beantwoord

Ontvangt geen SMS berichten

• 23 januari 2018
  • 8 reacties
  • 1151 x bekeken

Goedemiddag,

Sinds dat ik ben overgestapt van mijn vorige provider KPN naar Tele2 ontvang ik geen SMS berichten meer op mijn toestel. Het betreffen in dit geval dit soort smsjes: Authenticatie code van Apple, Microsoft, Werkgever, Sms van Tele 2 enz. Het gaat dus om sms berichten die geautomatiseerd worden verstuurd, die krijg ik niet binnen op mijn toestel.

- Simkaart in ander toestel geprobeerd, ook hier werkt het niet
- Provider info en apn in berichten app staat goed ingesteld
- Payinfo blokkade? Denk het niet maar ook die sms ontvang ik niet
- Blokkade bij Tele2 of kpn? Nee ik heb ze gebeld ze zien niets en weten ook niet hoe te handelen......

Ik kan wel sms berichten ontvangen van vrienden.

Weet iemand af van dit probleem die mij hiermee kan helpen? Het liefste gewoon Tele2..
icon

Beste antwoord door JeroenK van Tele2 2 februari 2018, 09:31

Het blijkt dat de sms'jes worden tegenhouden door je oude aanbieder.
We hebben KPN verzocht om een aantal instellingen aan te passen. Zodra ik daar een terugkoppeling op heb laat ik weer van me horen!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Meest logische is dat de originele nummerhouder jouw portering nog niet heeft verwerkt. Je bent nu vanaf KPN gekomen, maar wat zijn de eerste 5 cijfers van je telefoonnummer? Bij de ACM kun je dan zien bij welke provider jouw nummer origineel thuishoort. De bedrijven die je geen sms kunnen sturen hebben zelf geen mogelijkheid van nummer portability check en sturen dus gewoon naar degene waar de ACM hem heeft geregistreerd. Die provider moet hem dus "doorsturen" naar Tele2.

Als je een sms aan jezelf stuurt komt deze dan wel aan?
Meest logische is dat de originele nummerhouder jouw portering nog niet heeft verwerkt. Je bent nu vanaf KPN gekomen, maar wat zijn de eerste 5 cijfers van je telefoonnummer? Bij de ACM kun je dan zien bij welke provider jouw nummer origineel thuishoort. De bedrijven die je geen sms kunnen sturen hebben zelf geen mogelijkheid van nummer portability check en sturen dus gewoon naar degene waar de ACM hem heeft geregistreerd. Die provider moet hem dus "doorsturen" naar Tele2.

Als je een sms aan jezelf stuurt komt deze dan wel aan?

Ik heb mezelf een sms gestuurd, die krijg ik niet binnen, zie hem wel verzonden.
Ik heb onlangs kpn gebeld zij zien geen blokkade en geven aan dat alles over is naar Tele2. Dit speelt al sinds augustus 2017.

- Nummer behoort tot KPN 06532
Reputatie 7
Badge +4
mm.. Als zelfs een Tele2 sms aan jezelf niet aankomt dan wordt het wel lastig. Misschien kan Tele2 zien of de sms door je telefoon wordt afgewezen? Zorg dat je 06 nummer in je forumprofiel staat, dan kan een moderator je benaderen.
Reputatie 5
Badge
Goedemorgen jadria,

Ontzettend vervelend dat je een flink aantal (belangrijke) sms berichten niet kunt ontvangen. Aangezien je al flink wat stappen hebt doorlopen om het probleem op te lossen, zullen wij een technisch onderzoek moet starten.
Ik heb je zojuist een privébericht verstuurd. Verzoek aan jou is om het template verder in te vullen. De gegevens die worden gevraagd zijn voor groot belang bij een technisch onderzoek.

Jeroen
Reputatie 5
Badge
Dank voor het sturen van de gegevens. Ik heb zojuist nogmaals een onderzoek laten starten via de technische diensten.
Binnen 10 werkdagen verwacht ik een terugkoppeling.
Reputatie 5
Badge
Het blijkt dat de sms'jes worden tegenhouden door je oude aanbieder.
We hebben KPN verzocht om een aantal instellingen aan te passen. Zodra ik daar een terugkoppeling op heb laat ik weer van me horen!
Reputatie 5
Badge
Goedemorgen,

Het probleem is op 02.02.2018 door onze technische dienst opgelost. Kun je dit bevestigen?
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Groet Jeroen