Ontzettend slecht bereik

  • 22 April 2020
  • 9 reacties
  • 6622 x bekeken

Hi,

Al langere tijd heb ik behoorlijk slecht bereik thuis. Ik woon in een dorp en heb binnen, aan de voorkant van het huis meestal één streepje bereik. Heel soms als ik naar buiten ga worden dit er twee. Achter huis heb ik geen tot één streepje. 4G werkt vaak ook niet of nauwelijks.

Nu had ik hier nooit zo'n probleem mee, vaak belde ik degene die mij probeerde te bereiken terug met onze vaste lijn. Helaas werk ik momenteel vanuit huis en wordt ik veel gebeld door collega's. Die kan ik niet terugbellen wegens een algemeen nr.

 

Lang verhaal kort, ik kan niet zonder mobiele telefoon! Nu valt vaak het bereik tussentijds weg waardoor ik niet te verstaan ben of het gesprek wordt afgebroken.

Het liefst zou ik gewoon overstappen naar een andere provider, maar dit kan helaas pas vanaf oktober. Is er een mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen?

Ik heb geen zin om alle kosten voor de resterende periode te moeten betalen, terwijl ik geen/slecht bereik heb.

Natuurlijk had ik hier eerder achteraan kunnen gaan, maar normaliter was het voor mij geen gigantisch probleem. Nu dus helaas wel. 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Ze gaan er geen extra antenne voor je bijbouwen, eerder halen ze er eentje weg.

De overgang naar T-Mobile.

Misschien dat de simkaart van een andere provider soelaas bied, een die een betere dekking heeft.

Je zegt zelf in een eerdere post dat je vaak een E(dge) verbinding hebt, veel langzamer kan haast niet.

Dan zou ik als het toch allemaal niets uit maakt, de instellingen weer terug zetten naar 4G.

En kijken wat een andere sim doet.

Reputatie 7
Badge +12

De enigste andere snelle opties zijn

 

1) regel een toestel welke wel Vowifi ondersteund. Dan kun je jouw eigen wifi netwerk thuis gebruiken voor sms'en en bellen met je eigen nummer.

2) koop een prepaid kaart van een provider die je wel goede inhouse dekking geeft en schakel je Tele2 nummer door.

Oeps, per ongeluk op beantwoord gezet.. 

Vandaag heb ik de instellingen gebruikt zoals hierboven geadviseerd, dus 3G ipv 4G. Helaas ook vandaag weer haperende gesprekken. Ik begrijp dat het na een aantal weken zal moeten verbeteren, maar ik kan daar niet op wachten. Momenteel krijg ik klachten vanuit mijn leidinggevende en collega's dat ik vaak niet bereikbaar ben.

Is er op korte termijn een oplossing? Het is helaas niet werkbaar op deze manier.

Zoals eerder aangegeven; normaal heb ik er vrede mee dat ik slecht bereik heb, maar momenteel ben ik afhankelijk van mijn mobiele verbinding. :(

Reputatie 7
Badge +12

Graag gedaan. Probeer over een paar weken nog even 4G weer aan te zetten. Tele2 sims gaan ook voor 4G het t-mobile netwerk mogen gebruiken. 

Bedankt voor het antwoord!
Ik heb het voorkeursnetwerk veranderd naar 3G/2G. Het bereik schommelt nu tussen 1 en 2 streepjes. Morgen ga ik kijken of het op deze manier beter is wanneer ik gebeld word.

Wat een gedoe, maar goed. Hopelijk werkt dit.

Reputatie 7
Badge +12

De Huawei P20 pro ondersteund helaas geen Vowifi. Voor je volgende telefoon zou je op dat soort zaken kunnen letten. Samsung en Apple zijn wel gecertificeerd hiervoor 

In jouw dorp staan helemaal geen masten. De providers staan rechts en links ervan. Tele2 heeft 1 mast minder op afstand dan KPN en T-Mobile. Vandaar het idee, zet eens 3G aan, dan maak je gebruik van het T-Mobile netwerk. 

  1. Open 'Instellingen' en ga naar 'Draadloos en netwerken';
  2. Kies 'Mobiele netwerken'. Dit kan per Android-toestel verschillen;
  3. Druk op 'Voorkeursnetwerktype' en kies voor '2G/3G” only afhankelijk van je telefoon;

 

Ik gebruik een Huawei P20 Pro. 
De telefoon probeert vaak te schakelen naar 3G (bovenin te zien bij bereik), maar schakelt dan naar H+ en vervolgens E.

Instelling voor oproepen heb ik op meerdere manieren geprobeerd. Via 4G en regulier. Beide keren erg slecht bereik en wegvallende gesprekken. Ik heb rondgevraagd hier in de straat en daar geven meerdere buren aan al lange tijd geleden naar KPN/Vodafone te zijn overgestapt. Deze netwerken blijken een betere dekking te hebben hier. 

Ook vrienden van mij die bij Tele2 zitten geven aan bij ons thuis geen/slecht bereik te hebben helaas. Jammer genoeg kunnen we dit nu niet nogmaals testen i.v.m. corona.

Ik weet niet of er ergens een kaart te vinden is met de zendmasten die al dan niet in de buurt staan? Het lijkt er bijna op of er hier (Nijland) geen in de buurt staan. 

Reputatie 7
Badge +12

Er zijn een paar dingen die je nog kan proberen. Wat voor toestel heb je? Je zou het toestel op 3G kunnen zetten. Dan maak je gebruik van het t-mobile netwerk. Bij een aantal toestellen van b.v. Samsung en Apple kun je ook voice over wifi aanzetten. Hier zie je meer info.