beantwoord

Onverwacht hoge kosten door roaming

• 20 maart 2016
  • 6 reacties
  • 316 x bekeken

Net terug van vakantie vind ik een rekening van over de 100,00 euro vanwege roaming gebruik
Ik heb in turkije geen tele 2 simcard maar een simcard van
Turkcell gebruikt ..waarom krijg ik nu een hoge rekening over gebruikte roaming?

Ik heb dit via "berichten" gepost geen reaktie vandaar dat ik het hier nog eens probeer..iemand ook deze ervaring gemaakt?
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 24 maart 2016, 14:50

Beste perihan baris/mientje tientje,

Het is natuurlijk vervelend dat je onverwachts bent geconfronteerd met hoge kosten. Echter, als je jouw Tele2 simkaart niet in jouw telefoon hebt gehad, kan het niet zijn dat je voor 100 euro verbruikskosten wordt afgerekend in Turkije. Als de factuurspecificatie (die je waarschijnlijk nog moet ontvangen?) aangeeft dat de kosten voortkomen uit verbruik in Turkije, dan kan het niet anders dan dat de kosten terecht zijn. Om kosten in de hand te houden zonder prepaid simkaart van het land waar je bent, kun je overigens gebruik maken van onze buitenland voordeelbundels.
Mocht je aan de hand van jouw factuur nog vragen hebben dan hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Je hebt die data gebruikt, bijv. op het vliegveld voordat de simkaartwissel gebeurde. Unattended app updates, veel Whatsapp foto's ect. Enig zekere manier is het dataverbruik uit te zetten, bijv. vliegtuigstand. En dan pas de de plaatselijke simcard erin te doen.
nou dat zeker niet voor 100 euro.
mijn updates staan ingesteld op alleen bij Wifi
. Graag een serieus antwoord, ik ben geen 15 meer en ik heb al jaren een smartphone. Heb niet voor niets een buitenlandse Simcard gekocht juist om dit soort kosten te voorkomen.
Reputatie 6
Badge +1
Denk je nou echt dat Tele2 je onterecht aanslaat voor die 100 euro? Je hebt ze verbruikt en je kan het tegendeel niet aantonen. Overigens bemoei je je in een topic van iemand anders. Start een eigen topic.
Reputatie 7
Badge +5
Ik vraag mij af of perihan baris en mientje tientje een en dezelfde persoon zijn, want het is idd wel een hele rarae reactie in andermans topic.
Het is trouwens verboden om twee screen names te gebruiken.
Reputatie 7
Badge +4
Kijk op je factuur gewoon even naar de gespreks specificatie en dan weet je waar de 100 euro precies vandaan komt.
Reputatie 4
Badge +3
Beste perihan baris/mientje tientje,

Het is natuurlijk vervelend dat je onverwachts bent geconfronteerd met hoge kosten. Echter, als je jouw Tele2 simkaart niet in jouw telefoon hebt gehad, kan het niet zijn dat je voor 100 euro verbruikskosten wordt afgerekend in Turkije. Als de factuurspecificatie (die je waarschijnlijk nog moet ontvangen?) aangeeft dat de kosten voortkomen uit verbruik in Turkije, dan kan het niet anders dan dat de kosten terecht zijn. Om kosten in de hand te houden zonder prepaid simkaart van het land waar je bent, kun je overigens gebruik maken van onze buitenland voordeelbundels.
Mocht je aan de hand van jouw factuur nog vragen hebben dan hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Rick