, of een niet betaald deel van die factuur. Als je handmatige overboekingen hebt gedaan zou er te weinig betaald kunnen zijn.

Ik heb geen  idee waar dit betrekking op heeft 🤷🏼‍♀️ Factuurnummers onbekend bij mij. In mijn tele 2 zijn de facturen van mei 2018 en januari 2020 gewoon betaald. Bedragen op mijn bankrekening bekeken komen overeen met factuur bedrag. Hoe kan ik te weinig betalen als zij zelf incasseren ? Ik snap er dus helemaal niets van. 

Reputatie 7
Badge +1

Dat bedoel ik dus, als je die facturen kan opvragen dan kan dat wellicht informatie geven die je nu nog niet hebt. Bos moet die kunnen leveren, dus ik zou daar sowieso die vraag uitzetten. Dan heeft je dossier daar in ieder geval een status update en de notitie dat je de vordering betwist en de facturen wil zien. En anders is het wachten op Rox, maar in principe zal Tele2 ook naar Bos verwijzen.

Ik heb Bos idd nogmaals een mail gestuurd en idd verzocht mij een kopie van de betreffende facturen te sturen ipv van de specificatie die zij stuurde. Dat zijn slechts bedragen en factuurnummers, die niet overeenkomen met de nummers in mijn tele2. Ik ben benieuwd naar de reactie. 

Reageer