beantwoord

Ontvang ik mijn nieuwe iPhone (verlenging) pas ná m'n huidige contract

  • 20 July 2022
  • 3 reacties
  • 75 x bekeken

Mijn huidige iPhone is stuk, ik moet z.s.m. een nieuwe. Ik wil een nieuwe iPhone 13 aanschaffen met Tele2 abonnement maar mijn huidige (Sim Only) abonnement verloopt pas in December dit jaar.

Ik stond op het punt mijn aanschaffing te maken, maar heb een vraag na het zien van Stap 4, hieronder. Krijg ik mijn iPhone 13 pas ná mijn huidige contract? Betaal ik voor 2 abonnementen tegelijk als ik dit abonnement bestel?

 

Natuurlijk heb ik deze bestelling klaar staan in mijn eigen account (waar nu mijn huidige Sim Only abonnement loopt), daar heb ik op ‘verlengen met nieuw toestel’ gekozen.

 

Het is mij echter niet duidelijk wat er precies gaat gebeuren na aanschaf?

 

icon

Beste antwoord door eric 20 July 2022, 17:40

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De levering van het toestel is bij een verlening altijd direct. (indien op voorraad). De afbetaling en start van de nieuwe bundels/prijzen staat daar los van en start pas zodra het oude abonnement is afgelopen of, in geval van een huidige sim-only, wel direct na ontvangst.

Bedankt @eric 
 

Zoals ik je reactie lees start het nieuwe abonnement direct na ontvangst van iPhone 13 gezien ik sim-only heb.

Maar eindigt ook mijn huidige abonnement direct na ontvangst?

Idealiter gebeurd dit natuurlijk tegelijk, maar ben bang dat mijn huidige contract blijft worden afgeschreven terwijl mijn nieuwe abonnement al loopt - gezien deze eind dit jaar afloopt.

 

Overigens vraag ik me af of ik het toestel mag houden na mijn abonnement van 2 jaar.

 

Mvg,

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt @eric 
 

Zoals ik je reactie lees start het nieuwe abonnement direct na ontvangst van iPhone 13 gezien ik sim-only heb.

Maar eindigt ook mijn huidige abonnement direct na ontvangst?

Idealiter gebeurd dit natuurlijk tegelijk, maar ben bang dat mijn huidige contract blijft worden afgeschreven terwijl mijn nieuwe abonnement al loopt - gezien deze eind dit jaar afloopt.

 

Overigens vraag ik me af of ik het toestel mag houden na mijn abonnement van 2 jaar.

 

Mvg,

  1. Je verlengt, dus er is geen sprake van een oud / nieuw of dubbel abonnement. Je hebt maar 1 abonnement en betaald dus nooit 2 keer tegelijk.
  2. Het is geen lease voor dit toestel. Dus je betaald dit toestel in 1 keer of in termijnen, maar jij bent direct eigenaar. Je mag het dus ook direct verkopen, alleen blijf jij wel verantwoordelijk voor de afbetalingen in geval van termijn betaling. Mocht het toestel verloren / gestolen raken, ook dan blijf jij verantwoordelijk voor het betalen van de eventuele termijnen.

Reageer